  • 21. Data: 2005-08-01 18:36:16
    Temat: Re: kłopoty z lukas bankiem
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Aug 2005 20:00:46 +0200, w <dclo6f$711$1@news.dialog.net.pl>, "Szymon"
    <v...@w...epf.pl> napisał(-a):

    > mBank ma płatne przelewy, co go wyklucza, zaś Multi pobiera prowizję za
    > prowadzenie konta. Strzelaj dalej...

    Konto PRO w Lukasie kosztuje drożej niż prowadzenie konta w Multi (i drożej niż
    przy standardowo wykonywanej liczbie przelewów w mBanku), więc może ruszysz w
    końcu swoją mózgownicę... Pomijam już, że konto w Multi przy Lukasie to jak
    Mercedes przy maluchu...

    PS. I zostawiaj cytaty, nie będę się domyślał, czy akurat odpisujesz na mój
    post.

  • 22. Data: 2005-08-01 19:51:00
    Od: "neska neska" <n...@g...pl>

    Radku
    powiedz kilka slow o tym koncie w multibanku - jakie sa plusy, jakie koszty,
    na co trzeba uwazac?
    Platne konto in fine i tak wyjdzie pewnie taniej niz placenie prowizji w
    Lukasie

  • 23. Data: 2005-08-02 07:47:47
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Z góry założyłem, że przy PRO ma się >5000 na lokatach i >2000 wpływów (co
    jest zresztą warunkiem banalnym). Nie zmienia to też faktu, że żadne z
    podanych przez Ciebie kont nie spełnia warunków pytającej w żadnej z opcji,
    przeciwnie do PRO Lukasa.

    Cytaty nie mają sensu, gdy w wątku piszą dwie osoby - to się nazywa
    dialogiem i jest sprawą oczywistą, że w danej chwili jest jeden nadawca i
    jeden odbiorca. Akt komunikacji - gimnazjum klasa trzecia :-)

  • 24. Data: 2005-08-02 08:06:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon wrote:
    > Z góry założyłem, że przy PRO ma się >5000 na lokatach i >2000 wpływów (co
    To do kosztów dolicz róznicę między oprocentowaniem owych 5000 w lukasie
    a powiedzmy zyskami z wsadzenia do fundusze gotówkowe. Niby niedużo, ale
    > jest zresztą warunkiem banalnym). Nie zmienia to też faktu, że żadne z

    Ale masz jakieś statystyki na poparcie tezy, że to banalny warunek ? Czy
    też tak sobie napisałeś?

    > podanych przez Ciebie kont nie spełnia warunków pytającej w żadnej z opcji,
    > przeciwnie do PRO Lukasa.
    Bo dołożyłeś nowe warunki do specyfikacji.

    > Cytaty nie mają sensu, gdy w wątku piszą dwie osoby - to się nazywa
    > dialogiem i jest sprawą oczywistą, że w danej chwili jest jeden nadawca i
    > jeden odbiorca. Akt komunikacji - gimnazjum klasa trzecia :-)

    <złośliwie>jesteś na świeżo ?</złośliwie>
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 25. Data: 2005-08-02 09:49:10
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > To do kosztów dolicz róznicę między oprocentowaniem owych 5000 w lukasie
    > a powiedzmy zyskami z wsadzenia do fundusze gotówkowe. Niby niedużo, ale

    Nie bardzo wiem co rozumiesz przez fundusz gotówkowy... W Lukasie korzystam
    z lokat, które są oprocentowane dośc wysoko, na PRO mam 3,75% i nie wiem czy
    jakiś inny ROR tyle ma. Z funduszy inwestycyjnych korzystam w mBanku, do tej
    pory udało mi się stracić już kilkaset złotych, więc sprawa wątpliwa :-)

    > Ale masz jakieś statystyki na poparcie tezy, że to banalny warunek ? Czy
    > też tak sobie napisałeś?

    Badany jest WPŁYW, zatem wystarczy w zasadzie dowolna kwota by uzyskać >2000
    wpływy. Wyjaśnić bliżej?

    > Bo dołożyłeś nowe warunki do specyfikacji.

    Może i tak. Jednak darmowe konto+darmowe przelewy internetowe i jakiś
    sensowny procent (bo jednak chodziło też o płatności kartą, zatem porycie
    wydatków musi tam leżeć) to już jest specyfikacja, niemożliwa do
    zrealizowania przez większość banków.

    > <złośliwie>jesteś na świeżo ?</złośliwie>

    Taka mała riposta wobec złośliwości kolegi pod moim adresem. Wiem, niski
    poziom, przyznaję, ale co ja mogę, że poziom grupy niski i miast dyskusji na
    temat faktów tworzy się długie wątki "ideologiczne". Póki co - niestety -
    tylko Lukas spełnia specyfikację. Niestety, bo sam jestem klientem i
    zdecydowanie wolałbym mieć wybór (który swego czasu był, by przypomnieć
    mBank sprzed paru lat, Inteligo czy LGNet).

  • 26. Data: 2005-08-02 10:10:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (co

    > Nie bardzo wiem co rozumiesz przez fundusz gotówkowy... W Lukasie korzystam
    Noo, fundusz rynku pieniężnego, w SFI mbanku też są.

> [...]
    > pory udało mi się stracić już kilkaset złotych, więc sprawa wątpliwa :-)
    Na gotówkowych ? Przypuszczam, ze wątpię.

    > Badany jest WPŁYW, zatem wystarczy w zasadzie dowolna kwota by uzyskać >2000
    > wpływy. Wyjaśnić bliżej?
    Żeby ekonto PRO było darmowe trzeba mieć _saldo (lokat+konta)_ nie
    niższe niż 5000. Te 2000 to chyba do karty było.
    Ponownie: masz jakieś dowody na poparcie swojej tezy że to "nie problem"
    zamrozić 5KPLN dla jakiejś statystycznie niepomijalnej części naszego
    społeczeństwa?

