  • Data: 2020-06-05 13:13:55
    Temat: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:rbd72j$jke$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-06-04 o 22:07, Alf/red/ pisze:

    >Nie wiem co to 2FA, ale uważam, że spełnienie mojego postulatu nie
    >wymaga żadnego dodatkowego sprzętu.

    >System wysyła do komputera użytkownika swoją sól. Komputer
    >użytkownika hashuje jego login+hasło+sól i to odsyła do systemu I
    >tylko to system zna (czy zna login, czy nie - nie wnikam - ważne, że
    >hasła nigdy nie widzi).

    No ... dawniej to sie troche klocilo z idea www.
    Jest przegladarka i tego nie potrafi. Musialbys napisac osobny program
    do obslugi.

    Teraz i tak to nie jest przegladarka www, tylko skomplikowany program
    w JS, wiec mozna by wrocic do pomyslu.

    >W czasie definiowania hasła to też komputer użytkownika ma sprawdzić,
    >czy wpisane dwa razy jest takie samo i czy spełnia ewentualne
    >dodatkowe wymagania narzucone aby zapobiec stosowaniu haseł typu
    >1234. Po sprawdzeniu liczy hash i tylko to trafia do serwera.

    A to troche klopotliwe, bo musisz te wszystkie sprawdzenia przeslac na
    komputer klienta.
    Wiec wcale nie dziwne, ze sprawdza serwer.

    W dodatku ... jedno haslo do wszystkiego, i moze nawet jeden login ...
    myslisz sobie, ze zrobili to poprawnie tak jak wyzej, a jeden serwer
    wcale nie, hackerzy go przejmuja i lezysz na calej linii.
    Albo nie przejmuja, tylko zakladaja :-)

    J.