    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny
    Date: 18 Apr 2003 11:27:11 +0200

    > Dobry strzal w "10" jo44.

    Też mi strzał. Oferta KB w CHF jest najgorsza z możliwych. KB wycofuje się z
    depozytów i kredytów w tej walucie. Inna sprawa dlaczego. Nie wiem

    > Kolega tensor widze ma cos duzo wspolnego z KB. Co
    > post to wychwala ich oferte.

    Tak mam. Pod koniec 2002 wziąłem kredyt mieszkaniowy w PLN i jak na razie
    jestem bardzo zadowolony.

    > A sprawa jest bardzo prosta. Jesli kredyt splaca sie w ratach rownych to
    > zawsze na poczatku kwota kredytu rosnie. Tak wiec przy kredycie na 20 lat po
    > roku splacania okaze sie ze mamy do splaty jeszcze wlasciwie tyle samo.

    Kolego, ja podawałem przykład w których raty KAPITAŁU były równe a nie łączne
    raty. Jak polemizujesz to najpierw dobrze przeczytaj:

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-
    8&selm=1805.00000184.3e842d23%40newsgate.onet.pl

    > Ale to efekt uboczny rat stalych.
    > Jesli chodzi o waluty kontra PLN to obecnie niestety jeszcze "konieczne"
    > jest wziecie kredytu w walucie.
    > Przyklad:
    > Kredyt na 20 lat 250 000 PLN , raty rowne
    > CHF - ok. 1550zł
    > PLN - ok. 2080 zł
    > Przy obecnym oprocentowaniu (przyjeto oferte Multibanku CHF-3,9%, PLN-7,95%)
    > ryzyko kursowe jest na poziomie ok. 35% czyli CHF musialby kosztowac ok.
    > 3,88)
    > Oczywiscie ryzyko bedzie sie zwiekszac wraz ze spadkiem oprocentowanie
> [...]

    Aktualne oprocentowanie w PLN jest w przedziale 7,11-7,61% a jak już pisałem od
    maja będzie w granicach 6,95% -7,45% (prognoza na bazie ruchów WIBORu3M).

    Tensor1.

    PS Powtarzam do znudzenia. Ja nigdy nie pisałem, że należy zdecydowanie brać w
    PLN. Ja tylko twierdziłem i twierdzę, że kredyt w CHF niesie co raz większe
    ryzyko. I przed decyzją trzeba to sobie bardzo poważnie uzmysłowić. Niestety
    wielu kredytobiorców widząc róznicę w oprocentowaniu rzędu 3% od razu decyduje
    się na CHF; nie mówię już o tych którzy biorą w EURO, gdzie różnica jest
    jeszcze mniejsza.