  • 41. Data: 2005-02-01 15:00:02
    Temat: Re: mBank <---> VWBank
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Miałem wprawdzie nie odpisywać ;-)
    ale z natury mam dobre serce,
    a ponadto niech będzie to przestrogą dla innych:

    Pisałem już o zleceniach jednorazowych, które nie zostały zrealizowane bo:
    - przerwa techniczna przedłużyła się i nie zostały rozliczone w ramach
    sesji porannej.
    - VWBank nie przyjął żadnej strategii co czynić w takiej sytuacji.
    Generalnie przyjęto zasadę, iż zlecenia są rozliczane tylko na sesji
    porannej.
    W efekcie zlecenie wygasło ze statusem niezrealizowanego.

    Nie zamierzam Cię bardziej przekonywać. ;-)
    Uparłeś się przeczyć faktom.
    Rozumiem żeś zakochał się ślepo w tej instytucji, ale muszę Cię
    zmartwić, że to nie jest związek rozwojowy...
    Znajdź sobie inny obiekt adoracji. ;-)

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 42. Data: 2005-02-01 15:10:33
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomasz napisał(a):

    > Hmmm, poszedłeś dobrą drogą ale skręciłeś na manowce... ;-)

    Nigdzie nie skręcałem, to jest dokładnie ta logika. Czym więcej
    wyprzedzenia tym pewniejsze jest - Twoim zdaniem - wysłanie przelewu. To
    dzień wcześniej będzie jeszcze pewniej...
    To jest pewne przejaskrawienie, ale dokładnie użyta jest ta logika...

    A co powiesz o inteligo? Ja przelewy na I sesję moge składać do 8 rano.
    To dopiero badziewie, nie? :-)

    > Zaletą jest to, że trafi to na pewno (z dużo większym
    > prawdopodobieństwem niż gdzie indziej) na sesję poranną.

    I tutaj się z Tobą nie zgadzam i nie zgadzają się inne osoby z pbb.
    mBank już niejednokrotnie udowadniał, że przelewy daną sesją
    (najczęściej właśnie pierwszą) mogą NIE WYJŚĆ. Bo tak. (było o tym
    często na forum mBanku, ale nie wiem czy "nowe" forum ma posty ze "starego")

    Wczesna graniczna godzina nie ma tutaj najmniejszego znaczenia, bo jak
    się ma sypnąć, to i tak się sypnie.

    > Wadą, że zlecenia muszą być złozone do 6 rano, a nie o późniejszych
    > godzinach jak w innych bankach.
    > Każdy medal ma 2 strony.

    Ale akurat każdy rozsądny klient banku chce, aby mógł wysyłać przelewy
    na daną sesję JAK najpóźniej. Ty musisz zrobić przelew do 13, aby
    wyszedł 3 sesją. Ja - do 15.
    I szanse są identyczne na to, że wyjdzie.

    > Założyłeś, że Bank zamykajacy rozliczenia bliżej zamknięcia porannej
    > sesji _na_pewno_ wyśle niezawodnie na poranną sesję KIRu.
    > Nic bardziej błędnego...
    > To co ma miejsce zazwyczaj czasem może nie wystarczyć...

    To samo dotyczy mBanku. DOKŁADNIE to samo.

  • 43. Data: 2005-02-01 15:19:15
    Temat: Re: mBank <---> VWBank a moze inny bank np LUKAS
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Ubezpieczenie jest bezpłatne (Visa Classic - ładna czarna).
    a Visa electron bo to ona jest bezplatna?

  • 44. Data: 2005-02-01 15:52:51
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 01 Feb 2005 16:00:02 +0100, w <cto5hk$s07$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

> [...]
    > - VWBank nie przyjął żadnej strategii co czynić w takiej sytuacji.
    > Generalnie przyjęto zasadę, iż zlecenia są rozliczane tylko na sesji

    Ech, lipa. Przykro słyszeć :)

    > Uparłeś się przeczyć faktom.

    Wow, jakim faktom przeczytałem? Proszę o cytat (tylko bez zwyczajowego
    zmyślania ;) ).

    > Rozumiem żeś zakochał się ślepo w tej instytucji, ale muszę Cię
    > zmartwić, że to nie jest związek rozwojowy...
    > Znajdź sobie inny obiekt adoracji. ;-)

    VWB ani mnie ziębi, ani grzeje...

  • 45. Data: 2005-02-01 15:54:56
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 01 Feb 2005 15:51:29 +0100, w <cto51j$q3p$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

    > Starałem się traktować Twoje teksty z powagą, godną lepszej sprawy, ale
    > skoro robisz sobie kabaret i idziesz w zaparte...

    ROTFL! A ja myślałem, że to ty się upierasz przy "gwarantowanym przelewie przy
    wcześniejszym zamknięciu sesji". Popatrz jak to człowiek może się zdzwić...

    > Pozostaje mi więc rzec: "Panu już dziękujemy. ;-)" i spuścić zasłonę
    > milczenia.

    Trzeba było już po pierwszym swoim poście poczytać o KIR-ze i wtedy opuścić tę
    zasłonę.

