  • 1. Data: 2002-09-08 09:06:49
    Temat: mBank a WAP
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Czy w mBanku mozliwe jest dokonanie przelewu (na wczesniej zdefiniowany
    rachunek) przy pomocy WAPu (jeszcze lepiej WAPoGPRS - bylby darmowy).
    Telefon: T65, siec: IDEA. Czy ktos dokonal tego osobiscie i moglby
    pomoc?

    Logowanie do serwisu transakcyjnego
    (wap.info.mbank.com.pl/index1.wml#index) powoduje komunikat: "Polaczyles
    sie w trybie nieszyfrowanym. Nie masz dostepu do serwisu transakcyjnego
    mBanku."

    Dodam, ze nie aktywowalem kanalu WAP (bo chyba jest on osobnym kanalem
    od telefonicznego i internetowe?), ale komunikat o polaczeniu
    nieszyfrowanym chba nie ma nic z tym wspolnego? Poza tym nie usuwalem
    zadnych certyfikatow. Powinienem? Jesli tak, gdzie to wylaczyc i ktore z
    nich?

    Jeszcze cos. Mam zamiar ustalic jako rachunki docelowe tylko swoje
    wlasne lub bliskiej rodzine. Czy wobec tego moge domniemywac, ze jest to
    praktycznie 100% bezpieczna "zabawa"?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2002-09-08 09:54:35
    Temat: Re: mBank a WAP
    Od: "Robert1" <p...@c...cz>

    > (wap.info.mbank.com.pl/index1.wml#index) powoduje komunikat: "Polaczyles
    > sie w trybie nieszyfrowanym. Nie masz dostepu do serwisu transakcyjnego
    > mBanku."

    Nalezy uzywac numeru dialup mBanku - przez bramke swojego operatora sie nie
    zalogujesz... Tak wiec wap@gprs raczej odpada... Wszystkie informacje co i
    jak skonfigurowac znajdziesz na stronach mbanku...

    > Dodam, ze nie aktywowalem kanalu WAP (bo chyba jest on osobnym kanalem
    > od telefonicznego i internetowe?), ale komunikat o polaczeniu

    Nalezy wczesniej aktywowac.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2002-09-08 09:56:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w mBanku mozliwe jest dokonanie przelewu (na wczesniej zdefiniowany
    > rachunek) przy pomocy WAPu

    Tak

    >(jeszcze lepiej WAPoGPRS - bylby darmowy).

    Nie. Musisz sie polaczyc przez WAPGateway mBanku/MultiBanku.

> [...]
    > (wap.info.mbank.com.pl/index1.wml#index) powoduje komunikat: "Polaczyles
    > sie w trybie nieszyfrowanym. Nie masz dostepu do serwisu transakcyjnego

    j/w

    > Dodam, ze nie aktywowalem kanalu WAP (bo chyba jest on osobnym kanalem
    > od telefonicznego i internetowe?),

    Tak, musisz aktywowac.

    > ale komunikat o polaczeniu
    > nieszyfrowanym chba nie ma nic z tym wspolnego? Poza tym nie usuwalem
    > zadnych certyfikatow. Powinienem? Jesli tak, gdzie to wylaczyc i ktore z
    > nich?

    Tak. Konfiguracje podawalem juz kiedys.
    http://groups.google.com.pl/groups?selm=afpo53$hi$1@
    news.tpi.pl

    > Jeszcze cos. Mam zamiar ustalic jako rachunki docelowe tylko swoje
    > wlasne lub bliskiej rodzine. Czy wobec tego moge domniemywac, ze jest to
    > praktycznie 100% bezpieczna "zabawa"?

    Hehe... nie chce byc zlosliwy, wiec nie zapytam czy nie ufasz swojej
    rodzinie ;). Jak nie podasz komus ID i hasla to logowania to powinno byc
    bezpieczne :).

    Maciej

  • 4. Data: 2002-09-08 10:08:42
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Logowanie do serwisu transakcyjnego
    > (wap.info.mbank.com.pl/index1.wml#index) powoduje komunikat: "Polaczyles
    > sie w trybie nieszyfrowanym. Nie masz dostepu do serwisu
    > transakcyjnego mBanku."

    A ponizej sa linki:

    Ustawienia serwisu transakcyjnego mBanku:
    - przez GPRS
    - przez dial-up

    > Dodam, ze nie aktywowalem kanalu WAP (bo chyba jest on osobnym kanalem
    > od telefonicznego i internetowe?), ale komunikat o polaczeniu
    > nieszyfrowanym chba nie ma nic z tym wspolnego?

    Nie ma. Kanal WAP jest - jak slusznie piszesz - oddzielnym kanalem i wymaga
    oddzielnego hasla.

