  • 11. Data: 2009-08-29 21:37:15
    Temat: Re: mBank - Ale kicha z poczekalnią przelewów
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > "Zbynek Ltd." news:h7c2j8$52m$1@inews.gazeta.pl
    >
    > [ciach]
    >
    > http://www.money.pl/banki/elixir/
    >
    > To wszystko w tym temacie.

    Dzięki. Słyszałem o jakichś tam Elixirach, ale nie brałem ich dotąd
    personalnie :-)
    Człowiek całe życie się uczy. Nawet tego, że niektórzy bardziej
    obeznani z jakimś tematem są często typowymi internetowymi
    herosikami, prężącymi swe muskułki przed monitorem ;-) No cóż,
    niektóre osobowości odległość ośmiela :-)
    Niemniej dzięki za przybliżenie tematu.

    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 12. Data: 2009-08-29 21:42:54
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h7c729$r1n$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > herosikami, prężącymi swe muskułki przed monitorem ;-) No cóż,
    > niektóre osobowości odległość ośmiela :-)

    To jakaś aluzja?

  • 13. Data: 2009-08-29 23:13:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam
    >
    > Tak czekam i czekam aż dojdą te wysłane z mBanku przelewy. Pewnie
    > bank odbiorcy zwleka z zaksięgowaniem. Ale sprawdzam w operacjach
    > zaplanowanych i co widzę? Że wysłane... wróć... wypisane w piątek
    > 28.sierpnia ok. 14-tej przelewy są tam z datą planowanego wykonania
    > na 31.sierpnia, poniedziałek.
    > Nie mam konta od wczoraj, ale dopiero teraz zainteresowałem się
    > przyczyną tak długiego wędrowania pieniążków. I może być z tego
    > kuku. Ku... ku... ...ć :-(

    Kiedy cię odhibernowali?

  • 14. Data: 2009-08-30 06:17:29
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "witek" news:h7ccm3$cuf$1@inews.gazeta.pl

    > Kiedy cię odhibernowali?

    ROFTL :)

  • 15. Data: 2009-08-30 07:40:02
    Temat: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: k...@o...pl

    teraz gdy już przebrzmiały echa krytyki wobec niewiedzy
    wątkotwórcy, podzielę się z czytelnikami moimi przemyśleniami

    owszem, mBank nie jest jakimś szczególnie złym bankiem,
    może lepsze są godziny ostatniego elisiru w PKO BP (14:30),
    bo po 14:30 większość banków zdąrzy zaksiegować wplatę w ten
    sam dzień (np. przyjąć ją o 17:00 lub 18:30)

    ale sam fakt trzydniowego czekania nie czyni mBanku 'tym złym'
    bo wszystkie banki traktują eliksir w ten sposób.

    I właśnie to mi się nie podoba!

    Dlaczego niewidzialna ręka rynku nie działa w tej kwestii?

    Jakoś w dobie zmowy kartelowej banków i ciągłych podwyżek
    Deutsche Bank umiał wyłamać sie i zaproponować DB Net
    jakoś inne słabości systemu bankowego poszczególne banki
    umieją wykorzystać, dając ludziom to, czego potrzebują.

    Wymyslę sobie cokolwiek, znajdzie sie bank, który mi to da...
    Tak działa wolny rynek, a jego przejawy widzę na każdym kroku
    I to mnie cieszy (i "rozzuchwala" :P bo pragnę coraz więcej)

    Ale w dziedzinie przelewów jakaś dziwna niemoc.

    Kto do cholery wymyślił sabat plus niedzielny odpoczynek
    dla komputerów? Jaki idiota wpadl na pomysł nie-działania
    rozliczeń KIR w weekendy? Przeca to się samo obsługuje
    i nawet talmudyczny Żyd nie musi lamać sabatniego odpoczynku!

    Kto wymyślil, że banki mają tak skąpo ustawione 3 albo i 2 pory?
    Czyżby korzystanie z ciągle taniejących połaczeń telekomunikacyjnych
    było tak wielkim obciążeniem finansowym dla systemu bankowego?

    kto był tak złośliwy, że wymyślił, aby ostatnie eliksiry
    wychodziły zanim ludzie skończą pracę? Czyż nie byłoby bardziej
    przyzwoite gdyby ostatnie sesje wychodzące w większości banków
    ustawić np. na 18:30 (tak aby załapywały się na nią przelewy
    składane do 18:00 bo wiele banków działa właśnie do 18:00) a
    ostatnią sesję przychodząca ustalić na 21:30? Byłoby lepiej, fajniej
    przyjemniej i uczciwiej.

