  • 11. Data: 2011-07-13 10:04:03
    Temat: Re: mBank - zmiana opłat i prowizji od 15 lipca
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 09:55:55 +0000, xbartx napisał(a):

    > To teraz latasz do oddziału po mamone?

    Nie:
    - generalnie mało używam gotówki,
    - na to, co czasem potrzebuję mam codzienny dopływ drobniaków (prozaiczna
    sprawa: idąc po drugie śniadanie robię zakupy dla paru osób z pracy ;-)
    - jak trzeba więcej to mam kredytówkę z Multi z darmowymi bankomatami
    (zawsze będzie taniej niż te 2 zł za debetową)

    Jak mnie kiedyś przypili, to lepiej będzie mi nawet płacić Multibankowi
    te 3 złote, niż mBankowi -- dwa.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2011-07-13 10:06:12
    Od: "Jacek" <J...@b...pl>

    Prawnicy rozrózniają lub od albo.
    Widocznie umowy w mBanku pisza studenci.

  • 13. Data: 2011-07-13 10:09:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 12:04), Olgierd wrote:
    > - jak trzeba więcej to mam kredytówkę z Multi z darmowymi bankomatami
    > (zawsze będzie taniej niż te 2 zł za debetową)

    Wiem że powinienem przejrzeć archiwum, ale mimo to - mógłbyś rozwinąć temat?

    Bo być może że też mam tą kredytówkę ale nie wiem o tym że ma darmowe
    bankomaty :).

    p. m.

  • 14. Data: 2011-07-13 10:11:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > "Lub"

    Jeśli( (nie będzie transakcji na kwotę 100zł ) lub (klient nie ma usługi
    "Wypłaty ze wszystkich bankomatów". ) ) to opłata jest pobierana.

    Co "lub"?
    "lub" jest prawdziwe gdy którykolwiek jest prawdziwy, tak?

    Czyli oba warunki muszą być fałszywe, żeby poprzednik był fałszywy, tak?

    Czyli trzeba spełnić "będzie transakcja na 100" I "klient ma usługę
    wypłaty za piątaka", tak?

    KJ

    PS. Dlaczego wyciąłeś to do czego się odnosisz?

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    ----------------

  • 15. Data: 2011-07-13 10:12:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 11:30), Olgierd wrote:

    > "Lub" oznacza albo "A" albo "B" albo "A i B".

    Jeżeli dodamy że tutaj mamy bardziej do czynienia z ~A lub ~B , gdzie
    A="będzie transakcja na 100zł" , B="klient ma usługę wypłaty ze
    wszystkich bankomatów".

    W takim sensie, trzeba spełnić oba warunki (tj. mieć usługę wypłaty ze
    wszystkich bankomatów i zrobić transakcje) żeby być zwolnionym z opłaty
    2zł.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-07-13 10:13:30
    Od: Jarosław Misztal <p...@p...com>

    W dniu 2011-07-13 11:30, Olgierd pisze:

    > "Lub" oznacza albo "A" albo "B" albo "A i B".

    Hmmm, nie czaję. Zgadzasz się ze mną, czy nie?
    Miałem na myśli, że trzeba wydać minimum 100zł i mieć aktywną usługę
    bankomatów, by być zwolnionym z opłaty.

    Przypomną, że przypis 54 dotyczy POBIERANIA opłaty, a nie ZWOLNIENIA z
    opłaty.
    Opłata jest pobierana jeśli nie będzie transakcji na kwotę 100zł LUB
    klient nie ma usługi "Wypłaty ze wszystkich bankomatów".

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 17. Data: 2011-07-13 10:18:58
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Czyli oba warunki muszą być fałszywe, żeby poprzednik był fałszywy, tak?
    >
    > Czyli trzeba spełnić "będzie transakcja na 100" I "klient ma usługę

    Kamil ale PO CO poprzednik ma być fałszywy? Co to ma dać?

  • 18. Data: 2011-07-13 10:21:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >
    > W takim sensie, trzeba spełnić oba warunki (tj. mieć usługę wypłaty ze
    > wszystkich bankomatów i zrobić transakcje) żeby być zwolnionym z opłaty

    Przede wszystkim (abstrahując tu od zdolności językowych twórców z mBanku,
    które się do tego przyczyniają) moim skromnym zdaniem wszyscy błędnie
    traktują to jako implikację. A to de facto jest równoważność.

  • 19. Data: 2011-07-13 10:38:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.07.2011 12:21), MarekZ wrote:
> [...]
    > mBanku, które się do tego przyczyniają) moim skromnym zdaniem wszyscy
    > błędnie traktują to jako implikację. A to de facto jest równoważność.

    Jeżeliby chcieli mieć równoważność, to by zapisali "wtedy i tylko wtedy"
    zamiast "jeżeli".

    Ale nawet jeżeli, to niczego to nie zmienia. Warunek "Opłata jest
    pobierana wtedy i tylko wtedy gdy użytkownik nie wydaje kartą lub
    użytkownik nie ma włączonej usługi".

    Nadal w przypadkach kiedy zrobił 100zł kartą ale nie ma włączonej
    usługi, lub kiedy ma włączoną usługę ale nie zrobił 100zł kartą, warunek
    "nie wydaje kartą lub użytkownik nie ma włączonej usługi" jest
    prawdziwy, więc opłata jest pobierana (wg. tego zapisu).

    p. m.

  • 20. Data: 2011-07-13 10:50:30

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):

> [...]
    > "lub" jest prawdziwe gdy którykolwiek jest prawdziwy, tak?
    > Czyli oba warunki muszą być fałszywe, żeby poprzednik był fałszywy, tak?

    Trzeba znać język polski, "lub" to nie "oraz".
    a "którykolwiek" to nie "wszystkie na raz"

    Jeśli wejdziesz po schodach lub wyjedziesz windą, będziesz na górze.
    Jeśli nie kupisz mi hamburgera lub nie kupisz mi roweru, to powiem mamie.