  • 11. Data: 2007-02-22 22:45:22
    Temat: Re: mBank KK - dziwne odsetki
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 22:12:32 +0100, badzio napisał(a):

    > Aha... rozumiem ze idac do sklepu i kupujac jogurt nie patrzysz na date
    > przydatnosci do spozycia. Kupujac samochod 'z drugiej reki' nie
    > korzystasz z mozliwosci przejechania sie nim czy sprawdzenia go przez
    > mechanika. Umowe z operatorem kablowki czy gsm tez podpisujesz bez jej
    > czytania. Normalnie klient idealny.

    Wiesz, nie każdy ma taką robotę, że może sobie godzinami siedzieć i
    studiować regulaminy kart płatniczych (osobno debetowych, osobno
    kredytowych), operatorów komórkowych, kablowych, dostawców gazu, wody,
    energii itp.
    Normalna cywilizacja polega tym, że oszustów eliminuje sie ze
    społeczeństwa i właśnie dlatego biorąc od kogoś np. pieniądze nie muszę
    ich sprawdzać na wykrywaczu, czy przypadkiem nie są fałszywe.
    A nawiązując do głośnych ostatnio wydarzeń:
    Wyobraź sobie, ze podobnie jak banki działają lekarze.
    Np. przed operacją dają ci do podpisania napisaną po łacinie zgodę na
    użycie twoich narządów do przeszczepów w wypadku gdyby operacja sie nie
    udała. Jeśli w porę "krowy nie sprzedasz", to operacja sie nie udaje, a
    doktorzy mają narządy do przeszczepów. I wszelkie pretensje rodziny
    kwitują słowami: Trzeba czytać co sie podpisuje!
    Bo jeśli banki mogą stosować takie metody, to dlaczego nie np. lekarze?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2007-02-23 00:01:16
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    koles nie przeczytal i zaplaci te kilkadziesiat zlotych, ale to go
    czegos nauczy:

    1. ze regulaminy (dla wlasnego dobra) czytac nalezy
    2. ze kk nalezy splacac w 100%

    bank tutaj nie popelnil zadnego bledu, nikt nie zmusi klienta do
    przeczytania umowy ;-(

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2007-02-23 07:13:22
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Chris porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > studiować regulaminy kart płatniczych (osobno debetowych, osobno
    > kredytowych), operatorów komórkowych, kablowych, dostawców gazu, wody,
    Nie kazdy musi miec komorke czy kredytowke. A dostawcy wody czy gazu
    raczej nie stosuja kruczkow w swoich umowach i sa czesto-gesto sa
    kontrolowane przez jakies urzedy typu UOKiK
    > Normalna cywilizacja polega tym, że oszustów eliminuje sie ze
    > społeczeństwa i właśnie dlatego biorąc od kogoś np. pieniądze nie muszę
    > ich sprawdzać na wykrywaczu, czy przypadkiem nie są fałszywe.
    Wyjasnij mi jedna rzecz - w ktorym momencie bank dokonal oszustwa?
> [...]
    > doktorzy mają narządy do przeszczepów. I wszelkie pretensje rodziny
    > kwitują słowami: Trzeba czytać co sie podpisuje!
    Wg mnie regulaminy bankowe napisane sa w jezyku polskim, ktory jest
    urzedowym jezykiem w naszym kraju. Nie slyszalem zeby lacina uzyskala
    taki status.
    Juz nie wspomne ze widze delikatna roznice pomiedzy bankiem a lekarzem -
    bledne postepowanie banku ma duzo mniejszy wplyw na zdrowie klienta niz
    bledne postepowanie lekarza.
    No i zazwyczaj czlowiek korzysta z uslug lekarza bo musi a z uslug banku
    bo chce.
    --
    badzio

  • 14. Data: 2007-02-24 09:36:11
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Czy KK Pekao SA również funkcjonują na ww. zasadach, tj. nawet od
    niewielkiego zadłużenia należy płacić odsetki od całości limitu.
    Przeglądałem regulamin i nie znalazłem podobnej informacji.

    MARIO

    PS Czy takie pratyki są zgodne z prawem?!

  • 15. Data: 2007-02-24 10:58:13
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    .com...
    > Czy KK Pekao SA również funkcjonują na ww. zasadach, tj. nawet od
    > niewielkiego zadłużenia należy płacić odsetki od całości limitu.
    > Przeglądałem regulamin i nie znalazłem podobnej informacji.

    Rozdzia? 5 - Rozliczanie operacji dokonanych przy uzyciu karty
    par.11. W terminie wskazanym w Umowie Bank sporzadza wyciag zawierajacy
    miesieczne zestawienie operacji dokonanych przy uzyciu karty, naleznych
    prowizji, oplat i odsetek oraz kwot i zadluenia Posiadacza z tytulu
    wykorzystanego limitu kredytowego.
    par.12.1.Termin splaty, wysokosc minimalnej splaty oraz tryb dokonania
    splaty sa okreslone w Umowie. Numer rachunku w Banku do splaty jest wskazany
    w pismie wysylanym do Posiadacza wraz z karta oraz w wyciagu, o ktrym mowa w
    par. 11.

