  • 1. Data: 2003-11-26 15:25:50
    Temat: mBank, nowa VE i limity
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Witam, nie widzialem zeby juz ktos o tym pisal to informuje:
    Jesli komus zalezy na poprawnym wyswietlaniu w kanale internetowym
    informacji dotyczacych limitow karty debetowej to zaden z ustalonych limitow
    nie powinien przekraczac wartosci 1 miliarda czyli maksymalnie powinnno byc
    to 999 999 999,99. Swego czasu (3 tygodnie temu) poprosilem przez mlinie o
    zmiane limitow na maksymlne i niektore wartosci przekraczaly ten nieszczesny
    miliard (nie to zebym robil jakies duze zakupy :) i oczywiscie inforamcja
    "przestala" sie wyswietlac po zalogowaniu i wybraniu karty debetowej.
    Dopiero po 3 tygodniach jakis uprzejmy Pan z mBanku zadzwonil i wyjasnil
    gdzie lezy problem.
    Byc moze po tych przejsciach maksymalna wartoscia mozliwa do ustawienia
    bedzie juz ta mniejsza wiec nie bedzie problemu niemniej jednak
    informuje....

    PS. Szkoda ze wyjasnienie tej prostej wydawaloby sie sprawy trwalo ponad 3
    tygodnie i dopiero po zlozeniu kilku reklamacji "ponaglajacych" ale to juz
    jak ktos pisal pewnie syndrom darmowych rachunkow...

    Pzdr

  • 2. Data: 2003-11-26 21:39:50
    Temat: Re: mBank, nowa VE i limity
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > PS. Szkoda ze wyjasnienie tej prostej wydawaloby sie sprawy trwalo ponad 3
    > tygodnie i dopiero po zlozeniu kilku reklamacji "ponaglajacych" ale to juz
    > jak ktos pisal pewnie syndrom darmowych rachunkow...

    to raczej nie jest sybdrom darmowych rachunków, lecz nazwałbym go raczej
    syndromem weterynaryjno - mbankowym
    ps
    samo 'syndrom mbankowy' - uznalem za zbyt klarowny
    :-)

  • 3. Data: 2003-11-27 08:18:09
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@p...of.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > syndromem weterynaryjno - mbankowym
    > ps
    > samo 'syndrom mbankowy' - uznalem za zbyt klarowny

    Nie wiedzialem ze np Lukas jest czescia mBanku.... :)

  • 4. Data: 2003-11-27 09:20:41
    Od: Kuba <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com>

    Kazimierz wrote:

    > wartosci 1 miliarda czyli maksymalnie powinnno byc
    > to 999 999 999,99.

    Tak sobie rozmyślam, że skoro można ustawiać takie limity
    to i powinno być możliwe dokonywanie transakcji o takiej
    wartości.

    Wyobraźmy sobie że jestem jakimś super-burżujem
    i na koncie w mBanku posiadam (legalnie) gotówkę w wysokości
    np. 1 miliarda zł. Pewnego dnia pomyślałem sobie, że kupię
    od jakiegoś Kulczyka czy innego Gudzowatego jedną z jego
    fabryk, którą ma akurat na zbyciu i chce za nią np. 800 mln zł.
    Udaję się więc do niego, podpisujemy umowę, ja wyciągam moją
    VE z delfinkiem, pan Kulczyk wyciąga POS-a, karta, PIN, slip,
    uścisk dłoni, bankiet, do widzenia... :)

    Czy coś takiego jest możliwe? Czy jest może jakaś górna granica
    możliwości dokonywania transakcji bezgotówkowych?

    K.

  • 5. Data: 2003-11-27 11:16:11
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany Kuba
    <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com>:

> [...]

    [ciach 800 mln kartą]
    > Czy coś takiego jest możliwe? Czy jest może jakaś górna granica
    > możliwości dokonywania transakcji bezgotówkowych?

    Wydaje mi się, że jest to głównie granica rozsądku - policz sobie ile by
    poszło na prowizję.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 6. Data: 2003-11-27 11:57:42
    Od: Kuba <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com>

    gornik wrote:

    > Wydaje mi się, że jest to głównie granica rozsądku - policz sobie ile by
    > poszło na prowizję.

    Niby fakt, ale czy gdybym dokonał takiego wielgachnego przelewu
    korzystając z mLinii to bank zadowoliłby się kwotą 4 zł?

    Pewnie stosunkowo rzadko, ale jednak zdarza się że przelewane są
    z konta na konto kwoty rzędu setek milionów złotych.

    Jak jest wtedy z prowizją? Czy z racji tego że trzymając taką
    forsę choćby przez kilka dni u siebie bank i tak solidnie zarobił
    bank wielkodusznie rezygnuje z prowizji ;), czy też może korzysta
    z okazji i sobie jakąś okrągłą sumkę pobiera?

    K.

  • 7. Data: 2003-11-27 12:10:03
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Kuba <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com> napisał:

    > Niby fakt, ale czy gdybym dokonał takiego wielgachnego przelewu
    > korzystając z mLinii to bank zadowoliłby się kwotą 4 zł?
    Tak
    A jakbyś przelał przez internet to nic byś nie zapłacił (zgodnie z TOiP)

  • 8. Data: 2003-11-27 12:14:36
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba" <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com> napisał w wiadomości

    > Niby fakt, ale czy gdybym dokonał takiego wielgachnego przelewu
    > korzystając z mLinii to bank zadowoliłby się kwotą 4 zł?

    No tak jest w TOiP wiec pewnie tak

> [...]
    > bank wielkodusznie rezygnuje z prowizji ;), czy też może korzysta
    > z okazji i sobie jakąś okrągłą sumkę pobiera?

    Jesli w TOiP nie ma nic na temat wielkosci przelewu (a nie ma :) to pewnie
    nie ma zadnej prowizji bo niby czemu miala by byc ?

  • 9. Data: 2003-11-27 12:16:06
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Nie wiedzialem ze np Lukas jest czescia mBanku.... :)

    Niektórzy wszędzie widzą mbank ;-))) Ciekawe co na to psychiatra ;-)))?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2003-11-27 12:45:58
    Od: Kuba <jakubkowalczuk@_NOSPAM_.yahoo.com>

    > nie ma zadnej prowizji bo niby czemu miala by byc ?

    Prawdę mówiąc to te pieniądze wcześniej czy później muszą zostać
    fizycznie przemieszczone pomiędzy bankami. Trzeba zorganizować
    ciężarówkę bo 800 mln zł to co najmniej 40 tys. paczek banknotów,
    solidną ochronę itepe. Więc bank ponosi spore koszty.

    K.