  • 1. Data: 2006-04-02 00:06:47
    Temat: kredyt hipoteczy na spłatę ZUS
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Banki nie chcą przyznać kredytu hipotecznego na spłatę ZUS bo...
    kredytobiorca nie uregulował należności wobec państwa - jest
    niewiarygodny.
    Czy nie można w ogóle pożyczyć pieniędzy na uregulowanie
    zaległych składek ZUS czy podatków? Bank mając wpis na hipotece
    mógłby chyba pożyczyć - zabezpieczenie jest. Czy przyczyny są takie:
    1 Banki nie chcą męczyć z odzyskaniem długu zabezpieczonego na
    nieruchomości przedsiębiorcy? w Polsce dług odzyskuje się średnio
    po ok. 1000 (!) dniach, ale nie wiem jak z długami hipotecznymi
    2 Nie chcą nagonki w mediach - żądać spłaty długu to "nieładnie",
    albo: pożyczyli "wiedząc", że nie spłaci? - "dranie".
    Pożyczyć źle, nie pożyczyć też źle... wybrali nie pożyczać.
    Ostatnio na bankach psy się wiesza więc nie chcą mieć problemów
    3 Mogłyby pożyczyć na wyższy procent jako bardzo ryzykownemu
    klientowi, ale nie mogą bo jest ustawa "antylichwiarska"?

    Czy są inne powody?
    Jak to jest w innych państwach? Też nie pożyczją w takiej sytuacji?
    Czy też ad 1. - łatwiej wyekzekwować ad 3. Wyjątek od reguły
    "antylichwiarskiej" (tam gdzie obowiązuje)?
    A może pozowlenie na emisję akcji "śmieciowych"?

    Arek

    PS. Dla zwolenników terii spisku: nie chodzi o kredyt na inwestycje
    ale na spłatę zobowiązań wobez państwa. PKO BP i BGK też chyba się
    nie kwapią...

  • 2. Data: 2006-04-03 11:36:23
    Temat: Re: kredyt hipoteczy na spłatę ZUS
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 2 Apr 2006 02:06:47 +0200, "Arek"
    <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    > Banki nie chcą przyznać kredytu hipotecznego na spłatę ZUS bo...

    >Czy są inne powody?

    IMHO jest jeszcze jeden: SP jest pierwszy w kolejce, więc bank mimo
    zabezpieczenia hipoteki może nie dostać kasy.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2006-04-03 16:26:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
    >On Sun, 2 Apr 2006 02:06:47 +0200, "Arek"
    ><a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    >
    >IMHO jest jeszcze jeden: SP jest pierwszy w kolejce, więc bank mimo
    >zabezpieczenia hipoteki może nie dostać kasy.

    Zupełnie o tym zapomniałem. Parę lat nawet ktoś proponował, aby skarb
    państwa nie był uprzywilejowany, ale to chyba pozostało.

    Arek