    Rzeczywiscie nic nie ma na ten temat, znalazlem tylko to... Jak masz umowe,
    to zobacz co tam jest napisane.

    > PS Czy takie pratyki są zgodne z prawem?!

    Jak jest w umowie, to tak, bo przeciez taka jest Twoja umowa z Bankiem, wiec
    wszystko jest zgodnie z prawem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 16. Data: 2007-02-24 14:50:21
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On Thu, 22 Feb 2007 14:12:31 +0000 (UTC), "Sinus"
    <s...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Zadłużenie na KK: 1776,87pln (płatne do 15.02)
    >15.02 spłacono 1276,87
    >16.02 spłacono 300,00
    >Zostało zadłużenia: 200,00
    >20.02 przychodzi wyciąg, do zapłaty 226,02 (w tym 26,02 odsetek)
    >
    >Skąd się wzięło aż 26zł odsetek?
    >Oprocentowanie wynosi 19%.
    >Czy możliwe żeby odsetki naliczali od całości zadłużenia, a nie od tego co

    To troche bardziej skomplikowane. W każdym regulaminie jest jednak
    opisane. Odsetki naliczane są od każdej kwoty za czas jej
    wykorzystania (od dnia zakupu do dnia spłaty), tak jak na debecie w
    koncie osobistym, jeśli jednak zadłużenie zostaje spłacone w całości
    to odsetki nie są doliczane do kwoty wymaganej do spłaty (mówimy o
    transakcjach bezgotówkowych).
    W sytuacji jak powyższa znacznie korzystaniejsze jest korzystanie z
    np. limitu kredytowego w koncie osobistym.
    Każdy instrument finansowy ma swoje właściwe zastosowanie, stosowany
    niewłaściwie przynosi straty.

    --
    Kajka GG:2182391

  • 17. Data: 2007-02-24 14:55:29
    Od: Karolina Godyń <k...@a...spamnie.com>

    On Sat, 24 Feb 2007 11:58:13 +0100, "Piterson" <Piotrek> wrote:

    >Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    s.com...
    ze stron www.pekao.com.pl

    Wygodna spłata zadłużenia
    Posiadacz karty co miesiąc będzie otrzymywał wyciąg z zestawieniem
    operacji wynikających z tytułu użytkowania karty. Wymagana minimalna
    wysokość spłaty to jedynie 10% powstałego zadłużenia (nie mniej niż 50
    zł). Pozostała kwota może być uregulowana w dowolnym czasie. Spłata
    należności odnawia dostępny limit kredytowy. Jeśli całe zadłużenie z
    danego miesiąca zostanie spłacone w terminie wskazanym na wyciągu, to
    odsetki od operacji bezgotówkowych nie zostaną naliczone.

    Z pewnością to samo opisane jest w regulaminie KK.

    --
    Kajka GG:2182391

  • 18. Data: 2007-02-24 21:50:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    >PS Czy takie pratyki są zgodne z prawem?!

    Rozumiem, ze wg Ciebie najlepiej by bylo, gdyby nie bylo grace periodu i
    standardowo odsetki lecialy od dnia transakcji? Trzeba docenic to, ze bank
    przy calosci splaty anuluje calosc odsetek a nie wysuwac kolejne roszczenia!
    To jest regula gry, ktora podejmujemy z bankiem w momencie podpisywania
    umowy o KK. Trzeba je tak stosowac, by odnosic maksimum korzysci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2007-02-24 21:54:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    .com...
    >niewielkiego zadłużenia należy płacić odsetki od całości limitu.

    Jak to "limitu" - chyba nie mowimy o odesetkach od calosci LIMITU (bo to by
    jakas paranoja byla) a od calosci ZADLUZENIA w sytuacji splaty mniejszej niz
    100% kwoty podanej na wyciagu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2007-02-24 22:08:41
    Od: "Seba_Fan" <S...@p...onet.Skasuj-to.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > w kazdym nie, kiedys to badalem i w jakims (nie pamietam ktorym) bylo tak,
    > ze placilo sie odsetki od faktycznego kredytu
    >
    > a doswiadczenie mialem takie, ze kiedys w BZ WBK splacilem 655,37zl
    > zamiast 655,73zl i tez mi naliczyli kilkadziesiat zlotych
    > odsetek...napisalem odwolanie i kase mi oddali informujac, ze mozna tak
    > sie pomylic TYLKO raz ;-)

    ja nie zaplacilem 20groszy, bo nie wiedziaem a oni mi doliczyli
    ubezpieczenie pozniej i zaplacc musialem 30zl, odwolalem sie ale to na nic
    Pani z mlini (mBank) powiedziala ze nie ma takiej mozliwosci, troche mnie
    ten bank zlosci zeby cos zalatwic.