    > Może i tak. Jednak darmowe konto+darmowe przelewy internetowe i jakiś
    Nie takie darmowe, co CI właśnie usiłuje wytłumaczyć.
    [...]
    KJ

  • 27. Data: 2005-08-02 10:28:57
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Żeby ekonto PRO było darmowe trzeba mieć _saldo (lokat+konta)_ nie
    > niższe niż 5000. Te 2000 to chyba do karty było.

    Przy wpływach 2 tys. zniesiona jest opłata za prowadzenie konta.

    > Ponownie: masz jakieś dowody na poparcie swojej tezy że to "nie problem"
    > zamrozić 5KPLN dla jakiejś statystycznie niepomijalnej części naszego
    > społeczeństwa?

    Określenie "nie problem" dotyczyło wpływów na konto, a nie zamrożenia na
    jeden z wyższych procentów dwóch średnich krajowych. Zdaję sobie sprawę z
    tego warunku - chyba nawet gdzieś o nim wyżej pisałem - jednak nie
    przesadzałbym też, że dwie pensje to jakieś bariery nie do pokonania.
    Poniewaz mój wpływ przekracza 2000zł, już jako bezrobotny student miałem
    >5000, KK za darmo, a za wydatek >300zł dla VE bank daje 12zł/rocznie, zatem
    pomijając jeden z wyższych procentów na ROR tylko z powyższych względów mogę
    mówić o zyskach rzędu kilkuset złotych rocznie dzięki wybraniu opcji PRO w
    Lukasie, choc dość łatwo być dziś in minus na dziesiątki zł rocznie z tytulu
    właśnie wszelkiej maści prowizji.

    > Nie takie darmowe, co CI właśnie usiłuje wytłumaczyć.

    Przekonałeś mnie. W istocie jeśli PRO chce posiadać osoba bez dochodów, bez
    oszczędności, żyjąca z dnia na dzień to w istocie taka opcja nie będzie
    darmowa, a nawet rzekłbym, że stosunkowo droga.

  • 28. Data: 2005-08-02 10:46:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy wpływach 2 tys. zniesiona jest opłata za prowadzenie konta.
    A gdzie to jest w TOiP ? Bo ja tylko widzę obniżenie z 9 (o kurcze,
    prawie tyle co sezam w BPH) do 7 PLN; do 0 trzeba mieć saldo. A więc?
    Może masz jakąś inną toip ?

    [...]
    > Przekonałeś mnie. W istocie jeśli PRO chce posiadać osoba bez dochodów, bez
    > oszczędności, żyjąca z dnia na dzień to w istocie taka opcja nie będzie
    > darmowa, a nawet rzekłbym, że stosunkowo droga.

    Nie przyszło Ci do głowy oczywiście że owe pieniądze do zamrożenia może
    chcieć spożytkować _lepiej_ ? A nie tylko ich nie mieć?

    KJ

  • 29. Data: 2005-08-02 12:14:22
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > A gdzie to jest w TOiP ? Bo ja tylko widzę obniżenie z 9 (o kurcze,
    > prawie tyle co sezam w BPH) do 7 PLN; do 0 trzeba mieć saldo. A więc?
    > Może masz jakąś inną toip ?

    Tak, mam inną toip. W mojej stoi, że przy 5000 prowadzenie konta wynosi 1zł,
    a przy wpływach 2000 wynosi 0. Apriori zakładam, iż osoba bez oszczędności i
    wpływów, żyjąca z dnia na dzień nie powinna w ogóle zaglądać do banku, gdyż
    najpewniej odda dziesiąt złotych rocznie trzymając konto dla samego
    trzymania czy komfortu (jak widać po kliencie rozpoczynającym wątek
    wątpliwego) posługiwania się kartą. Nie neguję, iż 50% rodzin ma problemy z
    wyżywieniem, ale tym bardziej oddanie np. 100zł bankowi ma dla nich
    strategiczne znaczenie w budżecie domowym.

    > Nie przyszło Ci do głowy oczywiście że owe pieniądze do zamrożenia może
    > chcieć spożytkować _lepiej_ ? A nie tylko ich nie mieć?

    Ufff... Kamilu drogi - wątek dotyczy ROR, korzystania z karty, przelewów
    itp., a nie możliwości innego "pożytkowania". Fakt, można zainwestować w
    łom, kominiarkę czy fundusze gotówkowe, ale żadna z tych opcji nie pozwala
    na posługiwanie się tak zainwestowanymi pieniążkami za pomocą karty, tudzież
    dokonywania przelewów darmowych itp. rzeczy, które nie były przedmiotem
    zadowolenia klientki Lukasa. Nie przyszło Ci do głowy, że gdy ktoś nie jest
    zadowolony z auta X i pyta jakie auto polecam to nie będę mu proponował
    kupna traktora, choćby był to najlepszy Zetor. Mówisz o skrajne różnych
    produktach (a to podobno ja zmieniłem "specyfikację")...

  • 30. Data: 2005-08-02 12:32:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, mam inną toip. W mojej stoi, że przy 5000 prowadzenie konta wynosi 1zł,
    > a przy wpływach 2000 wynosi 0. Apriori zakładam, iż osoba bez oszczędności i
    Otóż to. Jak więc chcesz mieć konto za 0 pln _nie_ mając owych 5000
    osadu. Bardzo mnie to ciekawi.

    [...]
    Masz bardzo,hmm .... uproszczony obraz świata.

    KJ