  • 1. Data: 2003-07-18 10:06:03
    Temat: [inteligo] zwrot na kartę i blokada
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    W dniu dzisiejszym zaksięgowano na moim rachunku w inteligo zwrot na kartę
    Visa Electron w kwocie X.

    Jednocześnie po chwili nastąpiło założenie blokady na kwotę X na okres 30
    dni.

    Zadzwoniłem do inteligo.

    Okazuje się, że jeżeli dokonany zostaje zwrot na kartę, który nie jest
    dokładnie tej samej wysokości co transakcja tą kartą - jest to standardowa
    wewnętrzna procedura banku.

    Konsultantka pytana o argumentację 'dlaczego' stwierdziła, że takie
    posiadają procedury...

    Jeżeli zwrot byłby w kwocie równej kwocie transakcji, której zwrot
    dotyczył - nie byłoby blokady. Ale jako, że zwracałem tylko jeden z
    zakupionych towarów - kwota ta różni się.

    Nie ukrywam, że nie zgadzam się z takimi działaniami inteligo. Dlatego
    proszę o Wasze rady - na co się powołać, jakich argumentów używać przy
    składanej reklamacji...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-07-18 13:51:01
    Temat: Re: [inteligo] zwrot na kartę i blokada
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bf8gqc$2n4$1@news.onet.pl>, Wojciech Nawara wrote:
    > W dniu dzisiejszym zaksi?gowano na moim rachunku w inteligo zwrot na kart?
    > Visa Electron w kwocie X.
    >
    > Jednocze?nie po chwili nast?pi?o za?o?enie blokady na kwot? X na okres 30
    > dni.
    >
    > Okazuje si?, ?e je?eli dokonany zostaje zwrot na kart?, który nie jest
    > dok?adnie tej samej wysoko?ci co transakcja t? kart? - jest to standardowa
    > wewn?trzna procedura banku.

    Ja tez tak mialem w Inteligo - nadzialem sie na to w PKP gdzie zawsze
    zwracajac jest inna kwota, bo PKP potraca 10%. A zwrot biletu
    kupionego na karte mozna otrzymac tylko na karte. Ciekawy jestem czy
    moglbym na inna karte niz kupilem - nastepnym razem tak zrobie.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-07-18 21:56:54
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > kupionego na karte mozna otrzymac tylko na karte. Ciekawy jestem czy
    > moglbym na inna karte niz kupilem - nastepnym razem tak zrobie.

    Mnie nie chodzi tyle o te srodki, bo przezyje bez nich. Ale o zasade. To nie
    ich kasa. Wiec lapy precz!

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 4. Data: 2003-07-19 10:47:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> wrote in message

    > Okazuje się, że jeżeli dokonany zostaje zwrot na kartę, który nie jest
    > dokładnie tej samej wysokości co transakcja tą kartą - jest to standardowa
    > wewnętrzna procedura banku.

    Popros zeby przeslali Ci te procedure :). Pewnie nie beda chcieli, ale czego
    mozna sie spodziewac po jakiejs Sp. z o.o. ;).

    A na co sie powolac? To proste :).

    USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

    Art. 726.

    Bank może obracać czasowo wolne środki pieniężne zgromadzone na rachunku

    bankowym na potrzeby gospodarki narodowej z obowiązkiem ich zwrotu w całości

    lub w części na każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek zwrotu od

    wypowiedzenia.

    Maciej

  • 5. Data: 2003-07-19 13:11:45
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

    KC? A nie coś z prawa bankowego?

    > Bank może obracać czasowo wolne środki pieniężne zgromadzone na rachunku
    > bankowym na potrzeby gospodarki narodowej z obowiązkiem ich zwrotu w
    całości

    Nie wiem dlaczego ale nie podoba mi sie wyrażenie 'na potrzeby gospodarki
    rynkowej'.

    Oprócz tego chcę im powiedzieć, że:

    - to nie ich środki, tylko moje
    - brak takich zapisów w regulaminie / umowie
    - ktokowliek może mi robić uznania na kartę i to nie ich sprawa co to za
    środki
    - nikt nie powiedział, że uznanie na kartę może być tylko zwrotem transakcji
    [a może jednak?]

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-07-19 13:13:03
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem dlaczego ale nie podoba mi sie wyrażenie 'na potrzeby gospodarki
    > rynkowej'.

    Tfu!. Narodowej. :-)

    --
    Pozdrawiam,