  • 1. Data: 2006-12-01 17:23:22
    Temat: niedotrzymanie terminu umowy kredytowej przez bank
    Od: k...@p...fm

    Wczoraj powinien nastąpić przelew pieniędzy na konto osoby od
    której kupujemy mieszkanie. W związku z niekompetencja i
    nieopdowiedzialnością doradcy bankowego dopiero dziś zostały
    przekazane wszystkie dokumenty do centrali banku. wobec powyzszego
    pieniądze zostana przekazane do sprzedającego najwczesniej w
    poniedziałek (4 dni po terminie przewidzianej w umowie kredytowej).
    Czy należą nam się odsetki w związku z niedotrzymaniem terminu
    umowy kredytowej przez bank? jeśli tak to jakie? (karne? ustawowe? czy
    inne?) w jakiej wysokości mogą być odsetki? w jaki sposób się o
    nie starać? (pismo do centrali czy wniosek do sądu? ) na jakie
    przepisy można się powołać?

  • 2. Data: 2006-12-01 17:37:44
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

[...]

    Czy w związku z nienalezytą starannością banku poniosłes szkodę? I nie
    chodzi tu o szkode moralną czy utracone kożyści. Jezeli sprzedający wystąpił
    o odszkodowanie to możesz żądać od banku naprawienia tej szkody. Osobiscie
    uważam że najpierw należałoby skierować pismo do oddziału lub centrali potem
    do arbitra bankowego (sąd polubowny). W ostateczności zwykły sąd. Ale musi
    nastąpić szkoda. Wyimagowanych należności się nie dochodzi.

    Darek

  • 3. Data: 2006-12-01 18:04:16
    Od: k...@p...fm

    dzięki Bogu sprzedający sie nie wycofał chociaż zgodnie z aktem
    notarialnym dziś powinno nastąpić przekazanie kluczy (kluczy nie
    mamy bo sprzedający nie ma pieniedzy ani nawet potwierdzenia przelewu)
    wobec powyzszego dotyczą nas szkody jedynie na zdrowiu psychicznym i
    fizycznym. doradca oszukał nas i oszukał sprzedającego . wczoraj
    zadzwonił i oznajmił sprzedającemu i nam że środki zostały
    uruchomione (dzis przyznał po licznych monitach że środki nie
    zostały uruchomione). to już kolejna taka sytuacja. nie jesteśmy
    jedyni którzy mają problemy z tym panem. mamy kontakt z innymi w
    podobnej sytuacji.
    zwykle jest tak że jeśli ja się spóźnię ze spłata raty płacę
    karne odsetki. czy odwrotna sytuacja nie dotyczy banku? czy jeśli nie
    należą nam się odsetki to moze jakas rekompensata ze strony banku
    albo doradcy kredytowego?

  • 4. Data: 2006-12-01 18:22:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> writes:

> [...]
    > do arbitra bankowego (sąd polubowny). W ostateczności zwykły sąd. Ale musi
    > nastąpić szkoda. Wyimagowanych należności się nie dochodzi.

    Bujda, w przypadku pienieznych naleznosci placonych po terminie
    odsetki naleza sie zawsze w takiej samej wysokosci (modulo zmiany
    stop NBP), i nie trzeba nic dodatkowo udowadniac. RTF KC.
    W praktyce, jesli mamy dokument okreslajacy date platnosci
    (np. umowa lub faktura podpisana przez dluznika) oraz dokument
    okreslajacy date faktycznej zaplaty (np. wyciag z banku, KP itp.)
    to po prostu jedyne co trzeba zrobic to nota odsetkowa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2006-12-01 20:23:21
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > stop NBP), i nie trzeba nic dodatkowo udowadniac. RTF KC.

    Podaj artykuły. W celach szkoleniowych proszę.

    Darek

  • 6. Data: 2006-12-01 22:02:25
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Cześć,

    odsetki ustawowe należą Ci się, ale jeżeli będziesz chciał je
    otrzymać to w praktyce musisz iść do sądu. Krzysztof Halasa
    napisał, że wystarczy nota odsetkowa - tak powinno być, ale w
    praktyce nie jest. Jeżeli w umowie kredytowej wprost nie są zapisane
    odsetki, to musisz iść do sądu. Taka jest praktyka.

    Jeśli chodzi o dodatkowe odszkodowanie to musisz być procedura
    "konkretna strata + sąd" - szkoda czasu, nerwów i pieniędzy na
    procesowanie się z bankiem.

    Kolejna sprawa to pytanie: "czy chcesz zadzierać z bankiem?". Bank
    jest stroną silniejszą, a Ty jesteś kredytobiorcą.

    Podsumowując, warto przyjść do banku i zrobić mały dym,
    ewentualnie napisać pismo z prośba o wyjaśnienie.

    I tyle.

    pozdrawiam,
    Mario

  • 7. Data: 2006-12-01 22:09:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> writes:

    > Podaj artykuły. W celach szkoleniowych proszę.

    To tak trudno poszukac slowa "odsetki" w ustawie?
    481.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2006-12-02 08:10:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > To tak trudno poszukac slowa "odsetki" w ustawie?
    > 481.

    Nie bądź taki....szukałem. Mówisz, że w tym konkretnym przypadku można bank
    potraktować jako dłużnika? No nie wiem.

    Darek

  • 9. Data: 2006-12-02 18:09:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> writes:

    > Nie bądź taki....szukałem. Mówisz, że w tym konkretnym przypadku można bank
    > potraktować jako dłużnika? No nie wiem.

    Bank mial Ci zaplacic X zl dnia Y, nie zaplacil - nie jest dluznikiem?

    Tyle ze niestety odsetki ustawowe sa niskie. Moze byc tak ze taniej
    wyjdzie nie żądać odsetek, i niech bank nie liczy swojego
    oprocentowania w tym czasie - to ostatnie, zwlaszcza przy kredycie
    konsumpcyjnym, moze byc duzo wyzsze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2006-12-02 18:17:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-02 19:09, Krzysztof Halasa stwierdził, że:
    > niech bank nie liczy swojego
    > oprocentowania w tym czasie - to ostatnie, zwlaszcza przy kredycie
    > konsumpcyjnym, moze byc duzo wyzsze.

    A to odsetki nie są naliczane od dnia _wypłaty_?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl