    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 9 Sep 2019 06:14:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: mBąk w formie (tzn. nie wychodzą z wariatkowa)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kurtałka, wniosek przeszedł, więc trzeba będzie zarzuty zmienić...
    Choć może nawet lepiej - teraz wyraźnie widać, że żądanie pełnej historii konta to
    czysta próba wyłudzenia.
    Hehe, ciekawe też, czy mój wniosek popsuł im system - ale to raczej ich cykliczna
    awaria, co miesiąc akurat wtedy, gdy trzeba zapłacić ZUS.
    W każdym razie o decyzji wiem z maila oraz z telefonu z oddziału (ciekawe, czy
    dzwonią właśnie ze względu na awarię) - bo w ST wciąż "oczekiwanie na dokumenty", to
    samo też widzi mLinka przyznająca, że mają awarię.
    Więc nie mogła też sprawdzić, czy da się tą umowę podpisać SMSem czy też trzeba
    ganiać do placówki - na szczęście podobno nie musi być to ta jedna jedyna, ale też
    nie nadadzą się mKioski - a taki mam najbliżej roboty.

    Zadałem też zagadkę - mKonto jeszcze mam, ale za tydzień mieć nie będę - i co się
    wtedy stanie, jeśli podpiszę umowę o kartę "dedykowaną do mKonta"?
    Póki co odpowiedź jest zatrważająca - podobno z automatu na mKonto zostanie
    przekształcone to eKonto, które wskazałem jako "powiązane".
    To byłoby kiepskie, bo jest to eKonto "mobilne", którego byłoby szkoda - i teraz
    żałuję, że nie wskazałem tego mKonta, co to się zamknie - na tak postawioną zagadkę
    mLinka odpowiedzieć nie umiała (zasłaniając się niemożnością wglądu we wniosek ;)
    Możliwe, że w takiej sytuacji by się nie zamknęło - np. w milku nie można nawet
    złożyć wniosku o zamknięcie RORu, który jest przypisany do spłacania KK - dopóki się
    tego nie "odepnie" (a rachunek techniczny do spłaty KK zawiera w sobie wielce
    radośnie pełen numer karty...) - choć nie próbowałem jeszcze zakładać nowej KK
    "podpiętej" pod ROR w okresie wypowiedzenia tegoż RORu - ale w sumie mam możliwość,
    więc jak będę się nudził to tak zrobię ;>

    Oj mBąk, mBąk...
    Dobrze, że chociaż sobie uświadomiłem, że te 14 dni na odstąpienie jest niezależne od
    tego, czy umowę podpisuje się "na odległość" czy w placówce - bo to nie są "zakupy
    przez internet".
    Muszę posprawdzać jeszcze u innych mLinek, co na tak postawioną zagadkę odpowiedzą.
    Na podpisanie umowy miesiąc, więc zastanawiam się, czy podpisać przed zamknięciem
    mKonta, po zamknięciu czy też w ogóle już to olać...
    KK nie jest na tyle ładna, by chcieć mieć ją w kolekcji, a jest groźba bujania się z
    400zł opłaty rocznej albo utraty starego eKonta mobilnego.

    Aha, jakby ktoś chciał KK z mBąka to promo mc world intensive - zwolnienie z opłaty
    za wydanie - jest do stycznia (sam mam zamiar jeszcze raz testować wniosek po
    zamknięciu mKonta - czy naprawdę jest wymagane ;) - a we wrześniu dają KK mc standard
    też bez opłaty za wydanie.

    Ale są o wiele lepsze karty - i to z wisienkami, a nie z "łaską" - oczywiście
    simplicity rządzi, ale mało kto z wisienkowiczów citka nie miał.
    bnp paribas w punktach niestety się pogorszył - byłem w piątek zapytać, teraz jest
    walizka (wygląda na trochę lepszą niż poprzednio) albo kosz piknikowy (wystarczy
    wydać kartą 100zł) - niestety jako nagrody rzeczowe - a ja wolałbym 30k punktów w
    mamBonus. Za darmo to jednak nie jest - albo trzeba wydawać 1k przez 6 miesięcy i
    potem kartę zamknąć, albo zamknąć przed upływem 6 miesięcy kosztem 25zł, albo nie
    wydawać i przez 6 miesięcy płacić po 9zł.
    Jak ktoś potrzebuje walizki, to się opłaci, KK od ręki do 4k na oświadczenie o
    dochodach ;)