  • 1. Data: 2008-07-08 21:20:44
    Temat: którą kartą najkorzystniej za granicą?
    Od: "amused" <a...@b...pl>

    1. ING - MAESTRO
    2. ING - VISA
    3. NORDEA - VISA
    4. NORDEA - MASTERCARD
    5. POLBANK - VISA
    6. mBank - VISA.

    Czy ktoś z Was ma doświadczenia jeśli chodzi o bezgotówkowe transakcje w
    Europie,a konkretniej w Szwecji ?

    Wiem,że VISA przelicza walutę lokalną na USD, MAESTRO i MASTERCARD na EUR, a
    z kolei transakcje kartą VISA Polbsnku przeliczane są bezpośrednio z waluty
    lokalnej na PLN, ale czy z Waszych doświadczeń wynika,że dzięki temu
    rzeczywiście Polnank daje najlepszy kurs? Wiem,że w ING tez jest nieźle pod
    tym względem.

    Z kolei Nordea w Szwecji to bezpłatne wypłaty w bankomatach, a ING bodajże
    oprócz prowizji za wypłatę w bankomacie, pobiera opłatę z tyt.
    przewalutowania.

    Mile widziane są Wasze doświadczenia.

  • 2. Data: 2008-07-09 04:17:43
    Temat: Re: którą kartą najkorzystniej za granicą?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > 5. POLBANK - VISA
    > 6. mBank - VISA.
    >
    > Czy ktoś z Was ma doświadczenia jeśli chodzi o bezgotówkowe transakcje w
    w Szwecji SEK czyli praktycznie nie ma znaczenia czy karta jest rozliczana w
    USD czy EUR, bo i tak beda 2 przewalutowania

    > Wiem,że VISA przelicza walutę lokalną na USD, MAESTRO i MASTERCARD na EUR,
    to nie jest regula, wiekszosc kart z polskich bankow z logo VISA jest
    rozliczanych w EUR...

    > z kolei transakcje kartą VISA Polbsnku przeliczane są bezpośrednio z
    > waluty
    > lokalnej na PLN, ale czy z Waszych doświadczeń wynika,że dzięki temu
    > rzeczywiście Polnank daje najlepszy kurs?

    bylo wiele razy = TAK, czyli bezgotowkowo VISA Polbank

    > Wiem,że w ING tez jest nieźle pod
    > tym względem.

    niezle, ale nie lepiej

    > Z kolei Nordea w Szwecji to bezpłatne wypłaty w bankomatach, a ING bodajże
    > oprócz prowizji za wypłatę w bankomacie, pobiera opłatę z tyt.
    > przewalutowania.

    pytales o bezgotowkowe, bankomaty to inna historia....ale tutaj najlepiej
    Nordea (tylko kredytową nie wypłacaj)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-07-09 04:52:10
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    przy okazji czy VISA i MC Polbanku są rozliczane w ten sam sposob?

    wiele bylo o tym, ze VISA ma dobre przeliczniki, a co z MC?

    generalnie jak mam wybor to biore kk MC, ale moze w tym przypadku VISA to
    lepszy pomysl...oczywiscie mam na mysli transakcje w walutach innych niz eur

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-09 08:11:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "amused" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5. POLBANK - VISA
    > 6. mBank - VISA.
    >
    > Czy ktoś z Was ma doświadczenia jeśli chodzi o bezgotówkowe transakcje

    z tego co czytam na pbb to pewnie (5) ale jak bys mogl to przetestuj
    przy okazji
    karty (oczywiscie nie kredytowe) w bankomacie Nordea Banku na jakies
    jednakowej
    sumie, to sie przekonamy doswiadczalnie jak jest z wyplatami gotowkowymi
    Masz dobry zestaw kart - ja obstawiam kolejnosc przelicznikow bankow
    tak:
    - Polbank
    - ING
    - Nordea
    - mBank
    *** blad ***

  • 5. Data: 2008-07-09 14:36:22
    Temat: VE Eurobank, a Francja.
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Skoro Eurobank jest francuski, to może są jakieś zalety uzywania karty VE Eurobanku
    we Francji?
    Np. akceptacja karty Eurobanku tam, gdzie "normalnej" visy nie akceptują (oj, są we
    Francji takie sklepy)?
    A może brak/niższe prowizje w jakichś bankomatach we Francji?
    THX