  • 1. Data: 2003-02-07 07:22:09
    Temat: niezgodnosc numeru rachunku z nazwa kontrahenta
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    mam male pytanie - jaka jest podstawa prawna (czy wogole jest) lub regulacja
    KIR, dotyczaca tego, ze w przypadku wyslania przelewu do innego banku
    (elixir), w sytuacji kiedy numer rachunku jest niezgodny z nazwa wlasciciela
    rachunku - bank zaksieguje taki przelew na dobro swojego klienta?
    Jezeli macie jakies spostrzezenia na ten temat, bede wdzieczny.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-07 09:02:40
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunku - bank zaksieguje taki przelew na dobro swojego klienta?
    > Jezeli macie jakies spostrzezenia na ten temat, bede wdzieczny.

    A chciałeś, żeby nie zaksięgował ????
    Nie zaksięgowanie, jeśli numer jest prawidłowy (tzn. istnieje taki rachunek) może się
    zdarzyć tylko przy ręcznym księgowaniu.
    Automat zawsze to zaksięguje.
    Nazwa jest potrzebna i sprawdzana wtedy, gdy w numerze są jakieś drobne błędy
    uniemożliwiające księgowanie.

    To praktyka, a prawo czy to reguluje??? Wątpię.

  • 3. Data: 2003-02-07 10:00:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    berdycz wrote:
> [...]
    > Nie zaksięgowanie, jeśli numer jest prawidłowy (tzn. istnieje taki rachunek) może
    się zdarzyć tylko przy ręcznym księgowaniu.
    Żebyś się nie zdziwił. :-) W Nordei jest sprawdzana nazwa (przy
    przelewach wewnętrznych na pewno, przy zewnętrznych nie wiem) Jest też
    jakaś tolerancja na pliterki i przestawienie członów.
    [...]KJ

  • 4. Data: 2003-02-07 10:49:16
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Chodzi dokladnie o to, ze wysylajac przelew systemem bankowosci
    elektronicznej, na skutek niewyjasnionego do konca bledu nastapilo w
    programie wymieszanie
    danych dwoch kontrahentow - nr rachunku kontrahenta A zostal
    przyporzadkowany do nazwy kontrahenta B. Przelew poszedl do innego banku i
    pomimo zupelnej niezgodnosci pomiedzy rachunkiem beneficjenta (byl to
    rzeczywisty numer rachunku w tym banku, tyle ze innego kontrahenta) a jego
    nazwa - zostal bezproblemowo zaksiegowany :(

    Tomek