  • 21. Data: 2003-07-23 16:39:38
    Temat: Re: mBank - zakładanie konta, oszustwa mLinii itd - PRZESTRZEGAM
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 23 Jul 2003 16:23:27 +0000 (UTC), w <bfmcpv$du4$3@atlantis.news.tpi.pl>,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(-a):

    > Masz jedynie odpis aktu zgonu.

    ROTFL. I co na tej podstawie można stwierdzić? Że zmarły żyje?
    Czemu sądowi tego nie trzeba?

  • 22. Data: 2003-07-23 16:45:07
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Masz jedynie odpis aktu zgonu.

    No dobrze ale dalej pytam co to zmienia? Jeśli oszukuję i np. dana
    osoba wcale nie umarła, to ciężar oszustwa nie zmienia się od faktu,
    że poza kłamaniem w banku, kłamałem także u notariusza.

  • 23. Data: 2003-07-24 05:42:04
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    ROTFL. I co na tej podstawie można stwierdzić? Że zmarły żyje?
    Czemu sądowi tego nie trzeba?

    Dorzucę jeszcze jedno - konto nadal żyje. Ostatnio logowałem się tam
    telefonicznie i sprawdzałem saldo rachunku. Przelewu nie wykonywałem (nie
    jestem oszustem, a na konto logowałem się jedynie w celach testowych). Czy
    konto nie powinno być zablokowane? mBank kopię aktu zgonu (notarialnie
    potwierdzoną, a jakże!) otrzymał.

    MaciejK

  • 24. Data: 2003-07-24 06:02:32
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Jeżeli czujesz się na siłach to czy mógłbyś przybliżyć na forum grupy
    > pułapki i haczyki jakie każdego z nas mogą spotkać w podobnej sytuacji
    > jak Twoja, czyli umiera osoba z rodziny, posiadająca konto wirtualne?

    Opiszę jak to wyglądało w mojej sytuacji:
    Poniedziałek: telefon ze szpitala z wiadomością. W ten sam dzień po południu
    telefon do mBanku, uwierzytelniłem się swoim numerem klienta (też ma tam
    konto), powiadomiłem o zdarzeniu podając wszystkie dane Taty. mLinia
    informuje, że muszę przesłać akt zgonu lub notarialnie potwierdzone ksero
    oraz ksero mojego dowodu osobistego (Po co? Przecież jestem klientem,
    wysyłałem wraz z umową). Wtedy wypłacą pieniądze.

    Wtorek: wizyta u notariusza. Problem z dowodem osobistym (mBank wymaga ksera
    w powiększeniu w przypadku nowych dowodów, a notariusz nie chce potwierdzić
    zgodności z oryginałem - bo oryginał jest mniejszy). W końcu formułka
    zostaje tak zmieniona, że "informacje zgodne są z informacjami na oryginale"
    czy jakoś tak.

    Środa: wysyłam listem poleconym dokumenty do mBanku.

    ... (teraz oczekiwanie na pocztę, jak to w przypadku mBanku bywa)

    Piątek tydzień później: są dokumenty, ale mBank konta nie zamknie, gdyż
    potrzebny jest wyrok sądu o postępowaniu spadkowym. Na tym etapie nie
    chcieliśmy przeprowadzać postępowania spadkowego, gdyż nie było majątku
    należący do Ojca (a przynajmniej o nim nie wiedzieliśmy). mLinia: to w takim
    razie rachunek za pogrzeb. Ja: nie mam rachunku, gdyż oddaliśmy do ZUS w
    celu odebrania zasiłku pogrzebowego. mLinia: to ja nie wiem. (kurtyna)

    (w międzyczasie wyszła konieczność przeprowadzenia postępowania spadkowego z
    uwagi na nieruchomość w postaci garażu, którego Tato był współwłaścicielem
    oraz akcji zakładu pracy wydanych kiedyś zamiast wynagrodzenia)

    Po rozprawie spadkowej: tel. do mBanku. Mam już dokumenty, chcę doprowadzić
    sprawę do końca. Oczywiście, proszę przesłać akt zgonu potwierdzony
    notarialnie, kopię Pana dowodu osobistego (notarialnie potwierdzoną), kopię
    wyroku sądu (notarialnie potwierdzoną), oraz moje oświadczenie, że mój Tato
    był moim ojcem i rzeczywiście nie żyje (złożone w obecności notariusza).
    Konto przez cały czas jest aktywne, a saldo to ok. 100 PLN (sprawdzone
    telefonicznie). Sumaryczny koszt całej operacji to ponad 200 PLN.
    Zdecydowałem, że nie zamknę konta. Może gdzieś w niebie też mają
    internet?... Niech sobie Tatuś użyje!

