  • 1. Data: 2013-04-20 12:21:02
    Temat: limit prepaida Millenium
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    teoretycznie pracownik ma prawo odbierać gotówką
    wynagrodzenie za pracę, praktyka życiowa jest inna,
    czasami woli się nie narażać, pracodawcy każą
    podawać numer rachunku i pracownik musi podać.

    to nie problemem, dopóki nie pojawi się komornik

    szukam dla bliskiej osoby "anonimowego rachunku
    bankowego" (niezajmowalnego przez komorników)
    i przeglądam sobie oferty bankowych kart prepaid

    na rachunek karty wpływałoby wynagrodzenie wolne
    od zajęcia komorniczego czyli 1.181 zł miesięcznie,
    a więc rocznie więcej niż 14.000zł

    karta prepaid banku millenium pozwala ustawić
    maksymalny dzienny limit bankomatowy 1.000 zł
    czyli znacząco więcej od np. pekaosa (500zł)

    i pozwala wypłacać bezprowizyjnie w bankomacie
    millenium oraz za 1zł w bankomacie bzwbk (gdy
    standardem jest zdzieranie aż 5zł za wypłatę)

    nie mogę jednak nigdzie znaleźć informacji czy
    istnieje i ile wynosi roczny limit zasileń tej
    karty (w banku bzwbk limit wynosi 10.000zł i
    ewentualna nadwyżka "znika w bankowej próżni")

    pytanie brzmi: ile wynosi roczny limit zasileń?

    chodzi o to by 3,5 wynagrodzenia nie zniknęło
    w tejże próżni

  • 2. Data: 2013-04-20 13:31:55
    Temat: Re: limit prepaida Millenium
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > pytanie brzmi: ile wynosi roczny limit zasileń?

    ściślej:
    pytanie brzmi: ile wynosi roczny limit zasileń
    karty prepaid Banku Millenium?

  • 3. Data: 2013-04-20 13:48:05
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-20 12:21, Sebastian pisze:

    > nie mogę jednak nigdzie znaleźć informacji czy
    > istnieje i ile wynosi roczny limit zasileń tej
    > karty (w banku bzwbk limit wynosi 10.000zł i
    > ewentualna nadwyżka "znika w bankowej próżni")

    Myślę, że wraca na konto, z którego wypłynęła.

    > pytanie brzmi: ile wynosi roczny limit zasileń?
    Niestety nie wiem.

    > chodzi o to by 3,5 wynagrodzenia nie zniknęło
    > w tejże próżni

    Hmmm... Druga karta?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2013-04-20 14:20:05
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > Myślę, że wraca na konto, z którego wypłynęła.

    nie jestem tego w 100% pewny, bo czytałem w "banku
    pomysłów" bzwbk czyjeś narzekanie że zasilił kartę
    na karcie pieniędzy nie ma i na rachunek nie wróciły

    może to czyjeś przedwczesne marudzenie a może
    informacja o niedoróbce systemu informatycznego

    > Hmmm... Druga karta?

    rozważam taką opcję, jako ostateczność. Trzeba byłoby
    jednak co najmniej 1x na 8 miesiecy zawracać głowę
    księgowej aby odnotowała sobie nowy nr rachunku

    a cała sytuacja w firmie jest na tyle nieprzyjemna, że
    lepiej byłoby tego uniknąć.

  • 5. Data: 2013-04-20 16:16:16
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    >
    > na rachunek karty wpływałoby wynagrodzenie wolne
    > od zajęcia komorniczego czyli 1.181 zł miesięcznie,

    Nie ma takiego rachunku. Każdy rachunek komornik może zająć:
    1. Banki nie otwierają rachunków na okaziciela, zawsze ktoś podpisuje
    umowę z bankiem
    2. To że konto jest innej osoby nie chroni przed zajęciem przez
    komornika wpływów innej osoby.
    3. Komornik zawsze może zająć wynagrodzenie - pracodawca będzie oddawał
    pracownikowi mniejszą pensję. Nawet w sytuacji gdy musiałby zapłacić
    gotówką.

    Darek

    Ps. "wyjściem" z sytuacji jest otwieranie rachunków w kolejnych bankach
    i kierowanie - po osiągnięciu kwoty wolnej od zajęcia - wynagrodzenia na
    inne konto.

  • 6. Data: 2013-04-20 16:23:33
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-20 16:16, Darek pisze:

    > Ps. "wyjściem" z sytuacji jest otwieranie rachunków w kolejnych bankach
    > i kierowanie - po osiągnięciu kwoty wolnej od zajęcia - wynagrodzenia na
    > inne konto.

    Nie bardzo. Ktoś tu o tym pisał. Bank spokojnie walnie (niedozwolony)
    debet i jeszcze sobie za to policzy jak za zboże.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2013-04-20 17:01:05
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    > Nie ma takiego rachunku.

    owszem, ale rachunek techniczny karty prepaid jest
    bliski naszkicowanemu przeze mnie "ideałowi"

    poza tym, jak komornik zajmie zajmowalną część
    wynagrodzenia to nie będzie aż tak gorliwie
    szukał rachunków bankowych żeby zajmować rachunki
    innych osób.

  • 8. Data: 2013-04-20 23:52:58
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2013-04-20 16:23, Maruda pisze:

    > Nie bardzo. Ktoś tu o tym pisał. Bank spokojnie walnie (niedozwolony)
    > debet i jeszcze sobie za to policzy jak za zboże.

    Ktoś pisał.... pfffff

    Darek

  • 9. Data: 2013-04-20 23:54:54
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > poza tym, jak komornik zajmie zajmowalną część
    > wynagrodzenia to nie będzie aż tak gorliwie
    > szukał rachunków bankowych żeby zajmować rachunki
    > innych osób.

    To już zależy od komornika. Ja widziałem zajęte rachunki pomimo zajęcia
    wynagrodzenia. A komornik zawsze otrzyma informację od pracodawcygdzie
    idzie pensja

    Darek