    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - lepperiada:-(((
    Date: Mon, 4 Feb 2002 09:49:22 +0100

    Witam.

    > sorki ale z tego wynika że albo cały pomysł jest chybiony (z założenia
    bank
    > internetowy MUSI mieć niższe koszty niż bank tradycyjny) i skoro tak nie
    > jest to nic z tego nie będzie !!!
    > albo poprostu ktoś zakończył pewien okres "siania" i uznał że najwyższa
    pora
    > na żniwa :-))
    > jeśli możesz to proszę o kilka przykładów takich kosztów, rozumiem że
    jeden
    > to zabezpieczenie przed krzykaczami - choć nie do końca się zgodzę bo
    Najlepsza odpowiedzia jest podany za GB przez AMRE artykul - kilka watkow
    nizej.
    Kazdy ponosi odpowiedniej wysokosci koszty stale, a niestety nasz rynek jest
    po pierwsze ubogi w klientow, po drugie jest ubogi w klientow majacych
    dostep do internetu... Wiec pokrycie tych kosztow staje sie czasem moze nie
    tyle problematyczne, ale jednak klopotliwe;->
    Nie bede sie rozpisywal, reszta w artykule i wystarczy go spokojnie
    przeczytac oraz siegnac do podstaw rachunkowosci.

    > przykład Banku Częstochowa pokazał że wystarczy lokalna gazeta i lokalna
    TV
    > żeby narobić zamieszania, mimo całego szacunku do pbb myślę że siła
    To tylko swiadczy o slabosci naszego rynku i instytucji na nim dzialajacych,
    a slabosc rynku wynika niestety z faktu, ze jego uczestnicy czesto... Hmm
    nie wiem jak to wyrazic nie urazajac nikogo.

    > oddziaływania tutaj jest mniejsza - zresztą dopóki oferta mBanku byłaby
    > lepsza niż konkurencji to taki problem by nie występował, pojawia się on
    > natomiast w sytuacji gdy ich oferta zaczyna niebezpiecznie obniżac swoje
    > loty
    Wystarczylo poczekac, jeszcze kilka dni i stopy spadna wszedzie. Zauwazylem,
    ze dyskusje na liscie sprowadzaja sie do wycisniecia kazdego grosza z
    kazdego rachunku, mialem nadzieje (plonna jak sie okazuje), ze ktos spojrzy
    w skali makro... A w takim wypadku, wygoda posiadania rachunku mBanku jest
    jednak dostrzegalna przez calkiem spora czesc grupowiczow.

    > i zauważ że to wszystko dzieje się w banku, który np. z wysokiego
    > oprocentowania uczynił nieomal credo swojego działania, sam się reklamował
    > taki sposób, określał swoje cele jako utworzenie przyjaznego klientowi
    banku
    > oferującego wysokie oprocentowanie. Tymczasem jak to wygląda dzisiaj każdy
    > może ocenić sam
    Tu masz racje, jakkolwiek, odwolujac sie rachunku ekonomicznego, w koncu
    musial nadejsc moment, ze mBank jako jeden z pierwszych obnizy stopy...
    Nie mozna ciagle byc ostatnim...

    Pozdrawiam
    Łukasz