  • Data: 2006-04-08 17:07:47
    Temat: Re: mPLAN - czy warto?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl> napisał w wiadomości
    >A jak to jest z marżą w mBanku.
    > Czy jest ona stała + LIBOR czy zmienna + LIBOR?

    W mBanku NIE ISTNIEJE pojecie marzy wpisane w umowe. Oprocentowanie
    nie jest powiazane z LIBOR-em (tzn. ja mam produkt w zlotych i u mnie
    oprocentowanie jest niezalezne od WIBOR-u). Oprocentowanie dla
    klientow jest ustalane w uchwale wewnetrznej banku - totalnie wolna
    amerykanka. :-)

    Trzeba ewentualnie pisac wnioski do banku o obnizenie oprocentowania
    lub o zmniejszenie jego podwyzki i kazdy taki wniosek jest
    rozpatrywany indywidualnie. No i teraz, jesli ktos nie korzysta
    intensywnie z bilansowania (czyli nie ma wysokich przeplywow przez
    rachunek), uzywa do transakcji bezgotowkowych kart debetowych czy tez
    w inny sposob daje bankowi na sobie zarobic, na przyklad wyplaca
    gotowke z bankomatow karta kredytowa, notorycznie sprawdza saldo w
    bankomatach (operacja platna), dokonuje wplat w kasach (operacje
    platne), wykonuje niewiele przelewow na miesiac, to czasami takie
    wnioski sa rozpatrywane w ograniczonym zakresie pozytywnie.

    Ja mam jednak grupe znajomych, ktorzy raczej debilami nie sa i z
    produktow bankowych korzystaja sensownie, i wszyscy obecnie mamy
    oprocentowane te produkty (w zlotych) w przedziale od 9,20 do 9,55%
    nominalnie w przypadku wlasnych dzialalnosci gospodarczych oraz w
    przedziale od 7,20 do 9,55 nominalnie w przypadku pracownikow
    najemnych. Byly one "brane" od 2 do 4 lat temu.

    Ja nie twierdze, ze oferta mBanku jest jakas tragiczna. Ale jest droga
    w porownaniu do innych bankow, jak sie odsieje m-marketolenie.
    Poczytaj forum mbanku na ich stronie... Posortuj sobie posty po
    kategorii wybierajac "mPlan"... Forum to jest co pewien czas
    "moderowane", ale tak znajdziesz tam sporo. :-)

    No i jeszcze jedno, ja nie mam doswiadczen z produktem w chf. Ale
    gdybym bral chf (czyli odpada bilansowanie) to od bankow z grupy BRE
    trzymalbym sie na kilometr !

    marekz