    From: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Subject: Re: karty indukcyjne
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <krbdlu$ch3$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <51dae6c2$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <krgg4l$n1s$1@somewhere.invalid> <s...@p...org>
    <51dbee2f$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc1777$0$1252$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc1aa8$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc2fa7$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <51dc3f5e$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Date: Wed, 10 Jul 2013 00:44:32 +0200

    Dnia Tue, 9 Jul 2013 19:10:32 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ale ten problem *nie* dotyczy *tylko* kart bezstykowych. Są terminale
    > działające offline w których do małych płatności nikt sobie dupy nie
    > zawraca PINem. Tak, działające też z paska/chipa.

    Ale przed wprowadzeniem kart zbliżeniowych nikt tego typu fraudów nie
    zgłaszał, natomiast po ich wprowadzeniu takie fraudy się pojawiły. Czyli
    jakiś związek pomiędzy tymi dwoma elementami istnieje i wcale nie musi
    to akurat być sama "zbliżeniowość", równie dobrze może to być jakaś luka
    w zabezpieczeniach, która została wprowadzona wraz ze "zbliżeniowością".

    > Wciąż i nadal - poproszę o statystyki jak duży procent użytkowników kart
    > padł ofiarą czegoś takiego i jak duży miał problemy z odzyskaniem pieniędzy.
    > Bo inaczej to te paranoiczne hasła nie mają żadnego merytorycznego
    > uzasadnienia.

    Jeśli tylko podasz mi adres strony, która zawiera statystyki fraudów
    dokonanych w Polsce przy użyciu kart płatniczych, to postaram się
    wydzielić z nich dane dotyczące kart zbliżeniowych.

    > A propos tegoż Wrocławia:
    > http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
    e-trzeba-znac-PIN-u-do.html

> [...]
    >
    > "Minęło aż 30 dni od czasu zgłoszenia mojej reklamacji.
    > MasterCard i mBank okazały się porządnymi firmami i zwrócili
    > mi całość skradzionej kwoty (1080 zł). Pracownik banku powiedział mi,
    > że w przypadku wystąpienia wielu transakcji pod rząd wydawcy kart są
    > ubezpieczeni od odpowiedzialności, nawet jeśli wina leży po stronie
    > klienta. I że są świadomi ryzyk związanych z nieautoryzowanymi
    > transakcjami zbliżeniowymi". Niewykluczone, że firma ubezpieczeniowa,
    > która pośrednio pokryła straty klienta, wyegzekwuje pieniądze
    > od lekkomyślnego właściciela biletomatów."

    A w innych przypadkach banki ani myślały zwracać całości zdefraudowanych
    środków. Choćby w klasycznym już przypadku opisywanym na tej grupie:

    "Po reklamacji telefonicznej a następnie pisemnej oraz odczekaniu 30 dni
    mbank zwrócił środki z pominięciem równowartości 150 euro. W reklamacji
    było żądanie zwrotu całości skradzionych środków, ponieważ transakcje
    nie
    były autoryzowane, jednak mbank odmówił zwrotu całości. Tak więc
    ostatecznie szwagierkę okradziono na równowartość 150 euro, nie licząc
    straconego czasu, nerwów itp." - news:op.wizgjg1qebnp5j@a159590

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof