    From: "alexy" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto dla malej DG, tylko zdrowotne do ZUSu
    Date: Sat, 09 Feb 2002 12:29:59 +0100

    >Witam,
    >
    >Zona jest zatrudniona na etacie i prowadzi DG (gabinet lek). Do ZUSu
    >placi tylko zdrowotne.
    >
    >Dotychczas nie miala konta i robilem przelewy na jej zdrowotne
    >Homecashem z mojego RORu w BSK. Czyli zero kosztow.
    >
    >Tak to dziala od roku i nikt nie ma pretensji. Czy to jest OK? Czy ktos
    >w praktyce sie czepia braku konta firmowego?

    Dziwne. Jak ma DG, to musiała zgłosić to do Urzędu Skarbowego, a tam trzeba
    tez podać numer konta firmowego. Akurat jestem "w temacie", bo tydzień temu
    przenosiłem konto z banku do banku i musiałem w związku z tym złożyć w US
    dokument NIP 1 (aktualizacja danych). Nie słyszałem, aby ktos miał DG, a nie
    miał konta firmowego. Po prostu jest taki obowiązek ustawowy. Ja wiem, że w
    przypadku Twojej żony kasa płynie z ręki do ręki i to konto nie jest jej aż
    tak bardzo potrzebne, ale z prawnego punktu widzenia nie ma to większego
    znaczenia. Konto firmowe jest po to, żeby US w razie czego mógł sobie
    sprawdzić, czy osoba prowadząca DG nie kantuje. To raczej czysta teoria, no
    ale takie jest prawo.

    >Wlasnie zalozylem jej konto w Inteligo ale po podwyzkach 7 zl/miesiac w
    >sumie z tyt. jednego przelewu do ZUSu to troche bez sensu.
    >
    >Jakas alternatywa?

    Nie wiem co Ci poradzić, bo taniej to juz chyba nie ma, a jeżeli nawet to może
    ze złotówkę. Kiedyś BGŻ miał konta firmowe darmo (bo nie było też odsetek),
    ale nie wiem, czy po przejściu na Integrum to się nie zmieniło. Obstawiam, że
    się jednak zmieniło, ale sprawdź, wszak cuda się jednak zdarzają.

    Pozdrawiam

    PS. Teraz mi się przypomniało: dlaczego tylko ZUS? A podatek dochodowy od
    prowadzonej DG? O VAT-ie nie wspominam, bo pewnie żona nie jest vatowcem.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl