  • 1. Data: 2008-10-08 20:01:55
    Temat: [kryzys]Kolejny bankrut - zapowiedź apokalipsy ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    http://banki.onet.pl/1840343,wiadomosci.html

    Może jednak nadszedł już czas, że należy się zacząć bać... ? Niby
    teoretycznie jest BFG i teoretycznie wszystko jakoś się jeszcze trzyma
    ale podejmowane na szeroką skalę działania (np. w UK) są chyba troszkę
    niezgodne z zasadami UE (jak polskie stocznie dostały pomoc to źle, jak
    w system bankowy pompuje się 1000 razy więcej to jest ok). Jest to
    totalne zaprzeczenie idei wolnego rynku, konkurencji.

    Pamiętam jak trochę ponad rok temu zaczęły spadać fundusze. Wielu
    mówiło, że to "drobna korekta", a tymczasem wiele wskazuje, że mogła to
    być "korekta" na jakieś kilkanaście (kilkadziesiąt?) lat i
    zainwestowanych (wtopionych powiedzmy otwarcie) w ten sposób pieniędzy
    nie odzyska się szybko.

    Czy naprawdę nie grozi nam upadek banków i globalna apokalipsa ?
    Oczywiście jest to po części efekt domina ale pierwsze klocki już
    poleciały i nic nie wskazuje na to aby w jakiś sposób trend miał się
    odwrócić.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-10-08 20:16:06
    Temat: Re: [kryzys]Kolejny bankrut - zapowiedź apokalipsy ?
    Od: "monosoft" <j...@n...stronie>

    Offtopic, ale jak piszesz o apokalipsie, to jeden ciekawy cytat z Nowego
    Testamentu:

    Jak. 5:1-5
    1. A teraz wy, bogacze, płaczcie i narzekajcie nad nieszczęściami, jakie na
    was przyjdą.
    2. Bogactwo wasze zmarniało, a szaty wasze mole zjadły.
    3. Złoto wasze i srebro zaśniedziało, a śniedź ich świadczyć będzie
    przeciwko wam i strawi ciała wasze jak ogień. Nagromadziliście skarby w
    dniach, które się mają ku końcowi.
    4. Oto zapłata, zatrzymana przez was robotnikom, którzy zżęli pola wasze,
    krzyczy, a wołania żeńców dotarły do uszu Pana Zastępów.
    5. Żyliście na ziemi w zbytku i w rozkoszach, utuczyliście serca wasze na
    dzień uboju.

    mS

  • 3. Data: 2008-10-08 20:28:10
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Mithos wrote:
    > http://banki.onet.pl/1840343,wiadomosci.html

    A u nas jak to bedzie ?

    22,500 ojro jest gwarantowane w 90%.

    A pytanie - jak mam kilka rachunkow bankowych (rozne polskie banki) to na
    kazdym jesli mam 77.800 zl (owe 22.500 euro) to na kazdym rachunku (choc tej
    samej osoby) mam ta gwarancje?

    Albo inna sprawa - mam w inteligo 10 rachunkow na swoja osobe, na kazdym po
    22.500 euro. To jak to bedzie rozwiazne jak bank by padl?

    Aha, ludzie - bez paniki :) Bo polecimy wszyscy.

  • 4. Data: 2008-10-08 20:56:13
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    monosoft pisze:
> [...]
    > wasze, krzyczy, a wołania żeńców dotarły do uszu Pana Zastępów.
    > 5. Żyliście na ziemi w zbytku i w rozkoszach, utuczyliście serca wasze

    Aleś zapodał merytoryczną odpowiedź. Dodaj do tego jeszcze Nostradamusa
    i parę innych bredni.

    Piotr Hołda

  • 5. Data: 2008-10-08 21:45:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-08, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > w system bankowy pompuje się 1000 razy więcej to jest ok). Jest to
    > totalne zaprzeczenie idei wolnego rynku, konkurencji.

    Ale te banki dostały kasę od rządu UK, czy od UE?

> [...]
    > być "korekta" na jakieś kilkanaście (kilkadziesiąt?) lat i
    > zainwestowanych (wtopionych powiedzmy otwarcie) w ten sposób pieniędzy

    Zależy kiedy człowiek inwestował w akcje. Ja się z _akcji_ wycofałem w
    momencie jak zaczęły nadmiernie spadać. Nie uratowałem całego zysku, ale
    jakiś tam skromny zysk z całej inwestycji miałem (większy niż ówczesne
    lokaty). A przez ostatni rok to dobrze sobie radził np.:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/centrum_oszczedza
    nia/fundusze_inwestycyjne/notowania_funduszy/?_fund=
    36981

    Oczywiście nie są to zyski tej wielkości co kiedyś na akcyjnych, ale
    tutaj nie grozi aż tak spore załamanie. Papiery dobre na przeczekanie.
    :)

    E tam. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-10-08 21:53:04
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > A pytanie - jak mam kilka rachunkow bankowych (rozne polskie banki) to na
    > kazdym jesli mam 77.800 zl (owe 22.500 euro) to na kazdym rachunku (choc
    > tej samej osoby) mam ta gwarancje?

    tak, na każdym rachunku

    > Albo inna sprawa - mam w inteligo 10 rachunkow na swoja osobe, na kazdym
    > po 22.500 euro. To jak to bedzie rozwiazne jak bank by padl?

    podejrzewam, że masz jeden rachunek i 10 subkont... numer rachunku nie jest
    równoznaczny z oddzielnym rachunkiem.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzz.

  • 7. Data: 2008-10-08 23:03:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "dekazzze" <d...@g...pl> writes:

    > podejrzewam, że masz jeden rachunek i 10 subkont... numer rachunku nie
    > jest równoznaczny z oddzielnym rachunkiem.

    Rachunki = zapisy (obliczenia itd) prowadzone na kontach :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-10-09 07:35:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...net napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A pytanie - jak mam kilka rachunkow bankowych (rozne polskie banki) to
    > na kazdym jesli mam 77.800 zl (owe 22.500 euro) to na kazdym rachunku
    > (choc tej samej osoby) mam ta gwarancje?

    tak

    > Albo inna sprawa - mam w inteligo 10 rachunkow na swoja osobe, na
    > kazdym po 22.500 euro. To jak to bedzie rozwiazne jak bank by padl?

    dostaniesz tyle jakbys miał wszystko na jednym koncie.
    Ostatnio tez dopytywałem - trzeba nawet uwazac kto jest wlascicielem banku
    bo jak bedziesz miał 20TEURO w mbanku, 20TEURO w multi i 20 w BRE to tez
    dostaniesz odszkodowanie tylko za 22.500 - jeden wlascicel 3 banków.

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 9. Data: 2008-10-09 07:39:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 07:35:52 +0000, Budzik napisał(a):

    > Ostatnio tez dopytywałem - trzeba nawet uwazac kto jest wlascicielem banku
    > bo jak bedziesz miał 20TEURO w mbanku, 20TEURO w multi i 20 w BRE to tez
    > dostaniesz odszkodowanie tylko za 22.500 - jeden wlascicel 3 banków.

    Nie. To nie jest jeden właściciel trzech banków. To są trzy nazwy handlowe
    używane przez jeden bank: BRE.

  • 10. Data: 2008-10-09 07:52:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:

> [...]
    > bo jak bedziesz miał 20TEURO w mbanku, 20TEURO w multi i 20 w BRE to tez
    > dostaniesz odszkodowanie tylko za 22.500 - jeden wlascicel 3 banków.

    Powiedziałbym nawet, że jest to jeden bank z trzema "taryfami". Umowę
    podpisuje się zawsze z BRE Bankiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz