  • 1. Data: 2006-03-09 17:21:28
    Temat: kredyt hipoteczny CHF - trzezwa ocena
    Od: "przyszly_kredytobiorca" <i...@g...com>

    Witam,

    Zamierzam wziac kredyt na zakup mieszkania:

    kwota 90 000 zl
    waluta CHF
    okres splaty 360 rownych rat

    Mam dwie umowy z nastepujcymi warunkami:

    Bank 1:
    Oprocentowanie 2,8% = indeks (srednia arytmetycza LIBOR3m) + marza 1,8%
    (indeks zmieniany chyba przy roznicy 0,1, opisany w umowie)
    Spread ~ 5,4 %

    Bank 2:
    Oprocentowanie 2,67% = indeks (srednia arytmetczna LIBOR3m) + marza 1,65%
    (indeks zmieniany chyba przy roznicy 0,2, opisany w regulaminie)
    Spread ~ 6%

    Pomijam juz takie rzeczy jak wymagane ubezpieczenia i inne prowizje ;)

    Juz troche mi czacha dymi od porownywania
    prosilbym o Wasze subiektywne/obiektywne
    oceny, ktory cyrograf podpisac wybrac?

    Generalnie zastanwiam sie czy ma znaczenie gdzie algorytm
    indeksu jest opisany, w umowie czy w regulaminie?
    Regulamin moze sie zmienic od widzimisie zarzadu?

    Kwestia spreadu - potrafi ktos wyliczyc pi*oko
    przy danych parametrach ile i gdzie wyjdzie drozej?

    --
    Pozdrawiam,
    przyszly_kredytobiorca

  • 2. Data: 2006-03-09 17:32:05
    Temat: Re: kredyt hipoteczny CHF - trzezwa ocena
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "przyszly_kredytobiorca"
    <i...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Spread ~ 6%
    >
    > Pomijam juz takie rzeczy jak wymagane ubezpieczenia i inne prowizje

    Wybieram Bank 2.

    marekz

  • 3. Data: 2006-03-09 17:50:42
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Zamierzam wziac kredyt na zakup mieszkania:
    >
    > kwota 90 000 zl
    > waluta CHF
    > okres splaty 360 rownych rat

    Ja to widzę następująco:

> [...]
    > Oprocentowanie 2,8% = indeks (srednia arytmetycza LIBOR3m) + marza 1,8%
    > (indeks zmieniany chyba przy roznicy 0,1, opisany w umowie)

    Suma odsetek do spłaty wychodzi mi 43129,8zł
    Spread 4860zł
    Razem 47989,8zł

    > Bank 2:
    > Oprocentowanie 2,67% = indeks (srednia arytmetczna LIBOR3m) + marza 1,65%
    > (indeks zmieniany chyba przy roznicy 0,2, opisany w regulaminie)
    > Spread ~ 6%

    Suma odsetek do spłaty wychodzi mi 40901,23zł
    Spread 5400zł
    Razem 46301,23zł

    Zatem lepsza jest bramka nr 2

    Spread należy traktować jako odrebną prowizję wyliczona od kwoty kredytu

    Darek

  • 4. Data: 2006-03-09 18:48:10
    Od: "spider m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Darek
    >
    > Sądze ze te banki to Dom Bank ,GE.Ja mam podobny problem i zastanawiam sie
    nad PLN,rata troche wyzsza ale Wibor maleje a Libor rosnie,i prowizja w PLN 1
    %,np.w ING.

  • 5. Data: 2006-03-09 21:17:22
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Kwestia spreadu - potrafi ktos wyliczyc pi*oko
    > przy danych parametrach ile i gdzie wyjdzie drozej?

    Na piewrszy rzut oka bank 2. Róznice w spreadzie nie są tak duze aby
    zniwelowały rónice w oprocentowaniu.

    Analogiczne stopy procentowe w PLN dające podobne raty przy zalozonym
    spreadzie wyniosą:

    Bank 1 3,21%

    Bank 2 3,12%

    Ale radze bardzo dokladnie przyjrzec sie pozostałym oplatom, ubezpieczeniom,
    prowizjom itp.itd.
    Mozna sie zdziwic.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 6. Data: 2006-03-10 07:59:38
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > kwota 90 000 zl
    > waluta CHF
    > okres splaty 360 rownych rat

    Zastanów się czy przy bieżącym kursie CHF warto brać kredyt w tej walucie.
    Przy obecnej sytuacji nie zdziwiłbym się, gbyby franio podrożał ;-).
    Ja brałem 3 lata temu i wyszedłem dobrze. Wtedy kurs był prawie 2,90 PLN, a
    teraz prawie 50 gr mniej. Natomiast gdybym miał brać teraz to bym się mocno
    zastanowił...

  • 7. Data: 2006-03-10 08:01:02
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    przyszly_kredytobiorca napisał(a):
    > Generalnie zastanwiam sie czy ma znaczenie gdzie algorytm
    > indeksu jest opisany, w umowie czy w regulaminie?

    Zdecydowanie lepiej w umowie.

    > Regulamin moze sie zmienic od widzimisie zarzadu?

    Tak.

    > Kwestia spreadu - potrafi ktos wyliczyc pi*oko
    > przy danych parametrach ile i gdzie wyjdzie drozej?

    Jak już wyżej wyliczono, taniej wyjdzie nr 2.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl