    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 23 Aug 2023 04:12:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kursy w alior kantorze
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 12:49:25 UTC+2 Kris napisał(a):
    > To opiszę jeszcze przypadek gościa który zapomniał o 200 tys zł.
    > Na rachunku bieżącym miał ta kase, czasem z tego rachunku swego czasu korzystał
    później przez 2 lata przestał.
    > Zostało ok 220 tys.
    > Kasjerka w zmowie z kierowniczka wypłaciły sobie te środki.
    > Kontrola wewnętrzna to szybko wykryła, miłe Panie przez jakiś czas na utrzymaniu
    podatników do dyspozycji prokuratora były.
    > Z klientem się skontaktowano, przedstawiono mu sytuację, przeproszono i oczywiście
    zwrócono środki.
    > Klient z rozbrajającym uśmiechem oświadczył że zapomniał że ma tam jakaś kasę, z
    rachunku nie korzystał bo zdawalo mu się że go zamknal.. Ot tak zapomniał o ponad
    200tys zł;)

    Pozazdrościć możliwości takiego zapomnienia ;>
    Inna sprawa, że podobno niesamowita kupa pieniędzy w polskich bankach leży na takich
    zapomnianych,
    choć najczęściej z powodu śmierci właściciela, kontach.
    Teraz jest "centralna" możliwość poszukiwań - choć jak się tym bawiłem w początkach
    istnienia
    to w raporcie było, że np. 400 banków (na szczęście prawie same spółdzielnie) nie
    przesłały informacji.

    Ja kiedyś zapomniałem o 20$ - pierwszej kasie wyłudzonej z internetu - i
    przypomniałem sobie po 10 latach,
    i nawet się znalazły, choć "w komputerze" nie było śladu i musiałem zaryzykować 20zł
    za zaświadczenie,
    że nic bankowi nie jestem winien, żeby pani poszukała w papierach (w międzyczasie
    wprowadzili NRB
    i w żubrze "w komputerze" zmienili pewnie system, tak że nic z czasów przed NRB nie
    było - a te
    20$ to dostałem z USA czekiem w kopercie i chyba zapłaciłem 10zł za inkaso - a to był
    1998 lub 1999).

    > Przekroczysz o chociaż 1 zł dopuszczalna sumę gotówki w placówce musisz uruchamiać
    dodatkowe procedury itp

    No dobra, nawet o grosz - tylko tak się zastanawiam, czy takie 100k to jest 1%, 10%
    czy może 100% tego,
    co się w placówce (jeszcze oczywiście zależy, jakiej "kategorii" wielkościowej)
    "standardowo" trzyma.

    Teraz oczywiście rozwiązują to również w tak chamski sposób, w czym celuje/przoduje
    chyba alior,
    że w placówce kasy po prostu nie ma.
    "Gotówka w bankomacie".

    Choć taki citek w galmoku - kasa jest i ludzie tam z plecakami gótówki wychodzą,
    ale obsługa kasowa tylko w złotówkach (a przynajmniej tak było na początku covidu).
    Do dolarów i euro są bankomaty - ale też się można nadziać, bo dwa (jeden na zewnątrz
    i jeden w środku) mają euro i $, a jeden (w środku, z brzegu, żeby kusił) ma tylko
    złotówki,
    choć też złodziejsko proponuje wypłatę złotówek nawet jak wcześniej wciśniesz,
    że chcesz wypłacić z rachunku bieżącego w euro.