    Date: Tue, 28 Mar 2023 12:05:37 +0200
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: frankowicze

    W dniu 27.03.2023 o 15:52, J.F pisze:

    > bankom chyba zrobiło sie gorąco, skoro na youtubie widze reklame
    > mbanku "chcemy z wami ugody". Nie potrafili wysłać do klientów? Czy
    > ... dział PR postanowił skorzystac z okazji i przedstawic bank w
    > dobrym swietle - wiecej ludzi zobaczy reklame, niz rzeczywistą
    > propozycje ugody ... ktora wcale nie musi byc taka dobra ?

    Uważam, że w całej tej sprawie pomijana jest przyczyna zamieszania. To,
    że te umowy naruszały prawo, to mówiło się od samego początku. To znaczy
    od chwili, gdy to ktoś analizował. Ja przykładowo nie byłem
    zainteresowany kredytem, to tego nie śledziłem, ale jak pierwsza osoba
    do mnie przyszła z problemem, to po przeanalizowaniu sytuacji, w której
    bank może sobie dowolnie regulować zobowiązanie klienta wiedziałem, że
    to "wał". Tyle, ze wówczas już takich umów była masa i przeważało
    stanowisko, ze "czepiasz się", a wszyscy tak robią.

    Uważam, że przede wszystkim rozliczone powinny zostać osoby, które w
    czasie, gdy te umowy zawierano odpowiadały za nadzór nad systemem
    bankowym. Bo gdyby przy pierwszych umowach ucięto to, to nie byłoby
    teraz problemu. A problem jest duży, bo banki "przejadły" te zyski i
    teraz nie ma pieniędzy, by zwrócić klientom.

    --
    Robert Tomasik