    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe za granicą - pomocy!
    Date: Sun, 24 Feb 2008 14:38:14 GMT

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
    news:fprumc$7a$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ale co, nie chcesz uslyszec opowiesci jak sie kupuje tytul lordowski za 50
    > GBP? Bo ja chce.

    No to prosze:
    W wiekszosci forumularzy online masz do wyboru tytul - na przyklad, MR, MRS,
    MISS, SIR, DOC ect.
    Teraz zamiast Mr wstaw sobie Sir i juz masz... przed nazwiskiem w PJ
    bedziesz miec: Sir Jan Kowalski.
    Problem w tym, ze malo kto wie co oznacza "Sir"....

    > A prz okazji powazniej?

    Znak zapytania - hehe

    > Nie mam zadnego adresu w GB. Nie zamierzam takze go miec. Czy jakis bank
    > otworzy mi typowy darmowy rachunek (moze byc z zerowym oprocentowaniem i
    > bez zadnych produktow kredytowych) z podpieta do niego karta debetowa z
    > opcja platnosci zdalnych, on-line? Wzglednie moge tam poleciec na 1 dzien
    > (po odbior karty i ewentualnie cos podpisac). Widzisz taka mozliwosc
    > obecnie? Czy da sie zrobic tak jak w innych krajach, ze nie majac tam
    > adresu podajesz jako swoj adres, adres dowolnie wybranego oddzialu banku,
    > po czym lecisz tam i podpisujesz umowe oraz odbierasz karte?

    Generalnie NIE. Ale (hehehe) sa wyjatki. Oficialnie, ponoc jakis bank (chyba
    HSBC - otworzyl cos takiego dla polakow, ze adres podajesz polski - jednak z
    tego co pamietam kosztowalo to 50 funtow) nieoficialnie: moze to zrobic
    pracownik banku.
    W UK nie ma dowodo tozsamosci, tak wiec potwierdzeniem adresu zamieszkania
    sa rachunki. I mozna to ominac jeszcze inaczej, jesli masz kogos znajomego w
    UK, popros by twoje nazwisko dodal do rachunku za wode, prad, telefon ect...
    na jeden miesiac (nawet jak nie bedzie placic to problemow ci nie zrobi bo
    zawsze sie na to wypniesz) jak oplaci taki rachunek, przyjedz do UK na jeden
    dzien, idz z tym rachunkiem i paszportem do banku, otworz konto. Popros raz
    jeszcze kolege, by poczte na twoje nazwisko odsylal ci do Polski -
    przynajmniej przez jeden miesiac, majac juz konto, karte, mozesz pozniej
    zmienic adres bez przedstawienia dowodow!