  • 1. Data: 2007-05-28 18:02:13
    Temat: kredyt hipoteczny - transze
    Od: k...@k...gliwice.pl

    Witam,

    przymierzam się właśnie do zakupu mieszkania, które będzie dostępne
    dopiero od czerwca przyszlego roku. Ponieważ sprzedający chce dostać
    połowę kwoty teraz, kredyt będzie wypłacony w dwóch transzch. Pierwsza
    teraz ( połowa ), druga w momencie przejmowania przeze mnie mieszkania
    w czerwcu przyszlego roku.
    Z pewnych względów zdecydowałem się na kredyt w Lukas Banku. Bank ten
    życzy sobie aby do momentu wypłaty drugiej transzy były spłacane raty
    malejące, a później kredyt będzie przeliczony na raty stałe. Jednak
    przez ten rok będę musiał spłacać raty od całej kwoty kredytu a nie
    tylko od tej części, która została uruchomiona. Czy jest to normalna
    pratyka, czy tylko oni tak mają?

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 2. Data: 2007-05-28 18:07:31
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - transze
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > przez ten rok będę musiał spłacać raty od całej kwoty kredytu a nie
    > tylko od tej części, która została uruchomiona. Czy jest to normalna

    logiczne byłoby płacenie odsetek TYLKO od kwoty wykorzystanego kredytu,
    no chyba, że bank ten pobiera takie same odsetki "za gotowość" do
    wyplacenia kredytu jak za uruchomione srodki

    w opisanej sytuacji nie ma znaczenia czy zaplacisz sprzedajacemu
    wszystko teraz czy dopiero czesc kwoty za jakis czas...bo koszty
    poniesiesz takie same

    wydaje mi sie, ze Lukas nieco sprawe udziwnil, na Twoim miejscu
    zapytalbym jescze w innych bankach jakie procedury stosuja, moze Lukas
    nie jest najlepszym bankiem dla Ciebie?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-28 18:12:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-28 20:02, k...@k...gliwice.pl stwierdził, że:
    [cut]
    Dość dziwne. Powinieneś płacić odsetki od wypłaconej kwoty (w okresie
    tzw wykorzystania kredytu).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2007-05-28 18:27:46
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 28 May 2007 11:02:13 -0700,
    osoba podpisana: k...@k...gliwice.pl <k...@k...gliwice.pl>
    napisała:
    [...]
    > tylko od tej części, która została uruchomiona. Czy jest to normalna
    > pratyka, czy tylko oni tak mają?

    Nie wiem czy tylko oni, ale to zdecydowanie *nie jest normalna
    praktyka*.

    KJ

    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 5. Data: 2007-05-28 19:05:44
    Od: k...@k...gliwice.pl

    no cóż biorę ten kredyt a moją dziewczyną która pracuje w Lukasie,
    więc mamy go na preferecyjnych warunkach. Raczej nie znajde innego
    banku, który zaoferowałby nam lepsze warunki :)

    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2007-05-28 19:17:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 28 May 2007 12:05:44 -0700,
    napisała:
    > no cóż biorę ten kredyt a moją dziewczyną która pracuje w Lukasie,
    > więc mamy go na preferecyjnych warunkach. Raczej nie znajde innego
    > banku, który zaoferowałby nam lepsze warunki :)

    Odpowiada się *pod* postem.
    Ad rem: czy przeliczyłeś ile będą cię kosztowały odsetki od całej kwoty
    mimo, że wypłacone będziesz miał pół ?
    Bo może się okazać, że to "preferencja inaczej"

    KJ

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 7. Data: 2007-05-28 19:22:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-28 21:05, k...@k...gliwice.pl stwierdził, że:
    > no cóż biorę ten kredyt a moją dziewczyną która pracuje w Lukasie,
    > więc mamy go na preferecyjnych warunkach. Raczej nie znajde innego
    > banku, który zaoferowałby nam lepsze warunki :)

    To może się pochwalisz nimi?:)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2007-05-28 22:48:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zdarza się, że ubezpieczenie do czasu hipoteki płacone jest od całości kwoty kredytu,
    a nie od wypłaconych transz (zdaje
    się Kredytbank KB i T.U. Europa).
    JaC

  • 9. Data: 2007-05-29 12:31:05
    Od: k...@k...gliwice.pl

    On 28 Maj, 21:22, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:

    > To może się pochwalisz nimi?:)

    3M WIBOR + 0,5% marży w całym okresie kredytowania :)

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 10. Data: 2007-05-29 13:10:49
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > 3M WIBOR + 0,5% marży w całym okresie kredytowania :)
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > kaliq

    a jaka prowizja?

    pozdr.