  • 1. Data: 2003-07-08 14:07:49
    Temat: kraje "nad-baltyckie" ??
    Od: "Czapla" <c...@m...pl>

    Witam,

    Wybierajac sie do kraji nadbaltyckich (Litwa, Lotwa, Estonia) z ktorej z
    wymienionych kart najlepiej korzystac ?

    - VE Inteligo
    - Maestro BZWBK
    - Visa Classic BZWBK
    - VE MBank

    Poniewaz nie sa to kraje strefy EURO ani USD wiec zastanawia mnie ktory
    system ma tu przewage, Visa czy EuroPay ?

    Pozdrawiam,

    --
    Czapla
    c...@m...pl

  • 2. Data: 2003-07-08 14:44:55
    Temat: Re: kraje "nad-baltyckie" ??
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Wybierajac sie do kraji nadbaltyckich (Litwa, Lotwa, Estonia) z
> [...]
    W tym przypadku zależy jak przelicza bank i jakie bierze prowizje. Nie
    polecam VE MBanku bo mają fatalne przeliczniki. Stawiałbym chyba na
    Maestro BZWBK. Osobiście polecam VE z Millennium, wielu chwali Maestro
    przedpłacone z ING bo prowizja 3% bez minimum, więc nadaje się do wypłat
    małych kwot.

  • 3. Data: 2003-07-08 15:06:08
    Od: "Czapla" <c...@m...pl>

> [...]
    >
    > Poniewaz nie sa to kraje strefy EURO ani USD wiec zastanawia mnie
    ktory
    > system ma tu przewage, Visa czy EuroPay ?

    Zapomnialem dodac.. chodzi mi w 95 % o platnosci karta, wyplaty z bankomatow
    BARDZO sporadyczne

  • 4. Data: 2003-09-12 19:10:54
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Użytkownik Czapla napisał(a):
    > ktory system ma tu przewage, Visa czy EuroPay ?
    >
    > Zapomnialem dodac.. chodzi mi w 95 % o platnosci karta, wyplaty z bankomatow
    > BARDZO sporadyczne

    Generalnie w Europie bardziej opłaca się korzystać z EuroPay Maestro /
    Cirrus. VISA jest dobra w USA i krajach, gdzie płacimy dolarami.

    Jeśli będziesz w Wilnie, to niedaleko domu, w którym mieszkał Adam
    Mickiewicz jest oddział Kredyt Banku i tam jest bankomat. Mając kartę
    tego banku możesz wypłacać pieniądze (Lity) bez prowizji.

    Są także małe budki - minikantory SNORAS. Można w nich wymienić walutę a
    w niektórych zainstalowane są także bankomaty. Tylko sprawdzaj dokładnie
    przeliczniki.

    Zainteresuj się także siecią bankomatów banku HansaBankas. To taki
    litewski ś.p. Handlobank.

    Generalnie Lit stoi wyżej niż złotówka - przelicznik bodajże 1,097 do 1
    PLN, więc ceny w sklepach towarów dostępnych także i w Polsce na Litwie
    są takie same lub trochę wyższe.

    Najlepiej popytaj na grupie dyskusyjnej pl.rec.turystyka.tramping Tam są
    ludzie zorientowani jak najtaniej wypłacać pieniądze za granicą.

    Pozdrawiam i życzę udanego wyjazdu,

    K. :)

  • 5. Data: 2003-09-12 20:45:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 12 Sep 2003 21:10:54 +0200, Krystek <k...@s...pl_> napisał:

    > Generalnie w Europie bardziej opłaca się korzystać z EuroPay Maestro /
    > Cirrus. VISA jest dobra w USA i krajach, gdzie płacimy dolarami.

    Przepraszam, ale nie wiesz, o czym piszesz.
    Uzywam 6 kart Visa (w tym 3 VE) i ZADNA z nich nie jest rozliczana przez
    USD, tylko przez Euro. A zaczynam odczuwac potrzebe posiadania przynajmniej
    jednej Visy dolarowej :-)

    M.