  • 61. Data: 2004-01-24 11:40:19
    Temat: Re: [mBank] Koniec darmochy :-(
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Życzliwy " <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bus6i1$jbg$1@inews.gazeta.pl...
    Witam
    Tak sobie czytam opinie i dziw mnie bierze, coś mi się nie zgadza.

    > zewnętrzne. Każdy przelew będzie kosztował 0,50 zł.
    Mbanku używam jako konta pomocniczego, nawet gdybym robił 5 przelewów
    miesięcznie to daje 2,5 zł :).
    Poza tym w Multi operacje te są darmowe.

    > Dodatkowo zmianie ulegają prowizje za wypłaty w obcych bankomatach -
    > wypłata z obcego bankomatu krajowego będzie kosztować 5 zł, wypłata z
    > zagranicznego - 10 zł. Sieć bezpłatnych bankomatów powiększy się z 445
    > do 1018 maszyn.
    IMO wielka zmiana na plus, zawsze zapłacę stałą opłatę bez prowizji %, do
    tego większa liczba bankomatów "własnych" - darmowych.
    łatwo sobie przeliczyć, porównać opłaty, nie wiem czy nawet po wprowadzeniu
    opłat będzie drugi tak tani bank z obsługą rachunku przez Internet i telefon
    on-line. (banków z systemami off-line w ogóle nie biorę pod uwagę, dla MNIE
    to druga liga :)
    Jak już ktoś wcześniej wspomniał, żaden bank nie jest instytucją
    charytatywną. Udziałowcy oczekują zysków.
    Jestem przekonany że po "burzy" poprawie ulegnie obsługa klientów (mlinia,
    czas otwierania rachunków itp.).
    Odejdą klienci, których rachunki były martwe, lub prawie martwe, a posiadali
    je np. tylko po to żeby mieć "plastik" w portfelu :))
    Nie piszcie proszę, że przenosicie olbrzymi kapitał do innych banków z
    powodu wprowadzenia opłaty za przelew 0,5 zł, bo płakać się chce (ze śmiechu
    ;)
    Może, gdy Mbank nie będzie dopłacał do przelewów, pozwoli "mu" to np. na
    podniesienie % lokat?
    Mbank jest niekwestionowanym liderem w e-bankowości, IMO konkurencja pójdzie
    tą samą drogą

    --
    _________________
    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2004-01-24 12:12:11
    Od: "WaSyL" <wasylek@remove_me.clubbing.pl>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    > On Sat, 24 Jan 2004 01:56:26 +0100, "zbiggy"
    >
    > alez oni chełpili się tym i chwalili: "oszczędzamy na marmurach i te
    > oszczędności wam - drodzy klienci - dajemy w postaci niskich opłat i

    [....]

    Nie zauwazyles ze czasy sie zmienily przez te pare lat ? Juz nie ma .com
    hype. Zgodnie z nowymi trendami kazda, nawet minimalna usluga ma byc
    rentowna ;-)

  • 63. Data: 2004-01-24 12:19:39
    Temat: Odp: [mBank] Koniec darmochy :-(
    Od: "radeon111" <r...@p...onet.pl>

    Witam szanownych gropowiczow!!!

    Powiem tak posiadam konto w inteligo przelewy po 99gr przy stanie salda powy
    zej 100 zł bezplatne prowadzenie. kozystam z tego konta duzo place przelewam
    i prawie wszystko... i nie przeszkadza mi oplata 99 gr za przelew...
    Dziwne za konto sie placi przelewy (podobno) drogie a jakos Inteligo sobie
    radzi.... Moze troche wolniej od Mbanku ale istnieje.

    Pozdrawiam

    Użytkownik Życzliwy <b...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bus6i1$jbg$...@i...gazeta.pl...

    t/

  • 64. Data: 2004-01-24 13:01:27
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Fri, 23 Jan 2004 22:17:37 +0000 (UTC), "Życzliwy "
    <b...@g...pl> wrote:

    >Informuję, że mBank wprowadza w dniu 15.02.2004 opłaty za przelewy
    >zewnętrzne. Każdy przelew bedzie kosztował 0,50 zł.
    Dla mnie przykre, ale biorąc pod uwagę informacje z tej dyskusji skoro
    przelewy do SFI będą nadal za darmo, to da się przeżyć, choć na pewno
    mbank straci w moich oczach dość dużo ... najpierw oplata za moją
    podstawową kartę do eMaxa (teraz muszę kombinować z przelewami przed
    pójściem do bankomatu), a teraz to ...

