  • Data: 2019-08-02 12:34:32
    Temat: Re: karty wielowalutowe
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Co więcej - Revolut już umożliwia zakup walut po cenie międzybankowej.
    > Właściwie powinien tą usługą wykosić wszystkie kantory internetowe w PL.
    > Zdaje się jednak, że tak nie jest...

    Nie wiem, jak jest w skali całej Polski, ja jednak już prawie nie korzystam z
    kantorów internetowych. Zresztą korzystając z Revoluta nie bawię się też w wymianę
    walut tylko po prostu dodaję środki w PLN a Revolut sam to wymienia na odpowiednią
    walutę w czasie transakcji.
    Korzystam jednak nadal w niewielkim stopniu z zwykłych kantorów, bo jadąc gdzieś
    warto mieć trochę gotówki (czasami gotówka jest wymagana od razu na granicy, a
    bankomatu może nie być).

    > Jeśli w PL padnie bank - inny (ostatnio Santander) wypłaca w kilka dni
    > chronione depozyty. Nie wiem czy ktoś w praktyce korzystał z gwarancji
    > litewskich. Jak to wygląda? Ile trwa? Czego wymaga? Praktycznie... A nie
    > w teorii...

    Nie mam pojęcia, jak to jest w praktyce, ale w Polsce działały i działają banki w
    oparciu o licencje bankowe z innych krajów UE. Kiedyś był to np. Polbank EFG
    działający w oparciu o licencję grecką a obecnie działa Inbank w oparciu o licencję
    estońską.