  • 5. Data: 2002-09-08 10:09:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert1" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > Nalezy uzywac numeru dialup mBanku

    Mozesz uzyc jakiegokolwiek sposobu dostepu do Internetu. W przypadku dialup
    moze to byc nawet 0202122 :). Trzeba tylko polaczyc sie za posrednictwem
    WAPGateway mBanku. Numery dialup dal WAP operatorow oraz APNy dla WAP nie
    dzialaja
    dlatego, ze pozwalaja jedynie na dostep do WAPGateway operatora.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-09-08 20:24:57
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Hehe... nie chce byc zlosliwy, wiec nie zapytam czy nie ufasz swojej
    > rodzinie ;). Jak nie podasz komus ID i hasla to logowania to powinno
    byc
    > bezpieczne :).

    No wlasnie nie o o pytalem. Chodzilo mi o to, ze mBank i SonyEricsson
    T65 nie za bardzo ze soba wspolpracuja i dopuszczam mozliwosc poznania
    tajnikow dostania sie do mojego konta. Jednak wowczas moze taki osobnik
    pieniazki przelac tylko na ktores ze zdefiniowanych kont. Dobrze
    kombinuje?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 7. Data: 2002-09-08 20:25:10
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    nie
    > dzialaja
    > dlatego, ze pozwalaja jedynie na dostep do WAPGateway operatora.

    Kurde, co to za belkot ;((( Ja juz chyba za stary jestem na takie
    nowinki ;)))))
    A jesli chodzi o temat - czy oznacza to, ze przez WApoGPRS nie da rady?
    Co prawda rzadko bede korzystal z takich przelewow, wiec nie graja tu
    wiekszej roli koszta przelewow. Boje sie raczej o to, ze zanim wszytsko
    poustawiam i przetestuje, to zaplace wiecej niz to wszystko warte.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 8. Data: 2002-09-08 21:00:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > tajnikow dostania sie do mojego konta. Jednak wowczas moze taki osobnik
    > pieniazki przelac tylko na ktores ze zdefiniowanych kont. Dobrze

    Hm... cala transmisja miedzy telefonem a WAPGatewayem mBanku jest szyfrowana
    odpowiednikiem SSLa dla WAP. Haslo pozna tylko ta osoba ktorej 'pozwolisz'
    ;). Tj. zapiszesz na kartce i zostawisz gdzies, powiesz jakie jest, albo
    pozwolisz podejrzec, itp...
    Przelewu mozna dokonac tylko na rachunek zdefiniowany... stad moja
    zlosliwosc ;).

    Maciej

  • 9. Data: 2002-09-08 21:21:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > wiekszej roli koszta przelewow. Boje sie raczej o to, ze zanim wszytsko
    > poustawiam i przetestuje, to zaplace wiecej niz to wszystko warte.

    Da rade ale nie przez APN przeznaczony dla WAPu. Korzystajac z APN dla WAP
    mozesz skorzystac tylko z WAPGatewaya operatora. Aby skorzystac z czesci
    transakcyjnej mbanku/MultiBanku musisz skorzystac z WAPGatewaya BRE. Dlatego
    zawsze nalezy uzywac APN lub numeru dialup dostepu do Internetu. To czy to
    bedzie APN erainternet, czy www.plusgm.pl, czy www.idea.pl Tak samo w
    dialup... nie ma zadnego znaczenia jaki to bedzie numer... wazne zeby dawal
    dostep do Internetu i moze byc nawet 0202122 :). A nie moze byc numer dla
    WAP, bo wtedy znowu masz dostep tylko do WAPGatewaya operatora.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-09-09 17:10:16
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]

    'pozwolisz'
    > ;). Tj. zapiszesz na kartce i zostawisz gdzies, powiesz jakie jest,

    A oto fragment odpowiedzi z mBanku na moj e-mail:

    "Chcialabym Pana poinformowac, ze nie wszystkie modele telefonow
    spelniaja wymogi niezbedne do bezpiecznego laczenia się ze strona wap
    mBanku, z tego względu pomimo, ze dany aparat posiada usluge wap z
    powodu
    niewystarczajacych zabezpieczen korzystanie z uslugi wap mBanku nie
    bedzie
    możliwe. Telefony spelniajace warunki bezpieczenstwa i umozliwiajce
    bezpieczne polaczenie wymienione sa nastronie glownej mBanku sa to:
    Nokia
    7110 Nokia 6210 Nokia 3330 Panasonic GD 93 Samsung SGH-N100 Siemens SL
    45
    Siemens S 40 Siemens C35 SONY J-5 Motorola Timeport."

    oraz z BZWBK :

    "telefony Ericsson
    nie zapewniają pełnego szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy
    telefonem a
    gatewayem operatora. Z tego powodu nie są one zalecane do korzystania z
    usługi wap."

    Co Ty na to?

    > Przelewu mozna dokonac tylko na rachunek zdefiniowany... stad moja
    > zlosliwosc ;).

    Mi to pasuje jak ulal.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

    P.S. Probowalem dzis na telefonie zony polaczyc sie ze stronami
    transakcyjnymi mBanku i zacialem sie na wpisywaniu kodu i hasla. Przy
    wpisywaniu hasla nie da sie wpisywac cyfr? Bo zawsze dostaje blad -
    "niedozwolony znak".