> [...]
    >wypłata z obcego bankomatu krajowego będzie kosztować 5 zł, wypłata z
    >zagranicznego - 10 zł. Sieć bezpłatnych bankomatów powiększy się z 445
    Widzę, że jestem niestandardowym klientem mbanku, liczba bankomatów
    mnie nie wzrusza, bo mam 1 tuż obok pracy (który ostatnio prawie
    zawsze działa), a w mieścinie gdzie mieszkam i tak pewnie darmowego
    nie będe mieć ... tam gdzie mam zamiar się przenieść jest obok Statoil
    z bankomatem euronetu, więc dla mnie taka zmiana nic nie znaczy ...

    Właśnie sprawdzam liczbę przelewów zewnętrznych w poszczególnych
    miesiącach i okazuje się, że nie mam ich dużo, ale znam sporo osób,
    które utrzymują w miare wysokie saldo na koncie w mbanku, a przelewów
    w miesiącu robią sporo (na pewno ponad 20). Funkcjonalność mbanku dla
    mnie jest w miare wystarczająca :), ale większość osób narzeka na brak
    tego czy tamtego i IMHO jedynym argumentem przemawiającym za mbankiem
    była jego darmowość. Teraz może być różnie, ale ja po namyśle chyba
    nie uciekne, bo nie mam gdzie ... do VW nie mam tokena (bo mi nie
    przyslali na razie nowego) i podejrzewam ze VW może nie wytrzymać
    napływu 50k klientów, ale chyba takiego odpływu nie będzie ? Bo to
    prawie 10% obecnej klienteli.

    Jednak najsmutniejsze jest to, że jeśli taka oplata się pojawi, to
    wcześniej czy później pojawią się opłaty za wydanie VE do eKonta,
    potem zaprowadzenie konta, itp ... i tak jak ktoś zauważył, marmurów
    nadal nie będzie, a opłaty takie same lub większe.

    Sprawdziłem na szybko oferty innych sensownych banków (takich, które
    mi nie podpadły jak na razie) i nie bardzo jest w czym, wybierać jeśli
    chodzi o konkurencyjność cenową do mbanku, nawet po wprowadzeniu tej
    oplaty za przelew. I to jest IMHO smutne :((. Po prostu mbank widzi,
    że nie ma konkurencji i może sobie na coś takiego pozwolić ;((.
    Inteligo ma takie opłaty, że szkoda gadać, Lukas to zero
    profesjonalizmu (przynajmniej jak próbowałem z nimi współpracować), VW
    jest powolne, choć oferte mają konkurencyjną (ale nie mam tokena).
    Raiffeisen ma beznadziejne oprocentowanie środków na koncie, niby ma
    lokacyjne, ale tam oprocentowanie też nie za dobre ... niestety
    jestem zbyt ślepy, żeby znaleźć TOiP na stronie multi, poszczególne
    opłaty widze, ale nie wiem ile wyniosą miesięczne koszty korzystania z
    konta, a po za tym ich nie lubie za burdel z KK ...

    Ostatnio zauważyłem, że im mam więcej kasy, tym bardziej zwracam
    uwagę, na to żeby nie płacić za coś co można mieć za darmo, więc m.in.
    za obsługę tych pieniędzy które posiadam ... mbank mi to zapewnia i
    mam nadzieję, że będzie zapewniać nadal, ale jak wprowadzą to opłatę
    za przelewy to na pewno moje zaufanie do nich zniknie ;(.

