  • Data: 2020-06-05 12:33:59
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-04 o 22:07, Alf/red/ pisze:

    > To jest możliwe, jeśli te systemy by stosowały 2FA, czyli coś
    > dodatkowego. Np. klucz sprzętowy (niebezpiecznik sprzedaje po 150zł)
    > albo aplikację w smartfonie.

    Nie wiem co to 2FA, ale uważam, że spełnienie mojego postulatu nie
    wymaga żadnego dodatkowego sprzętu.

    System wysyła do komputera użytkownika swoją sól. Komputer użytkownika
    hashuje jego login+hasło+sól i to odsyła do systemu I tylko to system
    zna (czy zna login, czy nie - nie wnikam - ważne, że hasła nigdy nie widzi).
    W czasie definiowania hasła to też komputer użytkownika ma sprawdzić,
    czy wpisane dwa razy jest takie samo i czy spełnia ewentualne dodatkowe
    wymagania narzucone aby zapobiec stosowaniu haseł typu 1234. Po
    sprawdzeniu liczy hash i tylko to trafia do serwera.

    > Banki u nas poszły we własne apki, i chyba
    > żeście o tym zapomnieli bo wszyscy dodali swoje komputery jako zaufane.

    Nie prawda. Nie wszyscy. Co najmniej jedna osoba (ja) nie dodała żadnego
    komputera jako zaufanego.
    P.G.