  • 1. Data: 2002-09-18 12:40:59
    Temat: [mbank] zamiana ekonta na wspólne
    Od: "Qmus" <q...@p...onet.pl>

    Witam

    Sytuacja wygląda tak:
    - posiadam w mbanku e-konto (i kilka emaxów).
    - e-konto było zakładane dość dawno - nie było wtedy jeszcze kont wspólnych.
    - żona została pełnomocnikiem tzn. ma kartę nie ma wglądu w konto
    - żona ma swoje e-maxy

    chciałem zamienić e-konto na konto wspólne
    niestety mlinka poinformowała mnie że wiąże sie to ze wszystkimi
    formalnościami
    jak przy zakładaniu nowego konta przez nowego klienta, czyli :
    - podpisaniem umowy (to mogę zrozumieć, choć dodatkowe e-maxy można zakładać
    bez tego)
    - przesłaniem kopi ksero dowodów mojego i żony (???)

    i tu moje pytanie, może się ktoś orientuje:
    dlaczego? po co?
    przecież już od prawie dwóch lat mają te dane.

    pytam z czystej chęci poznania, tak naprawdę niewiele mi to zmienia

    pozdrawiam
    qmus

  • 2. Data: 2002-09-18 12:59:49
    Temat: Re: [mbank] zamiana ekonta na wspólne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Qmus wrote:

> [...]
    >
    > i tu moje pytanie, może się ktoś orientuje:
    > dlaczego? po co?
    > przecież już od prawie dwóch lat mają te dane.

    1. podobno niszczą poprzednio otrzymane ksera
    2. wiedzą, że przesyłasz najaktualniejsze dokumenty

    pozostaje zacisnąć zęby i wysłać im raz
    na pocieszenie powiem Ci, że jak potem będziesz chciał uwspólnić inny swój
    rachunek, to już będzie to od ręki

  • 3. Data: 2002-09-18 13:12:44
    Od: "Qmus" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał :

    > 1. podobno niszczą poprzednio otrzymane ksera
    mają te dane w koputerach, nic się nie zmieniło (a przynajmniej nie
    dokumenty) więc te też pójdą do niszczarki

    > 2. wiedzą, że przesyłasz najaktualniejsze dokumenty
    podpisałem umowę, która zobowiązuje mnie do przestrzegania regulaminu, a w
    nim pisze że powinienem na bieżąco aktualizowac moje dane

    > pozostaje zacisnąć zęby i wysłać im raz
    tak też pewnie zrobie

    > na pocieszenie powiem Ci, że jak potem będziesz chciał uwspólnić inny swój
    > rachunek, to już będzie to od ręki
    a tego już zupełnie nie rozumiem

    dzieki
    Qmus

  • 4. Data: 2002-09-18 18:37:58
    Od: "Mirosław" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > podpisałem umowę, która zobowiązuje mnie do przestrzegania regulaminu, a
    > nim pisze że powinienem na bieżąco aktualizowac moje dane

    Kiedyś poszedłem z żoną do PeKaO zrobić to samo z żony rachunkiem -
    uwspólnić.
    Wyobraźcie sobie, że Pani z okienka zaczęła nam to wybijać z głowy:
    - bo jak ktoś będzie chciał zamknąć konto to trzeba zgody współposiadacza,
    - bo jak ktoś z nas zawali sprawę ...
    - itd.
    Dziwne.

    --
    Mirosław P.
    p...@p...fm

  • 5. Data: 2002-09-18 19:10:18
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Mirosław wrote:

    > Wyobraźcie sobie, że Pani z okienka zaczęła nam to wybijać z głowy:
    > - bo jak ktoś będzie chciał zamknąć konto to trzeba zgody
    > współposiadacza,

    > Dziwne.

    na ogół przy koncie wspólnym każdy ze współposiadaczy ma pełne kompetencje
    do korzystania z rachunku, i może samodzielnie zamknąć konto

  • 6. Data: 2002-09-18 19:57:09
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Alek wrote:

    > A skad znalazles takie informacje, raczej jest odwrotnie przy koncie
    > wspólnym każdy ze współposiadaczy ma pełne kompetencje do korzystania
    > z rachunku,_bez_mozliwosci_samodzielnego_zamkniecia_ra
    chunku.

    Takie informacje uzyskałem w oddziale przy przekształcaniu konta, chyba w
    Lukasie.

    Ograniczenie, o którym wspominasz, jest typowe dla pełnomocnictwa.

  • 7. Data: 2002-09-18 21:06:51
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Alek wrote:

    > Kolego przeczytaj dokladnie
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_rac
    h_biezacy.html
    > regulamin mBanku

    Tak jak pisałem, tak jest w Lukasie, patrz par. 10:

    http://lukas.com.pl/download/regulamin.pdf

  • 8. Data: 2002-09-18 21:32:22
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

> [...]
    wspólnym każdy ze współposiadaczy ma pełne kompetencje do korzystania z
    rachunku,_bez_mozliwosci_samodzielnego_zamkniecia_ra
    chunku. Jak to sobie
    wyobrazasz, a kto np.rozliczy karty wydane do konta?
    Al

  • 9. Data: 2002-09-18 21:40:43
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Alek wrote:

    > przyznaje racje w Lukasie tak jest, daj komus pelnomocnictwo to ci
    > zamknie konto np. zona niech da tesciowej :))) , tylko jak to sie ma
    > do paragrafu 20 o pelnomocnictwach pkt1.4

    Nie, nie zamknie. Mylisz tu współposiadacza z pełnomocnictwem.

  • 10. Data: 2002-09-18 22:54:41
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

> [...]
    > Lukasie.
    >
    > Ograniczenie, o którym wspominasz, jest typowe dla pełnomocnictwa.

    § 6.
    <ciach>Każdy ze Współposiadaczy upoważniony jest do samodzielnego
    dysponowania rachunkiem oraz dostępnymi środkami, z wyjątkiem złożenia
    dyspozycji skutkującej zmianą treści Umowy lub jej _rozwiązaniem_, która dla
    swej ważności wymaga _zgodnego_oświadczenia_woli_Współposiadaczy.
    <ciach>
    § 19.
    Pełnomocnik[AS8] nie jest uprawniony do:

    udzielania dalszych pełnomocnictw,
    _zamknięcia rachunku_,
    Al