  • 11. Data: 2007-01-24 10:44:47
    Temat: Re: kredyt z dopłatami PKO BP
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > fakt, chociaz raty malejace sa w koncowym rozrachunku tanszym
    > rozwiazaniem

    Tyle, ze przez pierwsze XX lat taki rodzaj rat, moze wyjsc po prostu
    zbyt drogo. A chodzi przeciez o to, aby zminimalizowac wysokosc raty w
    poczatkowym okresie. Z czasem zacznie sie wiecej zarabiac itp.

    > to pewnie bylyby tak drogie jak kredyt ze stala stopa procentowa

    Moze nikt nie wpadl na taki pomysl ? :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2007-01-24 10:45:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

    > nie ma, naturalnym kredytem jest ten z ratami malejacymi, im wiecej

    Co to znaczy "naturalny" kredyt ?

    [...]

    > problem pojawia sie jak chcesz splacic caly kredyt splacany ta druga
    > metoda, w tym wypadku zazwyczaj trzeba doplacic do zaplaconych juz odsetek
    Eeee? Słucham ?

    KJ

  • 13. Data: 2007-01-24 10:45:56
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Mithos wrote:

    > No tak, ale moze ktos wprowadzi kiedys raty rosnace ? :)

    Zrób je sobie sam i co miesiąc nadpłacaj kapitał kredytu coraz większą
    kwotą. Upewnij się wcześniej że bank nie pobiera za to opłat.

    Karol

  • 14. Data: 2007-01-24 11:31:16
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Co to znaczy "naturalny" kredyt ?

    okreslenie nieco niefortunne, ale chodzi o to, ze im wiecej splaciles
    kapitalu tym nizsze placisz raty - konstrukcja jest prosta, bo placisz
    coraz nizsze odsetki od coraz mniejszego kredytu

    > Eeee? Słucham ?

    wyobraz sobie, ze masz dwa kredyty 10 000 zl na 24 m-ce

    1. splacasz w ratach malejacych
    2. w ratach annuitowych

    splaciles 7 rate i chcesz splacic calosc
    czy kwota do calkowitej splaty bedzie taka sama w obydwu przypadkach?

    w kredycie malejacym caly czas splaca sie taka sama rate kapitalowa
    (odsetkowa sie zmniejsza)

    w ratach rownych wysokosc splacanego kapitalu i odsetek jest zmienna

    wystarczy wrzucic ww. dane do kalkulatora kredytowego i obejrzec symulacje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2007-01-24 11:32:54
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Adi porozsypywal nastepujace haczki:
    > la mnie te kredyty to jedna wielka ściema, jak się ma mieszkanie
    > spółdzielcze
    Ten kredyt pomyslany byl raczej o mlodych rodzinach, mlodych
    malzenstwach. IMHO niewielki procent mlodych malzenstw jest w posiadaniu
    mieszkania spoldzielczego.
    Poza tym - albo rybki albo akwarium. Kazdy decyduje co mu sie bardziej
    oplaca.
    --
    badzio

  • 16. Data: 2007-01-24 11:34:51
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Adi napisał(a):
    > la mnie te kredyty to jedna wielka ściema, jak się ma mieszkanie
    > spółdzielcze to trzeba się z nieg zrzec po wybodowaniu domu lub zakupie
    > innego mieszkanai, zyskamy wtey 50 % odsetek czyli jakieś powiedzmy 30000 a
    > stracimy mieszkanie które po wykupieniu sprzedamy za przykładowo 300 tys

    Jak sie ma mieszkanie spoldzielcze to sie w nim mieszka!
    Kredyt jest przewidziany, dla tych którzy nie mają zadnego mieszkania
    ani domu.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2007-01-24 12:00:23
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    > coraz nizsze odsetki od coraz mniejszego kredytu

    "im wiecej splaciles kapitalu tym nizsze placisz raty"

    Tak chyba jest w każdym kredycie, nie ? Zawsze mi się wydawało, że w
    terminie płatności raty bank weźmie kapitał, pomnoży przez stope
    procentową i czas. I to nam da odsetki.
    A jedyną różnicą jest, że równe raty kapitałowe są (chyba) łatwiejsze
    przy symulacjach. (Bo po prostu dzielimy kapitał przez liczbę rat)

> [...]
    >
    > splaciles 7 rate i chcesz splacic calosc
    > czy kwota do calkowitej splaty bedzie taka sama w obydwu przypadkach?
    Ale w obu przypadkach będzie to *KAPITAŁ* do spłaty, a nie żadna dopłata
    do odsetek.

    KJ

  • 18. Data: 2007-01-24 12:20:45
    Od: "pitos" <p...@p...onet.pl>

    Wracając do tematu to ciekawe czemu PKO zaproponował tylko raty malejące.
    Czyżby zalecenie rządu? Bo w w tej sytuacji odsetki są mniejsze przez kilka
    pierwszych lat i rosną osiągając najwięcej na końcu kredytu. W ten sposób
    rząd dopłaci mniej przez te pierwsze 8 lat niż w przypadku rat równych. Może
    jednak nie ma pieniędzy w rządzie na ten kredyt i nagle zaczęli kombinować.
    Bo ja nie widzę różnicy dla banku, jeżeli chodzi o to czy rząd więcej
    dopłaci do kredytu czy mniej. Coś mi tu śmierdzi...!!! Znowu coś ktoś
    kombinuje.

  • 19. Data: 2007-01-24 12:42:23
    Od: "Adi" <a...@o...pl>

    no i na dodatek ma byc większe oprocentowanie, kolejne matactwa się okaże że
    więcej za tym będzie biegania niż to warte

    Adi

  • 20. Data: 2007-01-24 13:26:13
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > korzystne (powiedzmy, ze teraz zaczal dopiero prace po studiach i
    > oczywistym jest ze z czasem bedzie zarabial wiecej i wiecej bedzie mogl
    > splacac).

    Dla mnie nie jest to takie oczywiste.
    Miałem za sąsiada gościa, który był po studiach (Politechnika) i pracował
    jako pracownik fizyczny.

    --
    pozdrawiam
    P.