eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <s...@p...org>
    <rrnh8l$fmi$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <5fe1b150$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe26c78$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe3286e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe334c1$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe338d1$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <5fe75114$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe8a47f$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <s...@p...org>
    <5fec7c25$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Date: 30 Dec 2020 13:50:43 GMT

    Dnia 30.12.2020 Wojciech Bancer <w...@g...com> napisał/a:

    > Do pralki może nie, ale do nowoczesnego telewizora z konsolą, to i
    > owszem. Oczywiście znajdziesz dziesiątki modderów przeróżnych urządzeń,
    > czy nawet samochodów, ale jednak nie jest to typowe zastosowanie
    > konsumekckie. Zastosowaniem konsumekckim jest *używać* urządzenie w
    > zakresie przewidzianym przez producenta, a nie wieczna zabawa w
    > konfigurację, podrasowywanie, przerabianie i modyfikacje.

    Używać urządzenia, nie urządzenie.
    A czy komputer jest "urządzeniem konsumenckim", czy nie jest?

    Istotą używania komputera jest to, że w odróżnieniu od pralki
    czy telewizora nie ograniczamy się do przewidzianych przez
    producenta zastosowań- kupujemy urządzenie _uniwersalne_,
    na którym można robić bardzo wiele, nawet to, o czym się
    producentowi nawet nie śniło.
    A smartfon jest komputerem, tyle, że kieszonkowym.

    Ograniczenie instalacji oprogramowania na systemach okołopecetowych
    do jedynie słusznego repozytorium budzi raczej niechęć, choć oczywiście
    nie da się nie zauważyć trendu myślenia za topornego użytkownika,
    żeby sobie czasem krzywdy nie zrobił.

    Dlatego też rozumiem (choć nie popieram) ubezwłasnowolnienie
    Pani Krysi*, żeby sobie krzywdy nie zrobiła, czy to na Windows,
    czy na iOS. Miło byłoby jednak, żeby producent zauważył,
    że na świecie istnieją nie tylko Panie Krysie i jak ktoś
    wie, co robi, to mu na to pozwolić.

    W smartfonach wydaje mi się, że niezłym rozwiązaniem
    ochrony topornych byłoby, żeby możliwość skorzystania z niekoszernego
    repozytorium oprogramowania wymagała np. użycia kabelka i PC.

    * to tylko przykład, nie chcę obrażać żadnej Krystyny :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.