    Ja w 2003 zrobiłem tylko 44 przelewy zewnętrzne (ale przewiduje
    dodatkowo pare opłat miesięcznych a więc zwiększenie do conajmniej 80
    przelewów). Liczba ta obejmuje też przelewy do SFI, ale dużo ich nie
    było, średnio więc 3,67 przelewu na miesiąc, co daje opłatę miesięczną
    poniżej 2 zł, a w przyszłości nie przekroczę 5PLN/mc ... jest to
    jednak jakiś koszt, a widzę, że są konta z lepszą funkcjonalnością za
    10 zeta / mc, a przelewy darmowe ...

    Ehhhh ... dla mnie mbank był ideałem, jestem z nim prawie od początku
    istnienia, a jednak każdy ideał kiedyś sięga bruku :).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 65. Data: 2004-01-24 13:15:24
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Życzliwy " <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bus6i1$jbg$1@inews.gazeta.pl...

    > Informuję, że mBank wprowadza w dniu 15.02.2004 opłaty za przelewy
    > zewnętrzne. Każdy przelew bedzie kosztował 0,50 zł.

    O, widzę, że Amra już się ewakował. :-))))))))

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 66. Data: 2004-01-24 13:34:46
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł P" napisał:

    | Jestem przekonany że po "burzy" poprawie ulegnie obsługa klientów (mlinia,
    | czas otwierania rachunków itp.).

    Nie zauważyłem, by obsługa klientów wymagała poprawy.
    Gdy zrobi się tak jak jest to opisane, zgodnie z procedurą, wszystko idzie
    gładko i szybko.
    Nigdy nie oczekiwałem też długo na połączenie z mLinią.

    | Odejdą klienci, których rachunki były martwe, lub prawie martwe,
    | a posiadali je np. tylko po to żeby mieć "plastik" w portfelu :))

    Podejrzewam, że takich klientów są śladowe ilości i nie stanowią oni kosztu,
    który miałby istotny wpływ na funkcjonowanie banku.

    | Nie piszcie proszę, że przenosicie olbrzymi kapitał do innych banków z
    | powodu wprowadzenia opłaty za przelew 0,5 zł, bo płakać się chce
    | (ze śmiechu

    Twój płacz może być nieuzasadniony. Wbrew pozorom statystyczny klient mBanku
    ma duże depozyty, znacznie większe niż na przykład klient MultiBanku
    (poczytaj stronę BRE i sobie podziel, co trzeba :))

    | Może, gdy Mbank nie będzie dopłacał do przelewów, pozwoli "mu" to np. na
    | podniesienie % lokat?

    mBank wcale dużo za te przelewy KIRowi nie płaci. Podejrzewam, że więcej
    płaci co miesiąc na jedno wynagrodzenie osoby na stanowisku kierowniczym.
    A z pewnością więcej też płaci miesięcznie za połączenia telefoniczne osób
    dzwoniących na 0-801.
    Dlatego szukając oszczędności należało wg mnie (i nie tylko mnie) w
    pierwszej
    kolejności zlikwidować tę drogą linię. Gdyby telefon był płatny - klienci
    nie
    dzwoniliby z pierdołami, tylko co się da wykonywali samodzielnie. A już nie
    wspomnę, że dla wielu osób połączenie ze zwykłym numerem jest o określonych
    porach darmowe.

    A takim drobnym krokiem - obojętnie czy ten przelew ma kosztować 0,50 zł,
    czy miałby kosztować choćby 5 groszy - mBank zburzył to co budował od
    początku - zaufanie klientów. A z tym jest tak, że pracuje się na to długo,
    zburzyć natomiast można w jednej chwili.

    Pozdr.,

  • 67. Data: 2004-01-24 13:42:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote:
    > O, widzę, że Amra już się ewakował. :-))))))))

    Zebys wiedzial! :P
    Wracam w lutym na troche a pozniej chyba dopiero pod koniec marca???? ;)

  • 68. Data: 2004-01-24 13:47:45
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    | początku - zaufanie klientów. A z tym jest tak, że pracuje się na to
    długo,
    | zburzyć natomiast można w jednej chwili.

    A za kilka lat studenci marketingu będą czytać w podręcznikach o jakimś
    mBanku, ktróry przez tak z pozoru błahą i małoznaczącą decyzję stracił kupę
    swoich dotychczasowych klientów.

