  • 1. Data: 2004-08-20 15:05:50
    Temat: Re: numer ABA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <4...@p...google.com>,
    d...@p...onet.pl says...
> [...]
    > bank). Chcę wykonacć przelew środków ze swojego konta w tej instytucji
    > do banku w Polsce. Obsługa amerykańska żąda ode mnie podania numeru
    > ABA banku odbiorcy, bądź chociaż amerykańskiego banku korespondującego
    > z moim bankiem w Polsce.
    > Niestety żaden bank w Polsce (a próbowałam się informować we wielu)
    > nie posiada numeru ABA, nikt z obsługi nie potrafi mi także podać
    > takich numerów amerykańskich banków korespondujących.
    > Czy któryś z polskich banków posiada numer ABA?
    > Czy komuś z Was udało się wybrnąć z podobnej sytuacji?

    ABA to o ile sie nie myle numer rozliczeniowy banku dla amerykanskich
    instytucji

    http://www.aba.com/default.htm

    Albo pytaja sie ogolnei o numer rozliczeniowy .... albo ... co jest
    bardziej mozliwe pytaja sie o numer ABA banku posrednika. Wiekszosc
    bankow sama sobie radzi ze znalezeiniem odpowiedniego ABA dla przelewow
    miedzynarodowych. Upewnij sie ze twoja instytucja rozumie, ze ty chcesz
    zrobic transfer miedzynarodowy.

    AP

  • 2. Data: 2004-08-20 20:43:32
    Od: " " <0...@g...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):

> [...]
    > bankow sama sobie radzi ze znalezeiniem odpowiedniego ABA dla przelewow
    > miedzynarodowych. Upewnij sie ze twoja instytucja rozumie, ze ty chcesz

    Do przelania pieniedzy gdziekolwiek potrzebne sa dwie infomacje do wystukania
    w komputerze czyli numer banku (ABA lub Swift Code) i numer konta w tym banku.
    Ewentualnie banki moga zadac innych danych i mozesz wypelnic dane takie jak
    jak ime, nazwisko, adres etc. ale to sa dane dodatkowe i do wykonania przelewu
    koniecznie nadal musisz postarac sie wlasnie o numer banku i numer konta. Z
    reguly odbiorca czyli osoba ktorej wysylasz pieniadze powinna dostarczyc ci te
    dane -- ostatecznie to jest jej bank i jej konto. . . Jezeli poda ci zle dane
    i pieniadze dotra do innego odbiorcy to nie bedzie to twoj problem. :-)

  • 3. Data: 2004-08-20 21:01:20
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cg5npk$krq$1@inews.gazeta.pl>, 0...@g...pl says...

> [...]
    > i pieniadze dotra do innego odbiorcy to nie bedzie to twoj problem. :-)

    No nie wiem czy tylko SWIFT i numer konta wystarczy. Mialem taka
    sytuacje ze kolega robil mi transfer miedzynarodowy z podanym kodem
    SWIFT i numerem konta oraz dodatkowo wpisal TYLKO moje imie. Numer
    rachunku byl poprawny. Pieniedza do banku dotaly ale bank zwrocil
    transfer do nadawcy twierdzac, ze nie moze zweryfikowac odbiorcy.

    Koledze chodzilo o to, ze instytucja ktora prosi o dokonanie transferu
    ZADA od niego podanie numery ABA dla banku docelowego ..... o ile sie
    orientuje to polskie banki nie maja numerow ABA (bo ty wymsyl
    hamerykanski). Czasem (np hamerykanski citi) przy transferach
    miedzynarodowych pyta sie o ABA banku posrednika (ale to jest tylko
    dodatkowa opcja)

    Dla przelewow w USD z Wells Fargo do Citi PL numer posrednika ABA jest
    021000089 - i jest to citi w NYC

    Wydaje mi sie, ze instutucja o ktorej mowa nie zrozumiala prosby i
    chciala dokonac normalnego "wire transfer" i dlatego upierala sie przy
    ABA. Ja bym jeszcze raz zadzwonil i podkreslil ze jest to przelew
    miedzynarodowy via SWIFT.

    AP