  • 1. Data: 2009-11-04 15:21:57
    Temat: odkładanie na emeryturę w niepewnych czasach
    Od: z...@o...pl

    na ZUS ani na OFE-rmy nie liczę, wiem że muszę odkładać samodzielnie

    jednakże zaniepokoiły mnie ostatnie artykuły o carry trading

    zastanawiam się, na ile obecne wzrosty są oparte na tym samym
    fikcyjnym, zakłamanym mechanizmie, co carry trading i niedługo
    wszystkie giełdy znowu pękną, a skala kryzysu przekroczy
    słynną depresję lat 30-tych XX wieku

    krótkoterminowo, wsadziłem kasę na oszczędnosciowy do małego
    i młodego banku Alior,

    zastanawiam się, co dalej. Gdzie najbezpieczniej?!...

  • 2. Data: 2009-11-04 16:32:04
    Temat: Re: odkładanie na emeryturę w niepewnych czasach
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zastanawiam się, co dalej. Gdzie najbezpieczniej?!...

    A ja uważam że najpewniejsze są nieruchomości. Taka ziemia przeżyje nawet
    wojnę a i od biedy posadzić zagon ziemniaków można.
    A pieniądz? Nic nie wart.

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-04 16:38:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4...@n...onet.pl

    > wszystkie giełdy znowu pękną, a skala kryzysu przekroczy
    > słynną depresję lat 30-tych XX wieku

    Na pewno będą różne opinie, ja na przykład uważam, że absolutnie nie wchodzi
    w rachubę taki rozwój wydarzeń.

    > zastanawiam się, co dalej. Gdzie najbezpieczniej?!...

    Hehehe... :)

  • 4. Data: 2009-11-04 16:50:09
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > na ZUS ani na OFE-rmy nie liczę, wiem że muszę odkładać samodzielnie

    IKE Obligacje Skarbu Państwa - obligacje 10-letnie, bez podatku Belki, na
    niezły procent.

  • 5. Data: 2009-11-04 17:28:07
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 17:32, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    >Taka  ziemia przeżyje nawet
    > wojnę a i od biedy posadzić zagon ziemniaków można.
    Zrobi się ustawę o nacjonalizacji terenów rolnych i po ziemi.
    Może nawet zapomni się o wypłacie rekompensaty.

  • 6. Data: 2009-11-04 18:38:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.11.2009 18:28), Krzysiek wrote:
    > Zrobi się ustawę o nacjonalizacji terenów rolnych i po ziemi.
    > Może nawet zapomni się o wypłacie rekompensaty.

    Jak już do tego dojdzie, to i pieniądz nic nie wart będzie, i właściciel
    złota(czy innego kruszcu) będzie leżał między warstwami piachu.

    p. m.

  • 7. Data: 2009-11-04 21:06:17
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Użytkownik nadaje:
    > na ZUS ani na OFE-rmy nie liczę, wiem że muszę odkładać samodzielnie

    Tyle już odłożyłeś i teraz machasz na to ręką? Niezbyt to roztropne...

    > zastanawiam się, co dalej.

    Cjanek w kapsułkach. Na starość jak znalazł.

  • 8. Data: 2009-11-04 21:42:53
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > IKE Obligacje Skarbu Państwa - obligacje 10-letnie, bez podatku Belki, na
    > niezły procent.

    Nie jest to takie pewne, bo banki zagraniczne coraz czesciej zalecaja kupno
    CDS na okres 5-lat swoim klientom na niewyplacalnosc Polski.
    Tempo narastania dlugu znacznie przyspieszy w 2010 i raczej nie bedzie
    zwalniac w nastepnych latach.

  • 9. Data: 2009-11-04 23:27:40
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Jak już do tego dojdzie, to i pieniądz nic nie wart będzie, i właściciel
    > złota(czy innego kruszcu) będzie leżał między warstwami piachu.

    Mimo, iz uwazam inwestycje w ziemie za dobre rozwiaznie to tez moze byuc
    ryzykowna i to bez uwlasszczenia:)
    Wystarczy jak podniosa podatki lub zmienia jakies przepisy - czy to
    trudne...
    Jak twoj kawalek ziemi sie komus spodoba (komus wysokiemu) to bardzo szybko
    cie wywlaszcza.
    Poza tym znam osobiscie przypadek przejecia ziemi przez bylego prokuratora
    na falszywy poidpis i to nawet nie orginal ale ksero...rzecz miala miejsce w
    2001 roku.... Osoba oszukana jeszcze dostala karne odsetki do splaty. Sprawa
    trwala ponad rok, doprowadzila do bankructwa poszkodowanego, sprawe wygral
    oczywiscie byly prokurator, bo sad nie bedzie wystapwac przeciw samemu sobie
    (kazdeo czeka emerytura).
    Niech no zgadne, w 2001 roku szefem resortu sprawiedliwosci nie byl
    przypadkiem nie jaki Kaczynski? Wowczas PC w kolaicji AWS-UW [PO-PiS] dzis w
    PiS.
    Wiec raczej w Polsce nie proponuje kupna ziemi. Polska to ryzykowny kraj z
    ukaldami, rodzinami itp.
    Najlepiej z tego co slysze to chyba Francja.

  • 10. Data: 2009-11-05 01:12:17
    Od: z...@o...pl

    przypuszczam że niektórzy mają tu ze mnie niezłą polewkę
    ale ja nie jestem jakimś paranoikiem szukającym wszędzie
    zagrożeń, ot, po prostu szukam bezpiecznego inwestowania

    i zastanawiam się, jakie aktywa są wolne 100% od spekulacji
    a jakie narażone na spekulację w niewielkim stopniu...

    > Wiec raczej w Polsce nie proponuje kupna ziemi.
    > Polska to ryzykowny kraj z ukaldami, rodzinami itp.

    myśle że ryzyko wyłudzeń ziemi przez byłych prokuratorów
    posługujących się kserokopią sfałszowanego podpisu nie jest
    wieksza od ryzyka otrzymania _w_banku_ fałszywego banknotu.

    co do nieruchomości kupowanych dla wieloletniej spekulacji
    są inne zagrożenia, np. podatek katastralny, spadek cen, itp.