    Tak to wyglądało w moim przypadku.

    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 25. Data: 2003-07-24 07:18:48
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz ksero mojego dowodu osobistego (Po co? Przecież jestem klientem,
    > wysyłałem wraz z umową). Wtedy wypłacą pieniądze.

    [ciach...]

    I tu byl twoj blad niestety.
    Akt zgonu (a wlasciwie dokument o nazwie "Odpis skrocony aktu zgonu") jest
    wydawany rodzinie zmarlego w 3 egzemplarzach.
    ZADNA, powtarzam zadna instytucja nie ma prawa zatrzymac tego dokumentu na
    stale. Dostarczasz je tylko do wgladu i ZAWSZE otrzymujesz spowrotem.
    Bylo im wyslac ten akt zgonu i nie pieprzyc sie z notariuszem. Odeslaliby.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 26. Data: 2003-07-24 08:57:13
    Od: n...@p...onet.pl

    > Zdecydowałem, że nie zamknę konta. Może gdzieś w niebie też mają
    > internet?... Niech sobie Tatuś użyje!
    >
    > Tak to wyglądało w moim przypadku.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MaciejK

    W ten sposób mBank jest liderem bankowości elektronicznej
    i po tamtej stronie,
    tylko czemu mnie to nie bawi?

    Myślę jednak, że Twój Tatuś któregoś dnia przeleje Ci te 100zł,
    Tam mają zupełnie inną walutę i to niewymienialną na waluty ziemskie

    Pewnie zrobi to z jakiejś tamtejszej e-kafejki.
    Albo może zamiast Tobie przeleje to na jakiś cel dobroczynny,
    żeby tu na ziemi nikt się nie mógł doczepić,
    że uzyskałeś nieuprawnione korzyści majątkowe?

    pzdr.

  • 27. Data: 2003-07-24 09:18:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Konto przez cały czas jest aktywne, a saldo to ok. 100 PLN (sprawdzone
    > telefonicznie).

    Jesli konto jest ciagle aktywne, to przelej te 100 zl na jakis cel
    dobroczynny. Internetem z jakiejs kafejki, zeby ci nie mogli
    udowodnic, ze to ty zrobiles 8-)

    MJ

  • 28. Data: 2003-07-24 18:43:21
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    > Jesli konto jest ciagle aktywne, to przelej te 100 zl na jakis cel
    > dobroczynny. Internetem z jakiejs kafejki, zeby ci nie mogli
    > udowodnic, ze to ty zrobiles 8-)

    tak serio - to nie radze korzystac z tej porady - lepiej juz zapomniec o tej
    forsie - byc moze nadarzy sie okazja by zrobic mbankowi proces sadowy i
    wowczas bedzie to otwarta furtka - a tak - to jest to jej malo eleganckie
    zamkniecie

  • 29. Data: 2003-07-24 18:51:06
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 24 Jul 2003 07:42:04 +0200, w <bfnrjd$obj$1@news.onet.pl>, "Maciek Kycler"
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Dorzucę jeszcze jedno - konto nadal żyje. Ostatnio logowałem się tam
    > telefonicznie i sprawdzałem saldo rachunku. Przelewu nie wykonywałem (nie
    > jestem oszustem, a na konto logowałem się jedynie w celach testowych)

    To sobie przelej i po problemie.

  • 30. Data: 2003-07-25 05:31:48
    Od: " Ozlem" <o...@N...gazeta.pl>

    Tomek <member@_no_spam_elektronika.lublin.pl> napisał(a):

    > Szkoda że zaufałem tym oszustom i przelałem już kasę na konto, która bidulka
    > leży sobie.

    Sorry, ale musze to powiedzieć, jesteś nie tylko "świeży" jak ktoś tu już
    stwierdził, bo nie wiedziałeś, że nie jest to zadna nowość, że zakładanie
    konta potrafi byc długie i męczące, ale takze bardzo naiwny. Nie przelewa sie
    na konto (w żadnym banku, a już w banku internetowym, to w ogole)żadnych
    poważniejszych pieniedzy zanim sie nie sprawdzi, ze konto działa w obie
    strony. Zaoszczedzi Ci to wyzywania innych od oszustów.