eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank › Re: mandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank (DLUGIE)
  • Data: 2004-02-24 19:32:37
    Temat: Re: mandat drogowy (zajęcie pieniedzy przez komornika) mbank (DLUGIE)
    Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dostałem mandat drogowy. Zapłaciłem go przez mbank ale przez pomyłkę
    > wpłaciłem im 10 zł a nie 100 zł. W mbanku mam zablokowane 100 zł plus opłaty
    > komronika. Czy taka blokada pieniędzy jest legalna ?

    USTAWA z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    egzekucyjnego:

    Art. 8.
    § 1. Nie podlegają egzekucji administracyjnej:

    7) wkłady oszczędnościowe złożone w bankach na zasadach i w wysokości
    określonej przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe
    (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665),

    ***
    *****
    ***
    *

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe:

    Art. 56.
    1. Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłat nagród z
    zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego.

    a dzisiaj to 3 x 2324,77 PLN = 6974,31 PLN czyli jesli masz na koncie
    wiecej niz 6974,31 PLN to komornik moze zajac wszystko ponad ta kwote.
    jesli natomiast Twoj osad na koncie jest mniejszy to nic nie moze zajac
    i powinienes poinformowac bank i komornika o Twoich prawach wskazujac
    wyzej wspomniane artykuly ustaw. musisz wniesc zarzut, zazalenie,
    odwolac sie, walczyc:) masz na to 7 dni. polecam lekture ustawy bo nie
    bede przeciez wklejal tu wszystkich artykulow.

    > Nie dostałem żadnego ponaglenia związanego z tym mandatem.

    Art. 15. (ustawy o post. egz. ...)
    § 1. Egzekucja administracyjna może być wszczęta, jeżeli wierzyciel,
    po upływie terminu do wykonania przez zobowiązanego obowiązku, przesłał
    mu pisemne upomnienie, zawierające wezwanie do wykonania obowiązku z
    zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego,
    chyba że przepisy szczególne inaczej stanowią. Postępowanie egzekucyjne
    może być wszczęte dopiero po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia.

    pozdrawiam
    marcin

    PS. sorki, ze troszke sie rozpisalem