  • 46. Data: 2005-02-01 18:18:19
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Seba_Fan wrote:
    > Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a Visa electron bo to ona jest bezplatna?

    Masz rację - tu ubezpieczenie jest płatne, ale i tak zamierzam odejść od
    karty mBanku...
    Krótkie uzasadnienie:
    - procedura rozpatrywania reklamacji -
    1. Sytuacja.
    Żonie naliczyli niesłusznie kilka opłat w tym za wydanie karty i...
    odmówili przyjęcia reklamacji tłumacząc jej bezpodstawnością, bo
    "złożyła wniosek nie z tej strony co powinna".
    O tyle jest to dziwne, że sami wcześniej powołując się na regulamin
    interpretowali, iż złożenie wniosku z przekierowań ze stron partnerów
    też wchodzi. (Przed chwilą to również potwierdzono).
    A zatem?

    2. Jak się składa reklamacje.
    Jeśli dociera do Ciebie wyciąg to musisz złożyć reklamację przed
    terminem płatności poprzez mLinię i... zapłacić również za transakcje
    reklamowane...
    To już przestaje mi się podobać...
    Kilka znanych mi banków zakłada uczciwości i rację klienta, tym samym
    nie musisz płacić za reklamowane transakcje - tu jednak jest inaczej.
    Co gorsza zgodnie z zapisem na rozpatrzenie reklamacji dają sobie 90 dni...
    Kilka banków podejmuje decyzje w ciągu 14 dni, a zresztą skoro i tak
    uznają wstępnie Twoje roszczenia, to czy to ważne... ;-)

  • 47. Data: 2005-02-01 19:07:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 01 Feb 2005 19:18:19 +0100, Tomasz <t...@p...fm>
    wrote:

    > Żonie naliczyli niesłusznie kilka opłat w tym za wydanie karty i...
    >odmówili przyjęcia reklamacji tłumacząc jej bezpodstawnością, bo

    a wydali kilka kart?
    Przecież to byłoby nawet śmieszne, gdyby nie chodziło o pieniądze.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 48. Data: 2005-02-01 20:40:16
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Tomasz napisał:

> [...]
    > nimi walczyć.
    > Wolałbym, abyś jednak nie kreował rzeczywistości.
    > A zatem nie wkładaj w moje usta tego co uważasz, że powiedziałem, czy
    > miałem na myśli. Jeśli masz ochotę merytorycznie dyskutować, to radzę
    > pomyśl 2 razy zanim coś napiszesz i pamiętaj też, że zawsze możesz się
    > mylić. ;-) Zresztą każdy ma prawo popełniać błędy. Nie musisz się tego
    > bać, bo nikt sensowny, a przecież Wszyscy tu są tacy, nie będzie się
    > wtedy nad Tobą pastwił. :-)
    >
    > Hmmm, nie wiem, czy moje dobre rady przemyślisz, czy znowu z czymś

    Wyluzuj. Jeśli podczas takiej dyskusji - na poziomie faktów nie epitetów
    /ad personam/ czujesz się urażony to wybacz. Nikt Ci nie jest w stanie
    pomóc rzeczowo bardziej niż Ty sam. Radek P. starał sie wyjaśnić Tobie
    to, że przelewy niekoniecznie chodzą tak jak nam się wydaje, że chodzą.
    Sprawdzone przez wielu grupowiczów pbb.

    A jeśli chodzi o godziny wysyłania / odbierania przelewów to każdy bank
    ma inne. Prócz godzin sesji KIR, dochodzą także godziny wewnętrzengo
    przetwarzania przelewów przez banki, kolejkowania, przygotowywania
    paczek do KIR. Dlatego w jednym banku można zlecić przelew pół godziny
    przed terminem sesji bankowej do KIR-u a w innym trzeba godzinę
    wcześniej. Taka specyfika systemów tleinformatycznych banków.

    A co do mBanku to bodajże ze 2 lata temu była dyskusja na Forum mBanku o
    tym, że komuś przelew nie "poszedł". Zdarzyło się kilka takich
    przypadków, bo w każdym banku mogą się przytrafić problemy czy błędy.

    K.

  • 49. Data: 2005-02-01 21:26:05
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-02-01, Radoslaw P <r...@a...net.pl> wrote:

    > Nie, nie ma żadnego. Jest wprost przeciwnie -- każdy bank daje sobie do 3 dni
    > robocznych.
    To ty masz dziwny bank. U mnie (Multi) jest zapis w regulaminie, że bank
    zobowiazuje sie wykonac dyspozycje przelewy maksymalnie dzien
    roboczy po jej zlozeniu. Jesli tego nie zrobi mam prawo do reklamacji
    i ew. zwrotu poniesionych strat (cokolwiek to znaczy)..

    Nie wiem skad te 3 dni..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 50. Data: 2005-02-01 22:44:13
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 1 Feb 2005 21:26:05 +0000 (UTC), w <s...@n...tkb.pl>,
    Marcin Jurczuk <m...@t...pl> napisał(-a):

    > Nie wiem skad te 3 dni..

    Każdy bank ustanawia własne zasady, ponadto ja pisałem ogólnie o 3 dniach, a
    nie o dniach _roboczych_.