  • 1. Data: 2010-12-05 14:12:14
    Temat: /mBank/ IKE funduszowe
    Od: MK <m...@i...pl>

    Od jakiegos czasu wrzucam soebie systematycznie kilka PLN na IKE w
    mBanku. Ostatnio mBank dorzucil kilka funduszy, ale niestety nie moge
    skorzystac z nich bez przejscia calej drogi jak dla nowego klienta,
    tzn. dokonania minimalnej wplaty w kwocie jak dla otwarcia IKE i
    zawarcie nowej umowy. Ciekawe czy by przy okazji dokonali transferu
    IKE ze Skarbca do Skarbca i naliczyli pozniej oplate za rozwiazanie
    umowy gdybym sie zdecydowal przeniesc przed uplywem 12 m-cy ;).
    Po ostatnich zdarzeniach mam wrazenie, ze mBank wprowadza ostatnio
    zmiany bardzo niechlujnie i nie jest to juz stary, dawny mBank gdzie
    od strony przygotowania procesow byl niemalze bezbledny, przynajmniej
    z punktu widzenia klienta.

    MK

  • 2. Data: 2010-12-05 16:00:30
    Temat: Re: /mBank/ IKE funduszowe
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Od jakiegos czasu wrzucam soebie systematycznie kilka PLN na IKE w
    > mBanku. Ostatnio mBank dorzucil kilka funduszy, ale niestety nie moge
    > skorzystac z nich bez przejscia calej drogi jak dla nowego klienta,

    Zalóz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
    samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od
    aktywów.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 3. Data: 2010-12-05 19:52:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sun, 5 Dec 2010 17:00:30 +0100, "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    wklepał(-a):

    >Zalóz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
    >samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od
    >aktywów.

    Które to fundusze na bieżąco podają informacje o swoich transakcjach?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2010-12-05 22:13:09
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 5 Dec 2010 17:00:30 +0100, "Jan Werbinski"
    > <jaś@tralala.bez.maj.la>
    > wklepał(-a):

    > Które to fundusze na bieżąco podają informacje o swoich transakcjach?

    Na bieżąco to masz np przekroczenie 5%. Udział funduszu powyżej 5% w spółce
    jest jawny. Poniżej 5% możesz pominąć.
    Portfele pewnością nie zmieniają się zbyt szybko. Nawet jak giełda leci na
    pysk, to one nie sprzedają.

    http://stooq.pl/q/h/?s=pkn
    http://stooq.pl/q/h/?s=lts
    http://stooq.pl/q/h/?s=otm
    http://stooq.pl/q/h/?s=eex

  • 5. Data: 2010-12-06 09:22:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Gru, 17:00, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Zal z IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
    > samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od
    > aktyw w.

    Dzięki za informację, właśnie jestem w trakcie likwidacji mbankowego
    IKE bo patrząc na historię oszczędności stwierdziłem, że nie stać mnie
    na płacenie im 1,5% prowizji za kupowanie za mnie obligacji lub 4% za
    kupowanie akcji ;)

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2010-12-07 10:32:16
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2010-12-05 17:00, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    >
    > Zalóz IKE w Bossa. Zobacz co kupuja fundusze, to info jest jawne. Kup to
    > samo bezposrednio. Zaoszczedzisz kupe siana na corocznej prowizji od

    a jak z prowizją od zakupu i sprzedaży akcji w ike bossa?? nie ma jej??

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2010-12-07 10:53:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "lolekanabolek" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:idl2ff$aa4$1@inews.gazeta.pl...
    .googlegroups.com...

    > a jak z prowizją od zakupu i sprzedaży akcji w ike bossa?? nie ma jej??

    Taka sama jak w większości biur. Chyba 0,39%
    Za to możesz kupować np obligacje, catalyst, newconect. Dla długoterminowej
    inwestycji to bardzo atrakcyjne.

  • 8. Data: 2010-12-07 10:54:24
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    IKE bo patrząc na historię oszczędności stwierdziłem, że nie stać mnie
    na płacenie im 1,5% prowizji za kupowanie za mnie obligacji lub 4% za
    ==========

    Słusznie robisz. Ja np od paru miesięcy nie podpisałem mBankowej umowy na
    supermarket funduszy, po tym jak przemyślałem sprawę.

  • 9. Data: 2010-12-07 10:55:56
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2010-12-07 11:53, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > Za to możesz kupować np obligacje, catalyst, newconect. Dla
    > długoterminowej inwestycji to bardzo atrakcyjne.

    i pewnie minimum 5 zł
    dla kogoś kto na ike odkłada miesięcznie ok 100-200 zeta to prowizję w
    ike bossa też go ładnie obskubią

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 10. Data: 2010-12-07 11:49:30
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "lolekanabolek" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:idl3rq$fc9$1@inews.gazeta.pl...

    > i pewnie minimum 5 zł
    > dla kogoś kto na ike odkłada miesięcznie ok 100-200 zeta to prowizję w ike
    > bossa też go ładnie obskubią

    Minimalna transakcja dla prowizji 0,39% to 1280 zł. Dlatego lepiej odkładać
    na rachunek oszczędnościowy i wpłacać np dwa razy w roku jak giełda leci na
    pysk w czasie korekty. W tym roku były trzy takie okazje.

    Alternatywnie można kupować akcje na zwykłym rachunku i nie sprzedawać ich
    przez kilkadziesiąt lat. Podatek płaci się dopiero po sprzedaży.