  • 11. Data: 2002-10-21 20:51:38
    Temat: Re: karty
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ap1p7o$9f4$1@news.gazeta.pl...
    > Ale w POSach PolCardu MC bedzie zawsze autoryzowana natomiast Visa nie.

    Póki kwota mała.
    jak ktoś kupuje towar za parę złotych, bo nie lubi gotówki...

    Chwilowo można się cieszyć. za jakiś czas się i to zmieni

  • 12. Data: 2002-10-21 20:53:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > A jakie dziś uzasadnienie posiadania ma karta kredytowa ??????

    yyy? Nie rozumiem pytania? :)

  • 13. Data: 2002-10-21 20:53:59
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:ap1pbl$srs$1@news.onet.pl...

    > yyy? Nie rozumiem pytania? :)

    Chyba chodzi o oprocentowanie srodkow niewykorzystanych w zwiazku z
    placeniem KK ;) ale to tylko moje domysly ;)

    --
    JaKi

  • 14. Data: 2002-10-21 20:55:42
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > yyy? Nie rozumiem pytania? :)

    No cóż! Z rok temu toczyły się tu gęsto dyskusje, jaki to zysk z "mania" KK.
    Główny oparty był o grace period

    Dziś odsetki się na tyle pozmieniały, że ten element może mieć znaczenie dla
    zamożnych. Jednak im ten zysk zbędny.

    Zatem gdzie zaleta KK nad "zwykłą" (wypukłą, nie kredytową)

    W USA KK ma każdy "człowiek". Jednak z polskiego banku KK to nieznany
    produkt

  • 15. Data: 2002-10-21 20:55:47
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Póki kwota mała.
    > jak ktoś kupuje towar za parę złotych, bo nie lubi gotówki...

    Powiedzmy ze nie zawsze tak jest tak jak mowisz - chyba ze kwoty do 150 -
    200 PLN uznamy za male.

    > Chwilowo można się cieszyć. za jakiś czas się i to zmieni

    Mozesz sie podzielic jakimis informacjami na temat ew zmian?

    --
    JaKi

  • 16. Data: 2002-10-21 20:58:01
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Zatem gdzie zaleta KK nad "zwykłą" (wypukłą, nie kredytową)

    Latwo dostepny kredyt i mozliwosc placenia nawet jesli w danej chwili nie
    dysponujesz gotowka a spodziewasz sie jej w bliskim okresie. Takie sa dla
    mnie zalety KK w porownaniu do debetowych wypuklych.

    --
    JaKi

  • 17. Data: 2002-10-21 21:02:16
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Powiedzmy ze nie zawsze tak jest tak jak mowisz - chyba ze kwoty do 150 -
    > 200 PLN uznamy za male.

    Kwoty do 1000 zł uważam za małe dla KK
    Do 1000 zł to płacę elektronem
    do 100 zł gotówką
    Mnie nie bawi płacenie za bułkę i mleko paru złotych kartą.
    Zresztą takie zakupy realizuje mój przedszkolak, który zawsze coś z tej
    reszty zyska:-)

    Ale każdy ma swój styl.
    Widzę, że nie zrozumieliśmy się :-)

  • 18. Data: 2002-10-21 21:03:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Latwo dostepny kredyt i mozliwosc placenia nawet jesli w danej chwili nie
    > dysponujesz gotowka a spodziewasz sie jej w bliskim okresie. Takie sa dla
    > mnie zalety KK w porownaniu do debetowych wypuklych.

    Na taką ewntulaność mam znakomicie niżej oprocentowany kredyt w ROR
    I to nie w jednym banku, bo czasami któraś karta nie działa

  • 19. Data: 2002-10-21 21:04:50
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Latwo dostepny kredyt i mozliwosc placenia nawet jesli w danej chwili nie
    > dysponujesz gotowka a spodziewasz sie jej w bliskim okresie. Takie sa dla
    > mnie zalety KK w porownaniu do debetowych wypuklych.

    No tak - ale karta debetowa + maly debet - tez spelania te role :) Chociaz
    ja tam nie pogardzilbym VC z Fortisa :)

  • 20. Data: 2002-10-21 21:20:26
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    > Ale w POSach PolCardu MC bedzie zawsze autoryzowana natomiast Visa nie.

    akurat w polskich warunkach - posiadanie mastercard'a - to zbrodnia i
    koniecznosc calodobowej ochrony osobistej
    :-))
    dlaczego?
    wystarczy stanac w pierwszym lepszym/gorszym hiper/super-markecie i co widac
    ? chocby sie zesral - to pinu/puku/kodu nie jest sie w stanie ukryc
    Czesto (z zupelnie niezrozumialych nawet dla siebie powodow) podpatruje co
    wstukuje kolejkowicz przede mna - przyznam, ze nie ma najmniejszych
    problemow w podgladnieciu 4 cyfr ktore ta osoba wprowadza do tzw poooooosa,
    nalezy nastepnie po prostu zwedzic taka karte i dokonac dowolnie duzej
    wyplaty gotowkowej w najblizszym bankomacie
    Poniewaz wyplata z uzyciem swiezo zdobytego pinu - nie podleg reklamacji -
    strata z posiadania szczytu mysli technologicznej pt "mastercard" jest jak
    dla mnie watpliwa
    Tylko i wylacznie z ww pododu - posiadana karte "mastrcard" schowalem tak
    gleboko jak sie da i nigdy jej nie uzyje
    ps
    kilka lat temu bylem okradziony w sposob "bardzo elegancki" i nikt mi nie
    wmowi, ze 3 zamki i 3 kieszenie cos potrafia zmienic w tej materii
    ps2
    posy polskie (innych nie znam) sa tak skonstruowane, ze chocby nie wiem jak
    sie staral aby nie widziec - widza pina wszyscy dookola
    ps3
    te - kojot - ty luuuuzak jestes (ktos jeszcze nie zna tego dowciupu o orlach
    skaczacych w przepasc?)
    :-)))))
    watpie czy jakis obronca polskich posow potrafi przekonac mnie by ich uzyc,
    a posiadaczy MC uwazam wlasnie za takich luzakow