    Ale bankom się nie chce! Dlaczego?!

  • 16. Data: 2009-08-30 08:12:25
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: BK <b...@g...com>

    On 30 Sie, 09:40, k...@o...pl wrote:
> [...]
    > składane do 18:00 bo wiele banków działa właśnie do 18:00) a
    > ostatnią sesję przychodząca ustalić na 21:30? Byłoby lepiej, fajniej

    Masz zerowe pojecie o tym jak to dziala i ile kosztuje.

    "Dlaczego nie w niedziele" "Dlaczego tylko 3 sesje"

    Dlaczego to, dlaczego tamto...

    ... dlatego, ze to wszystko kosztuje, a zysk na tym zaden.

    Elixir/kir to i tak jeden z najlepszych systemow rozliczen w Europie.

    Jesli uwazasz, ze zrobienie systemu dzialajacego 7 dni w tygodniu i
    praktycznie 24h na dobe - to smigaj smialo, pokaz bankom jak to sie
    robi ;-)

    Wpadles kiedys na kilka prostych faktow zwiazanych z przelewami:
    - taki system kosztuje [to juz bylo:P], a przelewy w wiekszosci bankow
    sa za free lub ponizej faktycznych kosztow
    - taki system MUSI byc nadzorowany przez ludzi
    - system przelewow MUSI byc skorelowany z systemem rozliczen na
    kontach bankow w NBP - sesja elixir to nie tylko przekazanie paczek z
    przelewami z banku do banku za posrednictwem KIR ale i rozliczenie
    rachunków banków w NBP

    To nie jest takie proste jakby sie moglo niektorym wydawac i wymaga
    ponoszenia kosztow [zarowno na sprzet, oprogramowanie jak i ludzi].

    Wprowadzenie dodatkowych sesji czy tez sesji w weekend to koszty,
    ktore nikomu sie nie oplaca - nawet nam. Bo ktos bedzie musial
    zaplacic za to i zaplaca wszyscy klienci.

    Ja nie wiem czy chce z wlasnej kieszeni zaplacic za to zeby kilka osob
    w kraju moga sie rajcowac kolejna sesja elixira :)

  • 17. Data: 2009-08-30 08:20:40
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    witek napisał(a) :

    > Kiedy cię odhibernowali?

    Normalnie łatanie technologii Hi-Tec sznurkiem od snopowiązałki.
    Mamy XXI wiek, komputery, Internety, samoloty stealth, maile po 3
    sekundach od wysłania dochodzące na Ziemię Ognistą, a tu banki mają
    jakieś swoje zasady, że na 3 dni wstrzymują operacje. Do kitu z taką
    technologią.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 18. Data: 2009-08-30 08:28:03
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message

    Już BK wszystko dokładniej wytłumaczył, pozostaje mi się pod tym podpisać.

    W kilku krajach rachunki mam - to co mamy w pl to REWELACJA w stosunku do
    przeciętnych standardów światowych, a KIR działa w zasadzie doskonale.
    Chcesz większej onlajnowości - masz Sorbnet.

  • 19. Data: 2009-08-30 08:34:22
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h7dd1u$2c1$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > W kilku krajach rachunki mam - to co mamy w pl to REWELACJA w stosunku do
    > przeciętnych standardów światowych, a KIR działa w zasadzie doskonale.
    > Chcesz większej onlajnowości - masz Sorbnet.

    Marek ma rację! Pod względem rozwiązań w bankowości (systemy itp.) Europa
    może się od Polski tylko uczyć.

  • 20. Data: 2009-08-30 08:36:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h7dcon$nos$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > sekundach od wysłania dochodzące na Ziemię Ognistą, a tu banki mają
    > jakieś swoje zasady, że na 3 dni wstrzymują operacje. Do kitu z taką

    Powiedziałeś co wiedziałeś. Teraz w pokorze udaj się do lektury tematu
    "ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów", a szczególnie wczytaj się w to co
    napisał "BK".

    To wszystko w tym temacie.