  • Data: 2003-06-23 07:57:35
    Temat: Re: obciazenie KK vs. przelew - abonament w Idei
    Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bd696n$aeg$...@i...gazeta.pl,
    Tomasz Opalski <o...@N...gazeta.pl>:

    > Tu chyba nie ma jednoznacznej reguły. Moje doświadczenia są trochę
    > inne. Polecenie obciążenia karty wysłałem juz po wystawieniu faktury,
    > ale jeszcze przed datą terminu płatności. Pod *22 powiedzieli mi
    > właśnie że za tą fakturę muszę zapłacić metodą tradycyjną, bo
    > obciążenie będzie skutkowało dopiero od następnej. Okazało się że nic
    > podobnego. Zapłaciłem, a Idea potrąciła tą sama kwotę z karty.
    > Obstawiam że ograniczeniem jest raczej moment w którym nastąpi
    > rejestracja dyspozycji w ich systemie, a nie opis na fakturze.

    To brzmi bardzo przekonujaco - takiego scenariusza dokladnie sie obawiam.

    > Rada dla Roberta jest niejednoznaczna :^)
    > Jeśli nie chcesz mieć nawet ktrótkotrwałej zaległości, to proponuję
    > zapłacić, a jak ściągną kasę z karty, to w następnym miesiącu to
    > sobie skompensują. U mnie kompenasta przebiegła bez żadnych problemów
    > - w następnym niesiącu sami ściągnęłi z karty różnicę - chyba 1,50.

    Czyli zaksiegowali nadplate i rozliczyli - to jest pocieszajace.

    > Jesli rlubisz nieduże ryzyko i np. masz podgląd karty w necie, to nie
    > płać. Jak nie będzie obciążenia, to wyślesz przelew.

    To jest karta VC Lukasa, z "podsluchem ;)" przez telefon. Czy autoryzacja
    tej transakcji bedzie slyszalna w "10 ostatnich transakcji" w dniu, kiedy
    Idea moglaby obciazyc, tj. w ostatnim dniu platnosci? Podejrzewam, ze chyba
    jeszcze nie?

    > Ewentualnie w
    > dniu terminu płatności lub dzień po nim zadzwoń i zapytaj w dziale
    > windykacji czy ściągnęli kasę z karty.

    Dziale windykacji, czyli nie *22? To znowu dodatkowe koszty dla mnie :P

    Przyszlo mi jeszcze jedno do glowy - zdaje sie przy platnosci przelewem Idea
    wysyla SMS przypominajacy o platnosci jakos dzien (?) przed terminem. Jesli
    jest aktywne obciazenie KK, to chyba taki SMS nie powinien wyjsc?

    --
    Robert