  • 51. Data: 2020-10-08 22:24:28
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Oct 2020 05:02:17 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >albo nawet i o sumie wynagrodzenia brutto - bo o tym do US pójdzie na pewno.
    Do US idą deklaracje miesięczne zbiorcze bez nazwisk (PIT-4). Nazwiska
    dopiero po zakończeniu roku (PIT-11).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 52. Data: 2020-10-09 09:02:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Numer rachunku indywidualny i polski?

    -----

  • 53. Data: 2020-10-09 09:04:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z "Potopa", w którym tytułową rolę grał ..., no właśnie ;-)

    -----

  • 54. Data: 2020-10-09 10:56:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie mówimy o emerytach.
    Natomiast jeżeli przelew na C. nie jest na indywidualny numer rachunku, a tytuł musi
    zawierać określone informacje z których dopiero
    wynika że Ty jesteś beneficjentem, to jest kłopot wskazania takiego tytułu np.
    zleceniodawcy, bo raz niby dlaczego a dwa księgowa na
    pewno pomyli.

    -----
    > No bo chyba nie powiesz, że emeryturę/rentę da się prze ZUSem ukryć i przelewać na
    konto "na cinkciarzu"

  • 55. Data: 2020-10-09 11:10:40
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 06:33:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No jak to kto - ci sami, co przed wprowadzeniem tej łaskawości od
    > władzuchny ganiali babcie, które dorabiały sobie do głodowej emerytury
    > sprzedając skarpetki pod metrem - a do łobuzów ustawiających w tym samym
    > miejscu na chodniku stragany owoce-warzywa nie potrafili się dobrać
    > (inna sprawa, że z takimi się nie wygra, dopóki przyjeżdżające z
    > przedmieść/zamieść bydło będzie u nich kupować). Tak więc teraz
    > właściwie nie mają żadnych sukcesów, więc masz rację, nikt nie
    > stwierdza.

    Łaskawość, o której piszemy, nie była wprowadzona dla babci od pietruszki
    czy studenta od korepetycji, tylko po to by zmusić biegłych sądowych nie
    prowadzących działalności gospodarczej do jej założenia.

> [...]
    > koncie" np. Czernobyl. Ale co do tych fatalnych proporcji to nie bądź
    > taki pewien, mamy dopiero początek korona-holocaustu, a to zapewne nie
    > ostatni czarny łabędź, który wszystkie prognozy pośle na haczyk na
    > podtarcie (jutro zapewne dostaniemy SMSa o strefie żółtej, więc mając na
    > uwadze to, co się działo poprzednio, na wszelki wypadek zapas zrobiłem -
    > w rossmannie akurat promocja - a co do SMSów z tzw. RCB, to o
    > nieistniejących burzach rozsyłają, a jak we wtorek wyły syreny, że
    > nalot, to musiałem pod 19115 zadzwonić i zapytać, czy to wojna - ale
    Eee tam, do pół roku będzie po pandemii, przynajmniej dla wybranych.

  • 56. Data: 2020-10-09 13:39:28
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.10.2020 o 09:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z "Potopa", w którym tytułową rolę grał ..., no właśnie ;-)
    >

    > -----

    ojcem Kiemliczem był Franciszek Pieczka, Kmicicem Olbrychski...

  • 57. Data: 2020-10-09 13:43:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 października 2020 21:29:45 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    licytować, ile dany bank/fintech pozwala obsługiwać walut bezpośrednio, a ile
    pośrednio - i właśnie ile bierze za obsługę "pośrednią" i czy można tego uniknąć.

    > już mi odpisali, ale musiałem dodatkowe pytanie zadać

    Ale co odpisali - oraz na jakie dodatkowe pytanie?
    Wiesz coś na temat ew. przeliczania na inne waluty - czy będzie, w jakiej cenie - czy
    też od razu odrzucenie przy braku odpowiedniej sumy w walucie transakcji?

  • 58. Data: 2020-10-09 13:49:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Wiesz coś na temat ew. przeliczania na inne waluty - czy będzie, w jakiej cenie -
    czy też od razu odrzucenie przy braku odpowiedniej sumy w walucie transakcji?

    No i jeszcze odwieczny dylemat, jak to będzie z off-line'ami - bo karta powinna je
    umożliwiać, to w końcu visa debit, a nie visa electron - choć i z tymi visa debit
    bywa różnie (najśmieszniejsza była skarbonka, która wydawała wypukłą kartę visa -
    choć nie jestem pewien, czy był to electron czy debit - z wielkim napisem "electronic
    use only" ;)

  • 59. Data: 2020-10-09 17:37:13
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Ale co odpisali - oraz na jakie dodatkowe pytanie?
    > Wiesz coś na temat ew. przeliczania na inne waluty - czy będzie, w jakiej cenie -
    czy też od razu odrzucenie przy braku odpowiedniej sumy w walucie transakcji?

    na koncie 40 USD i 100 zł, transakcja na 50 EUR
    jak to rozliczą?

    twierdzą, że obciążenie będzie na walutę o największej wartości, ale USD
    jest za mało, dopiero USD + PLN wystarczy

    i to pytanie było już zbyt trudne...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 60. Data: 2020-10-09 17:46:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2020 17:37:37 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

> [...]
    >
    > twierdzą, że obciążenie będzie na walutę o największej wartości, ale USD
    > jest za mało, dopiero USD + PLN wystarczy

    Tego to i najstarsi górale nie wiedzą ;>
    A ja wciąż nie miałem czasu przeczytać regulaminu.

    A wiedzą chociaż, co będzie i po jakim kursie przeliczy, jeśli transakcja na 50$, a
    na "karcie" mamy:
    a) tylko i wyłącznie 300zł?
    b) tylko i wyłącznie 50 euro?
    c) 300zł oraz 50 euro?