  • 11. Data: 2002-04-14 08:35:45
    Temat: Re: karty platnicze
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 14, 2002 at 12:56:40AM +0200, Wojtek Frabinski wrote:

    > No walsnie. Pytalem juz kiedys o podanie regulaminu karty, w ktorym
    > jest zagwarantowane latwe reklamowanie IO i nic.
    > To ze bank moze te pieniadze latwo odzyskac oczywiscie znacznie
    > zwieksza tez szanse klienta ale gwarancji mu nie daje. Jak bank bedzie
    > wystarczajaco wredny i z odpowiednio cwanym regulaminem to moze nawet
    > sobie pieniadze odebrac a klientowi ich nie oddac :-/

    Kiedys Sebastian podawal chyba 4 czy 5 mozliwych ukladow, jednym z
    nich bylo ze bank sklada reklamacje do visa i dostaje zwrot ale klienta
    i tak obciaza.

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-04-14 08:56:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 14 Apr 2002 10:35:45 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Kiedys Sebastian podawal chyba 4 czy 5 mozliwych ukladow, jednym z
    >nich bylo ze bank sklada reklamacje do visa i dostaje zwrot ale klienta
    >i tak obciaza.

    Dokladnie, wlasnie o tym zrodle myslalem. No ale jesli jakis bank
    rzeczywiscie stosuje cos takiego w praktyce to brak mi slow na jego
    okreslenie.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 13. Data: 2002-04-14 09:01:26
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczajaco wredny i z odpowiednio cwanym regulaminem to moze nawet
    > sobie pieniadze odebrac a klientowi ich nie oddac :-/

    Troche OT. Od razu mi sie przypomina jak moj znajomy (prawnik) wygral kiedys
    z Pekao, byl na tyle skuteczny ze Pekao po tej calej awanturze zmienilo
    regulamin. A sprawa dotyczyla chyba skradzionej karty i bank oczywiscie nie
    chcial oddac kasy...
    pzd

  • 14. Data: 2002-04-14 09:16:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Apr 14, 2002 at 10:56:30AM +0200, Wojtek Frabinski wrote:

    > Dokladnie, wlasnie o tym zrodle myslalem. No ale jesli jakis bank
    > rzeczywiscie stosuje cos takiego w praktyce to brak mi slow na jego
    > okreslenie.

    Wojtek, kasa, tylko kasa sie liczy.

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-04-14 10:17:51
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002 11:01:26 +0200, "Witek" <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >regulamin. A sprawa dotyczyla chyba skradzionej karty i bank oczywiscie nie

    SZCZEGOLY ! krzyknal tlum :-))

  • 16. Data: 2002-04-14 17:08:42
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > SZCZEGOLY ! krzyknal tlum :-))

    Juz nie pamietam dokladnie szczegolow, bo to bylo pare lat temu. Jak bede
    sie z nim widzial, to zapytam jeszcze raz dokladnie... i dam znac. OK ?
    Powiem tylko tyle ze on jest radca prawnym, ktory kiedys pracowal w banku,
    stad znal dobrze stosowane przez banki sztuczki. Skonczylo sie chyba w
    sadzie.
    pzd

    Ps. Nie bede meczyl mej pamieci, zeby nie sklamac.

  • 17. Data: 2002-04-14 18:28:51
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002 10:56:30 +0200, Wojtek Frabinski

    >Dokladnie, wlasnie o tym zrodle myslalem. No ale jesli jakis bank
    >rzeczywiscie stosuje cos takiego w praktyce to brak mi slow na jego
    >okreslenie.

    To się nazywa: "biznes tu i teraz"

    BAH

  • 18. Data: 2002-04-15 16:10:22
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Czyli stwierdzenie ze transakcja byla OK, nawet jesli podpis byl
    > niewlasciwy nic nie znaczy? Albo ze bank przejmuje odpowiedzialnosc
    > _po_ zastrzezeniu karty, jesli wiadomo ze czlowieka okradziono
    > wczesniej?

    Nie do końca. Wygląda to tak, że w każdym przypadku bank musi udowodnić,
    że dana transakcjua miała miejsce. Do tego bank wpisuje formułkę, że za
    transakcje wykonane przy pomocy karty odpowiada klient i dopiero od tej
    zasady są wyłączenia.
    Transakcje MO/TO/IO są z definicji bez obecności karty, to też nie ma
    uzywcia karty, a więc nie ma odpowiedzialności klienta.

    W wypadku, kiedy bank się upiera poczekać na sprawę sądową. To bank
    będzie musiał wykazać, że to dana osoba karty użyła.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 19. Data: 2002-04-15 16:11:29
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:
    > Dokladnie, wlasnie o tym zrodle myslalem. No ale jesli jakis bank
    > rzeczywiscie stosuje cos takiego w praktyce to brak mi slow na jego
    > okreslenie.

    Bank jeleni. Bo klient się stawia, i bank traci kasę + odsetki + koszty
    adwokatów.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313