  • Data: 2004-06-12 13:44:36
    Temat: Re: hipoteka i listy zastawne banku
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo te banki sa nowe na naszym rynku, a do tej pory bylo bardzo malo emisji
    > listow zastawnych.
    > Bank w zadnej mierze nie oferuje twojej hipoteki. On oferuje "obligacje",
    > ktorych zabezpieczeniem jest twoja hipoteka. Dzieki temu moze taniej sie
    > refinansowac. To tak samo jak panstwo emitujac obligacje "zabezpiecza" je
    > calym swoim majatkiem.
    > Bank ma takie prawo, ty sie na to zgodzilas i sprawa jest czysta.

    no i doszliśmy do sedna sprawy - w którym momencie wyraziłam zgodę? w
    momencie zaciągania kredytu? wtedy prawdopodobnie nikt jeszcze w Polsce nie
    planował emisji listów zastawnych. Zaznaczam, że w umowie nie mam takiego
    zapisu.
    W zasadzie wszystko co napisałeś jest logiczne i ma swój ekonomiczny wymiar
    ale dlaczego to się odbywa poza moimi plecami? Rozumiem, że bank chce "moją"
    wierzytelność wykorzystać do własnych celów biznesowych ale chyba nie tak to
    wszystko powinno wyglądać.