  • Data: 2003-12-16 07:32:31
    Temat: Re: jak odzyskac swoje pieniadze (dlugie)
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:brdb4o$6at$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam problem z odzyskaniem pieniędzy blednie przelanych na nieprawidłowy
    > rachunek.
    > Zleciłem w swoim banku (Inteligo) przelew na rachunek w BZWBK podając
    dokładna
    > nazwę odbiorcy (nazwa i adres firmy) oraz tytuł płatności (numer faktury i
    > dokładny jej opis)
    > oraz numer rachunku odbiorcy (tutaj zamieniłem miejscami dwie ostatnie
    cyfry!)
    > Przelew został zaksięgowany na rachunku jakiegoś innego klienta banku
    BZWBK.
    > Bank zaksięgował mój przelew na rachunku, który ja błędnie wpisałem
    > zamieniając
    > ostatnie dwie cyfry.

    Bank nie ma obowiązku sprawdzania danych adresowych klienta.
    Obowiązuje numer rachunku wedle prawa bankowego.
    Nie pomnę który to paragraf.
    Faktem jest że kiedyś kiedy była normalna obsada w bankach panie na zapleczu
    księgując weryfikowały i poprawiały takie pomyłki.
    Teraz już zostały zwolnione, systemy nowe, nikt tego nie sprawdza.
    Dlatego ja zawsze sprawdzam 3 razy numer rachunku zanim zrobię przelew, a w
    danych adresowych możesz wpisać x.
    Moim zdaniem pieniędzy nie odzyskasz bez dobrej woli pomyłkowego adresata.
    Bank przecież nie zapłaci za twoją pomyłkę bo niby dlaczego?