  • 69. Data: 2004-01-24 13:50:26
    Od: Piotr <p...@t...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2004 14:01:27 +0100, Dentarg <d...@i...com>
    napisał(a):

> [...]
    >dodatkowo pare opłat miesięcznych a więc zwiększenie do conajmniej 80
    >przelewów). Liczba ta obejmuje też przelewy do SFI, ale dużo ich nie

    To mój rachunek *sumienia* wypada gorzej - 168 przelewów w ciągu roku
    (pomijając SFI, US i okazjonalne jak Merlin, Tak-Tak czy FI których
    nie ma w mBanku). Wychodzi tylko (?) 84 zł za opłaty. Smuteczek :(((

    --
    Piotr

  • 70. Data: 2004-01-24 13:57:02
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:butsa2$4vc$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
> [...]
    > gładko i szybko.
    > Nigdy nie oczekiwałem też długo na połączenie z mLinią.
    Ja natomiast wielokrotnie natrafiłem na grupie na skargi i lamenty, że
    "ktoś" wysłał umowę x dni temu a konta dalej nie ma, że długo czekał na
    mlinie. Może ty korzystasz w innych (nie newralgicznych) porach z usług.

    > Podejrzewam, że takich klientów są śladowe ilości i nie stanowią oni
    kosztu,
    > który miałby istotny wpływ na funkcjonowanie banku.
    Zapewne liczba "tych" klientów to śladowe ilości w olbrzymiej liczbie
    klientów.
    ZTCW Mbankowi karty drukuje firma zewnętrzna (chyba polcard) nie sądzę aby
    robili to za darmo, wysyłka Kart i pinów również kosztuje, do tego umowy do
    kart, w ten sposób nazbiera się kilka ładnych PLN na 1 klienta.

> [...]
    > ma duże depozyty, znacznie większe niż na przykład klient MultiBanku
    > (poczytaj stronę BRE i sobie podziel, co trzeba :))
    Zdaję sobie z tego sprawę doskonale, ta kwesta nie raz pojawiała się również
    na grupie, pokrótce: Mbank - zdecydowana większość klientów "depozytowych",
    MulbiBank - przewaga klientów kredytowych.
    Na czym bank zarabia więcej?
    Chyba ktos jeszcze raz musi poczytać strony BRE :)

    > mBank wcale dużo za te przelewy KIRowi nie płaci. Podejrzewam, że więcej
    > płaci co miesiąc na jedno wynagrodzenie osoby na stanowisku kierowniczym.
    To przelej mi, proszę to "nie dużo" na mój ROR :) Koszt jest zawsze kosztem,
    z którym firmy "walczą".

> [...]
    > nie
    > dzwoniliby z pierdołami, tylko co się da wykonywali samodzielnie.
    Połączenia z numerami 0-801 są PŁATNE, 1 impuls co trzy minuty (jak
    połączenie lokalne)

> [...]
    > początku - zaufanie klientów. A z tym jest tak, że pracuje się na to
    długo,
    > zburzyć natomiast można w jednej chwili.
    Nie wszyscy klienci łudzą się że żyją w socjalizmie, gdzie występują
    paradoksy typu "dobro wspólne" :).
    Nikt nie zakłada banku by nieść pomoc chorym i pokrzywdzonym, głównym celem
    jest ZYSK a nie dopłacanie do interesu (np. wspomnianych idiotycznych
    przelewach po 1 gr. - zamiast SMS :))
    IMO Bank zdobywa zaufanie klientów, gdy jest rentowny, ma solidne "podstawy"
    i zapewnia bezpieczeństwo zdeponowanych środków. Gdyby bank chciał by
    wyrabiać sobie zaufanie klientów "twoim sposobem" - dopłacając klientom do
    czego tylko się, rychło zacząłby generować olbrzymie koszty, straty i
    wkrótce "zniknął" by z rynku, ciekawe czy wówczas obecni klienci banku byli
    by bardziej zadowoleni :)

    --
    Pozdrawiam