  • 1. Data: 2006-04-02 07:41:13
    Temat: k.hipoteczny a rozdzielność majątkowa
    Od: "beka-sky" <c...@i...net.pl>

    Sytucacja myśle dość powszechna
    kredyt hipoteczny bierze jeden z małżonków
    bank wymaga odpowiedzialności wspólnej
    osoba biorąca sama posiada zdolność
    Pytanie:
    czy warto wystąpić o rozdzielność majątku
    tym samym uwalnijąc drugiego z małżonków od k.h. ?

    Coś mi podpowiada, że im mniej osob do kredytu tym lepiej

    Jak sądzicie

    pzdr
    --
    ________
    beka-sky |

  • 2. Data: 2006-04-02 09:19:39
    Temat: Re: k.hipoteczny a rozdzielnośćmajątkowa
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > tym samym uwalnijąc drugiego z małżonków od k.h. ?
    >
    > Coś mi podpowiada, że im mniej osob do kredytu tym lepiej

    To raczej pytanie o sens rozdzielnosci majątkowej. Czy warto wogle to robic
    i jakie bedą potem skutki tego typu operacji.

  • 3. Data: 2006-04-02 10:28:33
    Od: "beka-sky" <c...@i...net.pl>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > To raczej pytanie o sens rozdzielnosci majątkowej. Czy warto wogle to
    > robic i jakie bedą potem skutki tego typu operacji.
    no nie, to pytanie tylko i wylacznie pod kątem kh
    :)))

    --
    ________
    beka-sky |

  • 4. Data: 2006-04-02 11:35:21
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > no nie, to pytanie tylko i wylacznie pod kątem kh

    Ok. to malzonek zostanie uwolniony od kh oraz od wspolwlasnosci
    nieruchomosci.
    Innych skutków nie widzę.

  • 5. Data: 2006-04-02 17:00:40
    Od: "beka-sky" <c...@i...net.pl>

    > Ok. to malzonek zostanie uwolniony od kh oraz od wspolwlasnosci
    > nieruchomosci.
    > Innych skutków nie widzę.
    A gdybym spytal w ten sposob:
    rodzice pomagaja w kupnie mieszkania dziecku
    zdolnosc ma kazdy z rodzicow, samo dziecko nie.
    Pytanie to samo:
    lepiej gdy wszyscy wchodza w temat
    czy jesli to mozliwe 1 osoba ?

    \

    --
    ________
    beka-sky |

  • 6. Data: 2006-04-03 14:21:24
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    > A gdybym spytal w ten sposob:
    > rodzice pomagaja w kupnie mieszkania dziecku
    > zdolnosc ma kazdy z rodzicow, samo dziecko nie.
> [...]
    Z kontekstu Twoich postów wynika, że rozważasz ustanowienie rozdzielności
    majątkowej aby uniknąć wspólnego ze współmałżonkiem obciążenia (łapy banku
    na całym majątku, który stanowi współwłasność). Pewnie lepiej jest, jeśli
    tylko jedno z małżonków jest "obciążone", ale rozdzielność majątkowa ma
    swoje konsekwencje:
    - małżonkowie muszą podzielić wspólny majątek, w którego są posiadaniu w
    chwili ustanawiania rozdzielności.
    - jeśli małżonkowi, który wziął na siebie kredyt podwinie się noga i będzie
    miał kłopoty ze spłatą, to jeśli rozdzielność była ustanowiona niedługo
    przed zaciągnięciem kredytu (chyba 2 lata przed), to praktycznie przegrasz
    przed sądem, bo bank może Cię oskarżyć (i w zdecydowanej większości wypadków
    wygrać) o umyślne działanie na szkodę banku (wierzycieli). Ta zasada tyczy
    się też działalności gospodarczej.
    Najlepiej, jeśli poważnie będziesz rozważał rozdzielność - poradź się
    prawnika i nie ukrywaj swoich intencji co do kredytu - unikniesz ew.
    rozczarowań przyszłości.

    Pozdrawiam
    Kasia