  • 1. Data: 2002-06-27 20:10:55
    Temat: mBank i walniete komunikaty
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    W rankingi najmniej zrozumiałego interfejsu uzytkownika nastomiast
    zdecydowanie prowadzi mBank :-(((
    Właśnie chcę wysłać przelew, wprowadzam dane, a tu:

    TCE0147 JEDNOSTKA NIE ISTNIEJE

    Ki diabeł????

    BaLab

  • 2. Data: 2002-06-27 20:12:28
    Temat: Re: mBank i walniete komunikaty
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:

> [...]
    > zdecydowanie prowadzi mBank :-(((
    > Właśnie chcę wysłać przelew, wprowadzam dane, a tu:

    Zły numer identyfikacyjny banku?

  • 3. Data: 2002-06-27 21:23:32
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> writes:

> [...]
    > zdecydowanie prowadzi mBank :-(((
    > Właśnie chcę wysłać przelew, wprowadzam dane, a tu:

    Ciiii.... Włamałeś się do bazy danych o relokacji jednostek
    wojskowych Polskich Sił Zbrojnych. I odkryłeś (o zgrozo), że pułk
    amfibii ofensywnych zlikwidowano.

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )

  • 4. Data: 2002-06-28 09:45:30
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zły numer identyfikacyjny banku?

    Nie tyle zły, co nieistniejący. Wystarczy wywalić cyfry kontrolne. Ale
    przecież chyba wszystkie banki powinny już akceptowac z cyframi
    kontrolnymi?

    BaLab

  • 5. Data: 2002-06-28 10:15:16
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Nie tyle zły, co nieistniejący. Wystarczy wywalić cyfry kontrolne. Ale
    > przecież chyba wszystkie banki powinny już akceptowac z cyframi
    > kontrolnymi?

    I chyba akceptują. Problem z NRB PKO BP polega na tym, że w przpływie radosnej
    implemetacji NRB wymyślili sobie, że ich numery mogą być krótsze niż 26 cyfr.
    Ale z tego co obiło mi się o uszy, to mają się dostosować do standardu.
    A mBank IMO działa prawidłowo: bada długość numeru, ponieważ nie ma on 26
    znaków traktuje to jako stary numer rachunku (bez cyfry kontrolnej) i pierwsze
    8 cyfr (z 2 cyframi kontrolnymi) traktuje jako nieistniejącego numer banku.
    BTW chyba może się zdarzyć, że 2 cyfry kontrolne i 6 cyfrowy fragment nr banku
    da numer innego banku i wtedy pieniądze pójdą w kosmos...

    Jacek

  • 6. Data: 2002-06-28 10:29:07
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > TCE0147 JEDNOSTKA NIE ISTNIEJE
    >
    > Ki diabeł????

    Nie diabel tylko PKO BP :-)))

  • 7. Data: 2002-06-28 13:36:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > Nie diabel tylko PKO BP :-)))

    No, dobra niech i bedzie, że PKOBP dało ciała (jak to obszernie opisał
    Jacek). Ale i mBank mógłyb zamiast wypisywac niezrozumiałych głupst, dać
    jasny komunikat np: "nieprawidłowy numer rachunku". I wtedy życie
    stałoby się prostsze :-).

    Pozdrawiam i dziękuję

    BaLab

  • 8. Data: 2002-06-28 21:48:30
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze j...@p...onet.pl:

> [...]
    > się zdarzyć, że 2 cyfry kontrolne i 6 cyfrowy fragment nr banku da
    > numer innego banku i wtedy pieniądze pójdą w kosmos...

    A nie możnaby ulepszyć algorytmu, ażeby numery PKO też wykrywał??? Wiem,
    wiem, wymysły PKO, ale w sumie dla wygody użytkowników mBanku byłoby to OK.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!