  • Data: 2013-07-12 00:12:43
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-07-11, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Nie, jedno i drugie jest zagrożeniem. Tyle że transakcje off-line mają
    > swoje pozytywne strony, natomiast transakcje bezstykowe - tak średnio.

    Jedno i drugie ma dokładnie tą samą zaletę. Jest wygodne.
    I o to chodzi. Większa wygoda za cenę niewielkiego ryzyka, które ponoszą
    obie strony (klient do czasu zastrzeżenia + ew. niedogodności związane
    z przepychaniem się z bankiem).

    > To drugie jest praktycznie niewykrywalne, a jeśli komuś wystarczy
    > "zwykły" zasięg,

    To jaki wg Ciebie to jest zasięg? Bo wg mnie taki, żeby conajmniej pokracznie
    wyglądać i zwracać na siebie uwagę "szurając" po ludziach. To wcale nie jest
    podejrzane. Nic a nic.

    > tranzystory, kilka kondensatorów i oporników, i to wszystko zmontować
    > i uruchomić. Zwłaszcza scalaka może być trudno przylutować, mała obudowa
    > z wyprowadzeniami pod spodem (SOT617).

    I czy na pewno dane uzyskane przez taki odczyt wystarczą do wykonania transakcji
    bezstykowej? Masz gdzieś opis faktycznego sklonowania i wykorzystania takiego
    klona, czy tylko się jarają wszyscy tym że można sobie jakieś dane z karty
    odczytać bezstykowo? Co zrobisz z tym swoim scalakiem skoro terminal działa
    na zasadzie challenge-response?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl