  • 1. Data: 2002-02-15 21:42:08
    Temat: mBank, WAP i naciąganie naiwnych
    Od: LMB <l...@p...onet.pl>

    Szanowni Państwo,

    (cc: mBank i pl.biznes.banki)

    Proszę o "prześwietlenie" na łamach gazety praktyk mBanku, który podaje,
    że jego klienci mogą dostać się do konta z telefonu komórkowego poprzez
    WAP.

    Konkretnie, reklamują oni dostęp przez WAP, podając numer bramki nie WAP
    Idea (501800800, 16 groszy brutto), ale bezprzewodowego internetu Idei
    (501808080, 54 grosze brutto) - ponad trzy razy drożej. Żerują na
    podobieństwie numerów?

    Jednocześnie jest na stronie internetowej wspomniane słowo "internet",
    ale całe wyjaśnienie jest pokrętne, a często wspomniane słowo WAP
    sugeruje znaną użytkownikom IDEI opłatę 16 groszy.

    Problem również polega na tym, że nie tylko mBank oszukuje klientów,
    oferując dostęp przez bezprzewodowy internet, reklamując go jako WAP,
    ale również zyskuje w ten sposób nieuczciwą przewagę nad swoim
    największym konkurentem, Inteligo.

    Z poważaniem,

    M Borsuk

    Klient obu banków

    --
    == Download SiteFinder and get Warez, MP3, Movies, etc. from IRC ==
    ======== http://www.sitefinder.w.pl ========

    This letter is signed (X.509)
    If your mail program says the certificate is invalid
    because of "unrecognized CA", then add the CA
    to your database: click http://www.certum.pl/class1.crt

  • 2. Data: 2002-02-17 21:49:53
    Temat: Re: mBank, WAP i naciąganie naiwnych
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "LMB" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Idea (501800800, 16 groszy brutto), ale bezprzewodowego internetu Idei
    > (501808080, 54 grosze brutto) - ponad trzy razy drożej. Żerują na

    Hehe, jak powszechnie wiadomo mBank dostaje od Centertela prowizje, za
    wprowadzanie w blad swoich klientow ;).

    > Jednocześnie jest na stronie internetowej wspomniane słowo "internet",
    > ale całe wyjaśnienie jest pokrętne, a często wspomniane słowo WAP
    > sugeruje znaną użytkownikom IDEI opłatę 16 groszy.

    Wydaje mi sie, ze Centertel nie oferuje w cenniku tanszych polaczen
    WAP-owskich, a tansze polaczenia z konkretnym numerem. Ty korzystales z
    innego numeru i zgodnie z cennikiem zaplaciles za polaczenie.

> [...]
    > oferując dostęp przez bezprzewodowy internet, reklamując go jako WAP,
    > ale również zyskuje w ten sposób nieuczciwą przewagę nad swoim

    A tego w ogole nie pojmuje. O jakiej przewadze piszesz?

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-02-20 21:30:16
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]

    > Idea (501800800, 16 groszy brutto), ale bezprzewodowego internetu Idei
    > (501808080, 54 grosze brutto) - ponad trzy razy drożej. Żerują na

    Proponuje napisac jednak do swojego operatora komorkowego i zapytac, jakie
    to powody sprawiaja, ze koszt jednego polaczenia jest 3,5 razy wiekszy, niz
    drugiego. Z mojej strony moge jedynie powiedziec, ze naklady, jakie poniosl
    operator oraz koszty eksploatacji obu numerow dostepowych sa bliskie (z
    przewaga kosztow dla pierwszego numeru, czyli tego po 15 groszy:-))))

    > Jednocześnie jest na stronie internetowej wspomniane słowo "internet",
    > ale całe wyjaśnienie jest pokrętne, a często wspomniane słowo WAP
    > sugeruje znaną użytkownikom IDEI opłatę 16 groszy.

    Slowo WAP oznacza Wireless Application Protocol i ten to wlasnie protokol
    JEST wykorzystywany przy dostepie do mbanku

> [...]
    > oferując dostęp przez bezprzewodowy internet, reklamując go jako WAP,
    > ale również zyskuje w ten sposób nieuczciwą przewagę nad swoim

    No comments.

    > Z poważaniem,
    >

    > M Borsuk
    >
    > Klient obu banków

    Od 14 marca 2002 klient tylko jednego z wymienionych powyzej bankow :-)

    > This letter is signed (X.509)
    > If your mail program says the certificate is invalid
    > because of "unrecognized CA", then add the CA
    > to your database: click http://www.certum.pl/class1.crt

    Dobrym zwyczajem jest nieuzywanie certyfikatow na listach dyskusyjnych,
    zwlaszcza niewaznych
    :-)

    M.