eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiniesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ??? › Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
  • Data: 2007-08-23 11:06:34
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > W wtym wypadku ZWROT na karte jest bledem bo generuje koszty oprocz
    > roznicy K/S walut generuje tez odsetki miedzy data transakcji a data
    > zwrotu. Transakcja powinna BYC ANULOWANA

    A ludzie powinni latac na Ksiezyc i (zwlaszcza) na Slonce.

    Natomiast z technicznych mozliwosci do wyboru masz, w praktyce, dwie:
    - zwrot pieniedzy na karte, lub
    - wyslanie czeku

    Oczywiscie, mozna powiedziec ludziom z hotelu, ze obie mozliwosci
    wiaza sie z kosztami (ktorych wysokosci nie da sie zreszta
    przewidziec), i przy odrobinie szczescia hotel moze po prostu
    zwiekszyc sume w dolarach, tak by klient nie byl stratny, a przy
    mniejszej ilosci szczescia mozna to uzyskac sądem.

    Tyle ze klient, jak rozumiem, hotelu o tym nie poinformowal, wiec
    skad hotel w ogole ma wiedziec o stracie? Klient mogl sobie kupic
    karte VISA classic PKOSA rozliczana w dolarach, i problemu by nie
    bylo (z wyjatkiem ew. prowizji VISA ze wzgledu na transakcje
    transgraniczne, nie chce mi sie sprawdzac czy na pewno nie jest ta
    prowizja obecnie pobierana).

    Takie jest zycie, jesli prowadzimy jakies interesy z zagranica,
    to (zwykle) placimy (jakies) prowizje za przewalutowania, oraz
    (zwykle) ryzykujemy niekorzystna (lub korzystna) zmiane kursow.
    --
    Krzysztof Halasa