    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: które banki nie płacą podatków w Polsce?
    Date: Tue, 19 Jan 2016 19:42:15 +0900

    On 01/19/2016 07:26 PM, J.F. wrote:

    > Na kajmanach, bo tam najtaniej :-)

    Europejskie banki to raczej nie.
    Ale na Kajmanach rozlicza się chyba wszechpotężny Google.

    > Tylko ... sprostujcie mnie, jesli zle mowie - taki UniCredit
    > zarejestrowany we Wloszech jest, tam gdzies na gieldzie obecny, tam
    > podatki placi.
    > Jesli Pekao zarobi np 1mld, to zaplaci polski CIT, reszte czyli 810 mld
    > moze w formie dywidendy wyplacic, i UC zaplaci od wplywu z niej wloski
    > CIT 223 mln, i w jego kasie zostanie 587 mln.

    Istnieją umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania?

    > Jak Pekao kupi uslugi konsultingowe za 1 mld, to w UC zostanie 725 mln.
    > Choc tu moze byc problem z VAT,
    > No i nikt nie bedzie Pekao straszyl, ze mu podatek dolozy, bo i z czego
    > mialby zaplacic :-)

    Zakładając, że Pekao tak robi - to słabo mu wychodzi, bo i tak płaci w
    Polsce proporcjonalnie większy podatek niż PKO BP.

    Tak więc prawdziwe musi być jedno z poniższych stwierdzeń:

    1) zagraniczne banki płacą jednak podatki w Polsce, często
    proporcjonalnie więcej niż państwowy/polski PKO BP, i proporcjonalnie
    dużo więcej niż prywatny/polski Getin Bank

    2) zagraniczne banki nie płacą podatków w Polsce, a także państwowy PKO
    BP unika płacenia podatków w Polsce i szmugluje je gdzieś za granicę

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com